• Op school moet iedereen in de 3e klas een project volgen ter ondersteuning van je profielkeuze aan het einde van het jaar. Bij dat project moet je ook stage van 2 dagen lopen bij een bedrijf naar keuze. Ik ben naar Jan Sikkes Textielbedrijven B.V. gestapt en mocht daar stage lopen. Dat was donderdag en vrijdag. Het was ge-wel-dig! Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad: het personeel was super aardig en chil, en ik mocht eigenlijk alles doen, op de kassa na (inwerken op de kassa duurt 2 dagen en ik heb maar 2 dagen stage dus dat was een beetje zonde tijd). Ik wou er ook stoffen kopen voor mijn nieuwste projecten op mijn eigen naaimachine - een nauwelijks gebruikte Pfaff van mijn beppe die na haar overlijden nog in de flat stond van mijn pake en sinds de kerstvakantie in mijn handen is - en ik kreeg personeelskorting (!), dat was echt freaking awesome! Ik had ook een naamplaatje met ''Myke'' en daaronder ''Stagiaire'', echt rete vet. Klanten vroege dingen, je moet advies geven, stoffen sorteren, stoffen knippen, bij garen adviseren, kleuren adviseren etc. Ik kreeg alle stoffen en materiaal uitgelegd en ook het kleinvak, als je zoveel uitgelegd krijgt, wordt je echt wijzer. Maar goed, ik heb het daar rete gaaf gehad en ik moest vandaag nog patroonpapier halen, een nylon voering voor mijn ptt post tas, donkerblauwe garen voor mijn Bretonse strepen jurkje en ijzergaren. Was heel grappig, een deel van de medewerker die er donderdag en vrijdag waren, herkende mij natuurlijk en mijn vader was mee, dus dat was heel grappig. C: Ik heb het super gezellig daar gehad en ik ben gesterkt in het feit om een opleiding met stoffen en/of mode te doen. Ik vond het super bij Jan Sikkes. Ik moest ook mijn Sollicitatiebrief en CV inleveren - hoorde ook bij project - en de filiaalmanager vroeg of hij die mocht houden zodat als er een zaterdaghulp nodig is, ze mijn gegevens hebben. En als ik blijf kopen daar, dan lukt 't misschien ook nog, aangezien de filiaalmanager vertelde dat er eigenlijk te weinig mensen zijn in deze branche, vooral jonge mensen, dus ik schat mijn kansen niet als uit beleefdheid dit zeggen, maar als serieus mijn cv en sollicitatiebrief bewaren. C: Ok, ik ben echt helemaal happy. C:

Ik heb in de kerstvakantie voor het eerst bij mijn tante op de naaimachine gezeten en er een tas van geplastificeerd katoen gemaakt, maar doordat ik meerdere stoffen heb en dus echt veel ga maken in de toekomst, wil ik misschien een blog via blogspot of tumblr opzetten om mijn ''creaties'' te tonen. Is dat en beetje een leuk idee? c:

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

Nou ja, bedankt voor de support. :/

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

Haha, gewoon niemand leest dit op dit tijdstip ofzo?
    Maar echt heel leuk dat je zo'n toffe stage hebt gehad, en dat voor 2 dagen al hebt kunnen regelen. Je mocht best wel veel doen zeg.
    Maar dat is een goed idee, je creaties op tumblr neerzetten, vooral als je een portfolio wilt opbouwen om later bijvoorbeeld een fashion opleiding te kunnen doen aan de kunstopleiding (ik raad Artez aan)

Aan niets denken is ook denken.

Wacht even, is jan sikkes niet die stoffenzaak in groningen, aan het boterdiep???

Aan niets denken is ook denken.