• Vorige week had ik een topic aangemaakt met hoe blij ik wel niet was dat ik eindelijk eens een piercing mocht laten zetten.
    Nou ik heb 'm dus, een forward helix. Een hele leuke piercing, maar nu doet het echt superveel pijn!
    Tijdens het zetten en de dagen erna heb ik er geen last van gehad, maar vandaag is m'n oor ook dik, rood en het klopt helemaal. Er komt geen pus uit of niks, maar volgens m'n piercer zou dit allemaal normaal zijn, maar ik ben bang dat het aan het ontsteken is :c
    Ik weet ook van een vriendin dat het 3 maanden tot een jaar kan duren vooraleer een helix écht genezen is (bij haar duurde het een halfjaar voordat ze terug op dat oor kon slapen), maar als het zolang zoveel pijn gaat doen zit ik er toch wel tegenop te kijken hoor :c

    Ik heb hem trouwens vrijdag laten zetten, en ik moet er zoveel mogelijk afblijven..
    Zijn hier mensen met helixen die me gerust kunnen stellen?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Heb je iets van alcohol om het schoon te maken? Het zou handig zijn als je het elke dag even reinigt. Zout opgelost in water helpt ook prima. Houdt in ieder geval mogelijke ontstekingen weg en helpt bij het heelproces.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2013 - 21:48 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Daar kan ik je helaas niet mee helpen, ik heb geen helix ;c
    Hoewel ik wel graag een helix zou willen laten zetten ^^ Maar ik ben bang dat t inderdaad heel snel gaat onsteken ;/


    Inspiration can hit you any time

    Ik heb een helix en het heeft toch (meer dan) 3 maand geduurd vooraleer ik rustig op mijn oor heb kunnen slapen.
    Voor de rest sluit ik me bij Junns aan. :')


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Junns schreef:
    Heb je iets van alcohol om het schoon te maken? Het zou handig zijn als je het elke dag even reinigt. Zout opgelost in water helpt ook prima. Houdt in ieder geval mogelijke ontstekingen weg en helpt bij het heelproces.


    M'n piercer heeft me alles met alcohol ten strengste afgeraden, dat zou het heelproces alleen maar vertragen.. Ik doe er wel elke dag ongeveer 10 min een gesteriliseerd gaasje gedrenkt in zoutwater op, en dan ook nog 's morgens en 's avonds zo'n zalfje dat ik van m'n piercer heb meegekregen..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ja ik had van dat speciale reinigingszeep aangeraden gekregen. Biocura dat dat was volgens mij en ik hoop dat zoiets helpt.


    No growth of the heart is ever a waste

    je moet het inderdaad niet met alcohol schoonmaken!
    ik heb ook m'n helix, bijna vier weken nu, en ik moet elke dag mijn helix 2x per dag 2 minuten lang het schoonmaken met de douchestralen.
    ik heb het ook twee dagen gehad, maar daarna is het weer weggetrokken .. als je twijfelt kan je het best even langsgaan.


    To love is to destroy.

    Misschien wat sterilon er op doen?


    Bad decisions make good stories.

    Ik heb er geen, maar ik zou vertrouwen op de piercer; hij heeft immers ervaring. Er komt geen pus of andere troep uit, en het kan kloppen dat het opgezwollen is. Dan maar dat halfjaar tot een jaar, maar dan kan je op je oor slapen én heb je een piercing. Anders moet het traject weer opnieuw als je 'm eruit haalt en je opnieuw wilt laten zetten, dan ben je nóg langer bezig. Wel awesome dat je er één hebt laten zetten .c;


    You can't blame gravity for falling in love.

    Ik heb er ook drie, dezelfde dag laten steken, heb het nu ongeveer een klein maandje. De eerste dagen had ik er last van met het slapen maar kan er nu ook perfect op liggen. Ik voel nu dat het zowat aan het 'genezen' is waardoor het nogal juikt en zo ben ik al enkele slotjes kwijt gespeeld.
    Iedereen is natuurlijk verschillend maar ik zou me geen zorgen maken, je hebt hem nog niet zolang dus gewoon goed ontsmetten/reinigen en dan komt het wel goed :D

    Anarose schreef:
    Misschien wat sterilon er op doen?


    •*• Lululu •*•

    Dat is indd normaal maar echt gewoon goed de raad van de piercer opvolgen en als je twijfelt gewoon even langs de pierceer gaan.


    I paint objets like I think them, not like I see them. Pablo Picasso

    ik heb hier eig totaal geen verstans van maar mss gesteriliseerd water ?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Zoutwater of kamillethee kan helpen. Verder tijdens het douchen afspoelen. Zoveel mogelijk afblijven. En hij is nog aan het genezen, dus het is normaal. De mijne zijn allemaal genezen(ik heb er 3), maar van tijd tot tijd gaan ze bitchen en doen ze dus ook zeer. Kraakbeenpiercings zijn vaak een stelletje bitchen.


    Stop holding me under and let me breathe.