Drogo schreef:
Vroeger? Je bent 13, ik betwijfel het als kinderen in de basisschool tegenwoordig echt zo hard zijn dat ze op die leeftijd al andere kinderen gaan pesten.
Maar ja, ik heb altijd goed kunnen opschieten met iedereen, dus ik weet niet hoe het voelt. Wel een paar flinke ruzies gehad dat de ene de ander gaat zwartmaken met roddels en leugens, maar als je dat echt pesten kan noemen weet ik niet hoor.
Geloof je nog echt in die ontschuld? Een "vriendin" van mij op de basisschool was al ontmaagd op d'r 10e, vrijwillig nota bene. (Ze is nu welliswaar de slet van d'r huidige school, maar dat was te verwachten.) Toen ik op de basisschool zat werd ik vanaf groep 3 al dik genoemd, gepest, etc. Vanaf groep 5 kenden ze het woordje 'kankergothic' al wat ze regelmatig tegen me gebruikte en denk maar neit dat geweld uitgesloten was. Vanaf groep 5 werd ik ook al regelmatig in elkaar geslagen, zowel binnen als buiten school. Door twee meisjes uit mijn klas (ook groep vijf), de zus van één van die meisjes (groep 7), en vrienden en vriendinnen van hun die op een andere school zten en dan één klas hogen (wauw, groep 6). Die ontschuld is al lang weg, eerlijk waar. Je kunt ook niets anders verwachten met deze maatschappij, kom op, sexuele voorlichting vanaf groep 7? :')
Let it come and let it be