• Haii,

    Ik vraag echt veel hier, maar ik moet dit even weten voor een presentatie die ik moet houden voor zo'n 100 mensen.
    Ik wil graag weten wat het verschil is tussen wiskunde A en wiskunde C en ook wat er nou precies aan bod komt bij die twee.

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 31 jan 2013 - 22:11 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Wi C en A is hetzelfde, alleen is C dan nog makkelijker.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik doe VWO en heb wiskunde B. Dit schijnt het moeilijkst te zijn.
    Wiskunde C en A zijn makkelijker, minder lastige onderwerpen. Meer kansberekeningen en verhaalsommen enz. Een van de twee is makkelijker (:


    Miep

    Donoghue schreef:
    Ik doe VWO en heb wiskunde B. Dit schijnt het moeilijkst te zijn.
    Wiskunde C en A zijn makkelijker, minder lastige onderwerpen. Meer kansberekeningen en verhaalsommen enz. Een van de twee is makkelijker (:

    Nope. Dat is Wiskunde D ;P

    OT: Eh, géén idee. Het enige wat ik weet, is dat Wiskunde C het makkelijkste van alle wiskundesoorten is.


    Deep inside, I've never felt alive

    Insurgent schreef:
    Iemand van vwo zei dat wiskunde A en C hetzelfde boek hebben, maar dat die van wiskunde A ook de A-opdrachten moeten maken (dan staat er een A'tje voor de opdracht) en die van wiskunde C niet.

    Ze hebben inderdaad hetzelfde boek. Wiskunde C hoeft niet alle opdrachten te maken en Wiskunde A gaat wat dieper op de stof in en heeft iets moeilijkere opgaven erbij zitten, maar er staat geen A'tje voor.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Donoghue schreef:
    Ik doe VWO en heb wiskunde B. Dit schijnt het moeilijkst te zijn.
    Wiskunde C en A zijn makkelijker, minder lastige onderwerpen. Meer kansberekeningen en verhaalsommen enz. Een van de twee is makkelijker (:


    Dat kan je niet zo zeggen want dat ligt aan je inzicht. Persoonlijk vind ik wiskunde B vele malen makkelijker dan wiskunde A/C. Daarbij is D echt het moeilijkst.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik heb mijn presentatie gedaan en volgens mij ouders ging hij super goed, maar dat zeggen ouders altijd, haha :')
    Persoonlijk denk ik dat C mij het beste ligt gewoonweg omdat ik niet hard genoeg voor wiskunde wil leren. Maar toch wil ik N&G gaan doen en daar heb ik wiskunde A voor nodig maar dan moet ik wel aardrijkskunde kiezen i.p.v natuurkunde. Maar ik zit echt in een dilemma omdat ik het nog echt niet weet en ik moet in maart een keuze maken. Het duurt nog even, maar toch.
    Zijn er mensen die een profiel echt aan - of afraden?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    SeverusS schreef:
    Ik heb mijn presentatie gedaan en volgens mij ouders ging hij super goed, maar dat zeggen ouders altijd, haha :')
    Persoonlijk denk ik dat C mij het beste ligt gewoonweg omdat ik niet hard genoeg voor wiskunde wil leren. Maar toch wil ik N&G gaan doen en daar heb ik wiskunde A voor nodig maar dan moet ik wel aardrijkskunde kiezen i.p.v natuurkunde. Maar ik zit echt in een dilemma omdat ik het nog echt niet weet en ik moet in maart een keuze maken. Het duurt nog even, maar toch.
    Zijn er mensen die een profiel echt aan - of afraden?


    Ligt er een beetje aan waar je goed in bent. Natuurkunde wordt door de meeste mensen toch als wel redelijk lastig gezien, je moet er echt natuurkundig inzicht voor hebben, anders is het echt af te raden. Wiskunde B is ook handig om te kiezen als de wiskunde B onderdelen je liggen. Je moet er dus wel gevoel voor hebben, anders is het af te raden. Maar dat is natuurlijk bij alle vakken zo, al kom je er bij deze vakken uiteindelijk niet meer door gewoon goed te leren en alle sommen te maken.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb wiskunde C. :Y)
    Het bevat geen statistiek en je hoeft ook bepaalde onderwerpen zoals hypothesetoetsen en variabelen niet te kennen. Wiskunde C is niet per se makkelijker, maar heeft gewoon een aantal hoofdstukken minder. :'D
    Wiskunde C is awesomeeeee. Ik ga later toch niks met wiskunde doen, dus ja. Bij mij was de beslissing snel gemaakt! ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Wiskunde c is voor de mensen die eigenlijk geen wiskunde willen doen maar het toch verplicht moeten doen vanwege hun VWO profiel (aa)


    Aan niets denken is ook denken.

    Nikolajevna schreef:
    (...)
    Nope. Dat is Wiskunde D ;P

    OT: Eh, géén idee. Het enige wat ik weet, is dat Wiskunde C het makkelijkste van alle wiskundesoorten is.


    Maar wiskunde D is een aanvulling op. Je kan het niet los kiezen, dus die tel ik niet mee (:


    Miep

    Lexus schreef:
    Wiskunde c is voor de mensen die eigenlijk geen wiskunde willen doen maar het toch verplicht moeten doen vanwege hun VWO profiel (aa)

    Exactly. Ik haat wiskunde. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Bij ons werd altijd gezegd dat ze op zich wel hetzelfde zijn, alleen dat wiskunde C wat dieper door gaat op de basis dingen die je bij wiskunde A krijgt.


    Bad decisions make good stories.

    Barnabas schreef:
    (...)
    Exactly. Ik haat wiskunde. :Y)


    Hehe, ik eigenlijk ook (maar heb wel a)


    Aan niets denken is ook denken.

    Ligt aan je eigen voorkeur!

    Sommige zeggen dat C&M een pretpakket is, maar je kan je eigen pretpakket kiezen
    Gewoon de vakken kiezen die je leuk vind en je goed afgaan
    (Al zullen er altijd een paar tussen zitten die je niet leuk vindt ;))

    [ bericht aangepast op 31 jan 2013 - 23:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik vind niks een pretpakket xd
    Sommige in een C&M profiel, zoals geschiedenis, zijn juist moeilijk voor iemand die N&T heeft.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered