• Haii,

    Ik vraag echt veel hier, maar ik moet dit even weten voor een presentatie die ik moet houden voor zo'n 100 mensen.
    Ik wil graag weten wat het verschil is tussen wiskunde A en wiskunde C en ook wat er nou precies aan bod komt bij die twee.

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 31 jan 2013 - 22:11 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    SeverusS schreef:
    Ik heb mijn presentatie gedaan en volgens mij ouders ging hij super goed, maar dat zeggen ouders altijd, haha :')
    Persoonlijk denk ik dat C mij het beste ligt gewoonweg omdat ik niet hard genoeg voor wiskunde wil leren. Maar toch wil ik N&G gaan doen en daar heb ik wiskunde A voor nodig maar dan moet ik wel aardrijkskunde kiezen i.p.v natuurkunde. Maar ik zit echt in een dilemma omdat ik het nog echt niet weet en ik moet in maart een keuze maken. Het duurt nog even, maar toch.
    Zijn er mensen die een profiel echt aan - of afraden?

    Bij N&G heb je verplicht bio, en als je AK erbij gaat doen is het echt heel erg veel. Je zit in de derde toch? In de vierde krijg je dan celdeling en je moet echt hoofdstukken uit je hoofd leren, ook voor AK. Je moet AK en bio alleen combineren als je weet dat je het aan kan en leuk vindt. Want je moet echt hoofdstukken en lappen tekst uit je hoofd leren.


    The odds are néver in our favor.

    Knight schreef:
    (...)
    Bij N&G heb je verplicht bio, en als je AK erbij gaat doen is het echt heel erg veel. Je zit in de derde toch? In de vierde krijg je dan celdeling en je moet echt hoofdstukken uit je hoofd leren, ook voor AK. Je moet AK en bio alleen combineren als je weet dat je het aan kan en leuk vindt. Want je moet echt hoofdstukken en lappen tekst uit je hoofd leren.


    Ja, maar ik weet niet wat ik anders moet gaan doen. Ik ben slecht in economie, ik ben niet creatief en ik wil ook niet de technische kant op. En met N&G heb je, volgens mij leraar, de meeste studies enzo.
    En ik weet zeker dat ik hard moet werken bij alles omdat ik namelijk alles moeilijk vind, maar voor de een wil ik liever werden dan voor de ander.
    Dus daarom. Ik streep gewoon een beetje af wat ik niet zo goed kan, ook al is dat misschien geen goede keuze :')


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    SeverusS schreef:
    Ik heb mijn presentatie gedaan en volgens mij ouders ging hij super goed, maar dat zeggen ouders altijd, haha :')
    Persoonlijk denk ik dat C mij het beste ligt gewoonweg omdat ik niet hard genoeg voor wiskunde wil leren. Maar toch wil ik N&G gaan doen en daar heb ik wiskunde A voor nodig maar dan moet ik wel aardrijkskunde kiezen i.p.v natuurkunde. Maar ik zit echt in een dilemma omdat ik het nog echt niet weet en ik moet in maart een keuze maken. Het duurt nog even, maar toch.
    Zijn er mensen die een profiel echt aan - of afraden?


    Voor de meeste helemaal niet wiskundige studies heb je al wiskunde A nodig, voor natuurkundige studies al helemaal. Sterker nog, er zijn er nog aardig wat waarvoor je wiskunde B nodig hebt.
    Ik zou behalve je capaciteiten ook goed nadenken over wat je later wil. Ik wist van te voren al dat ik sowieso niks met getallen wil doen later, dus de twee beta profielen en e&m vielen gelijk af. Voor mij was het dus makkelijk: c&m. Ik vind het echt boeiend en ben er ook gewoon goed in, dus, pretpakket of niet, ik kan tenminste zeggen dat ik bij de twaalf leerlingen uit mijn klas hoor die op overgaan staan :').


    i put the fun in funeral

    Ik heb geen idee, ik weet alleen dat B kut is en D het kutst is :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    SeverusS schreef:
    (...)

    Ja, maar ik weet niet wat ik anders moet gaan doen. Ik ben slecht in economie, ik ben niet creatief en ik wil ook niet de technische kant op. En met N&G heb je, volgens mij leraar, de meeste studies enzo.
    En ik weet zeker dat ik hard moet werken bij alles omdat ik namelijk alles moeilijk vind, maar voor de een wil ik liever werden dan voor de ander.
    Dus daarom. Ik streep gewoon een beetje af wat ik niet zo goed kan, ook al is dat misschien geen goede keuze :')


    Ik wil je er even op wijzen dat wat je leraar zegt niet waar is. Bij een heleboel studies is natuurkunde of economie nodig. Ik weet dit, omdat ik het pakket heb waarmee je alle studies kan doen: combinatie profiel N&G N&T met Latijn en Economie.
    En dat over Ak en Bio, een heleboel mensen die ik ken hebben mijn profiel met Ak er nog extra bij en redden het ook gewoon. Als ik het echter zo lees, vraag ik mij af in welke vakken je wel goed bent. Als je er nu een ruime 7 of hoger voor staat is het namelijk een vak dat slim is om te kiezen. Over het algemeen dan. Bovendien kan je het ook gewoon overleggen met de desbetreffende leraren. Die hebben meestal ook wel en goed inzicht over of je het gaat halen of niet


    Happy Birthday my Potter!

    Glucio schreef:
    (...)

    Ik wil je er even op wijzen dat wat je leraar zegt niet waar is. Bij een heleboel studies is natuurkunde of economie nodig. Ik weet dit, omdat ik het pakket heb waarmee je alle studies kan doen: combinatie profiel N&G N&T met Latijn en Economie.
    En dat over Ak en Bio, een heleboel mensen die ik ken hebben mijn profiel met Ak er nog extra bij en redden het ook gewoon. Als ik het echter zo lees, vraag ik mij af in welke vakken je wel goed bent. Als je er nu een ruime 7 of hoger voor staat is het namelijk een vak dat slim is om te kiezen. Over het algemeen dan. Bovendien kan je het ook gewoon overleggen met de desbetreffende leraren. Die hebben meestal ook wel en goed inzicht over of je het gaat halen of niet


    Klopt, ik ben in geen een vak echt goed, behalve Frans en Nederlands. Het wordt dus sowieso werken voor mij, welke studie ik ook kies.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Bedankt allemaal voor jullie tips en reacties!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Knight schreef:
    Bij Wiskunde A zit kansberekening, bij wiskunde C niet. Ook hangt het af van het boek dat je hebt, want sommige opdrachten die bij Wiskunde A aan bod komen, komen niet bij Wiskunde C aan bod - Net zoals wat Insurgent zegt (de stof wel).

    (...)
    Niet persé, het mist alleen kansberekening.

    Ik kan wel een foto van mijn boek maken en laten zien hoe het eruit ziet - daarmee bedoel ik de opdrachten die Wiskunde A leerlingen wel moeten maken en Wiskunde C leerlingen niet.


    This is bullshit. Ik heb wiskunde C gehad en ook gewoon kansberekening gehad. Zelfs op mijn examen was het merendeel kansberekening. Maar ik lees nu meerdere reacties van mensen met wiskunde C en daarij denk ik ook 'dat heb ik ook gehad'. Dus dat kan liggen aan het feit dat ik net in een tussenjaar van veranderingen zat..

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 18:33 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    SeverusS schreef:
    Ik heb mijn presentatie gedaan en volgens mij ouders ging hij super goed, maar dat zeggen ouders altijd, haha :')
    Persoonlijk denk ik dat C mij het beste ligt gewoonweg omdat ik niet hard genoeg voor wiskunde wil leren. Maar toch wil ik N&G gaan doen en daar heb ik wiskunde A voor nodig maar dan moet ik wel aardrijkskunde kiezen i.p.v natuurkunde. Maar ik zit echt in een dilemma omdat ik het nog echt niet weet en ik moet in maart een keuze maken. Het duurt nog even, maar toch.
    Zijn er mensen die een profiel echt aan - of afraden?


    Ik heb C&M gedaan, maar ben blijkbaar nog van de 'oude' stempel. Ik had net het tussenjaar tussen dit beleid en het vorige, waarin dingen dus heel anders waren. Dus alles is denk ik anders. Zoals ik het nu hoor zeker. Wiskunde C zonder statistiek en kansberekening is voor een compleet vreemd iets. Ik heb dat allemaal gewoon gehad namelijk, ik miste alleen de extra diepgang van wiskunde A, maar voor de rest was alles hetzelfde.

    Voor zover mijn oordeel dus telt.. C&M was voor mij een heel goed profiel. Ik was geen ster in wiskunde, ben met ruim een 7 geslaagd (of een 8, weet ik niet zeker meer) en dat komt wss door het feit dat het wiskunde was die ik snapte. Wat bij B niet het geval was. Als je gaat naar de M profielen, dan is het handig om te bekijken waar je sterkte ligt met leren. Ben je beter in veel tekst en daar de logica/tijdlijn en ontwikkelingen in zien, dan is een M profiel beter. Ben je beter in formules en pure logica, etc, dan zou ik voor een N profiel gaan. Je moet ook gaan kijken of je al in grote lijnen weet waar je heen wilt. Ik bedoel, als je iets wilt gaan doen wat niks met een N profiel te maken heeft en je weet dat, dan heeft het niet veel nut om zo'n profiel te kiezen, wat het alleen maar moeilijker maakt voor je. Daarnaast moet je ook in je achterhoofd houden dat, mocht je één vak écht heel graag willen terwijl het niet in een profiel zit, dat je het dan hoogstwaarschijnlijk als keuzevak kunt nemen. Tenminste, dat was in mijn tijd zo ='D

    Maar goed, nu voel ik me oud en ik weet niet precies hoe het nu in zijn werk gaat. Je moet gewoon rustig even alle voors en tegens van elk profiel naast elkaar leggen. Zo'n lijstje maken. Dat wil ook nog wel eens helpen. En natuurlijk praten met je leraren en je decaan kan nogal eens inzichten verschaffen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.