Naast onze wereld is er nog een parallelle wereld, die echter zo'n 450 jaar achterloopt op de onze. Een speciaal genootschap van stravaganti reizen tussen Talia, dat sterk lijkt op ons zestiende-eeuwse Italië, en Engeland in onze wereld. Om van de ene naar de andere wereld te reizen heeft elke stravagante een persoonlijke talisman. Een aantal Londonse jongeren van Barnsbury School uit onze tijd krijgen bij toeval een talisman in handen en reizen in hun slaap naar verschillende steden in Talia. Daar komen ze voor grote gevaren te staan. De familie Di Chimici, van oudsher de grote vijand van de stravaganti, wil het geheim van het stravageren, het reizen in je slaap, achterhalen om zo hun macht en rijkdom nog verder uit te breiden.
Ze beramen naast dat ook plannen om de troon over te nemen van de mooie duchessa, Arianna. Voor deze plannen gaan ze spionage, complotten en moord niet uit de weg. De stravaganti uit onze wereld moeten hun Taliaanse vrienden zien te helpen, maar tegelijkertijd voorkomen dat hun geheim in de handen van de Chimici's valt.
Engeland:
Stravaganti (jongeren)
- Gereserveerd - Kwijt
- Jared Ray Cooper - MindBreaker
Talia
Stravaganti (alle leeftijden)
Gewone mensen of hofhouding
- Gereserveerd - Dashed
Duchessa
- Arianna
Di Chimici's
- Arthurin Hilliath Di Chimi |Zoon| - MindBreaker