• We gaan met fotografie op school iets maken zoals Banksy dat doet en nu is dus de opdracht om iets te kiezen wat je graag anders zou zien of waar je je aan irriteert of iets in die richting, we zijn heel vrij in het onderwerp dat we kiezen. We moeten een foto maken en die omgaan zetten in een sjabloon. Die snijden we dan weer uit en gaan we ergens in de school op een muur schilderen. Precies zoals je ziet op de tweede foto onderaan dit bericht.
    Dingen die bijvoorbeeld zijn opgenoemd zijn; De verkrachting in India, geweld tegen hulpverleners, pedofilie, homo rechten, maar het mogen ook dingen zijn als fluitende bouwvakkers.
    Ik dacht eerst aan kinderprostitutie maar ik weet niet goed hoe ik hier een goed beeld van kan maken en ik dacht misschien hebben jullie een idee hoe ik dat een beetje neer kan zetten als sjabloon. Maar ik zoek ook nog gewoon totaal andere onderwerpen.

    Voorbeelden van zijn werk:

    Leuke opdracht!
    Sorry ik heb niet echt ideeën voor je, maar veel succes!
    Oh misschien een hond die boven op zijn baasje staat, zo van 'ik ben de baas'. Maarja, krijg daar maar eens een foto van. (;

    [ bericht aangepast op 29 jan 2013 - 20:30 ]


    You are beautiful, you are love.

    Die pedopriesters.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind dit wel een leuke;


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik ga er van uit dat je goed kan tekenen, dus misschien kan je een kindje tekenen met tranen in de ogen en enkel een laken over zich om je thema te benadrukken?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mischien een klein meisje in een rokje/topje die haar gezicht verbergt ofzo?
    Ik vind het een hele leuke opdracht.


    Don't be like the rest of them, darling

    kinderhuwelijken zijn een optie. Wel coole opdracht!

    - Geweld tegen hulpverleners
    - Pedopriesters
    - Kinderprostitutie
    - Homosexualiteit ik heb geen idee hoe je dit spelt
    - (anti) Smartphone-verslaving (dus een hoop jongeren die op hun smartphones zitten 24/7)

    Pfff... Er is maar één idee in mijn comment origineel. Wat ben ik weer awesome bezig (.__. )
    Anyway, ik weet niks meer. Sorry.

    ´iets te kiezen wat je graag anders zou zien ´ Ik gebruik nu een slechte voorbeeld, maar een hond dat een persoon bijt, is normaal. Een persoon dat bijt in een hond, is dan weer abnormaal. Zoiets kun je ook fotograferen, je kunt namelijk ook doen, alsof je bijt.
    Van anorexia-modellen kun je gaan naar XXL-size-modellen (sorry voor die benoeming).


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Girolski schreef:
    ´iets te kiezen wat je graag anders zou zien ´ Ik gebruik nu een slechte voorbeeld, maar een hond dat een persoon bijt, is normaal. Een persoon dat bijt in een hond, is dan weer abnormaal. Zoiets kun je ook fotograferen, je kunt namelijk ook doen, alsof je bijt.
    Van anorexia-modellen kun je gaan naar XXL-size-modellen (sorry voor die benoeming).


    Ja zo zat ik ook al te denken, vandaag hadden we het dus ook over vrouwen op een stijger die bijvoorbeeld naar bouwvakkers lopen te fluiten. Zoiets lijkt me ook nog wel grappig.


    Ik vind het zelf ook een hele leuke opdracht vooral omdat ik Banksy echt geweldig vind.
    Ik vind pedo priesters kinderhuwelijken en XXL modellen echt heel tof en vooral met de laatste twee kan ik wel wat, al moet ik nog wel goed gaan bedenken hoe ik dat dan neer ga zetten. Die ga ik zeker onthouden aangezien ik kinderprostitutie heel moeilijk vind om duidelijk uit te beelden. Verder mogen we als het goed is nog wel photoshop gebruiken als het echt niet lukt om het goed op de foto te krijgen. Niet dat ik daarmee overweg kan maar dat zie ik dan wel weer (:

    Ik kende Banksy nog niet, zitten leuke foto's tussen :) Hopelijkk krijg ik ook een keer zo'n opdracht :')

    Bij modellen denk je vaak aan bikini''s. Ik denk dat het moeilijk is om iemand te vinden die zich in een bikini laat fotograferen. Je kunt gewoon kleren doen, en met stylisten werken etc (kun je punten voor vangen?)
    Voor kinderprostitutie kan ik alleen bedenken dat je een ontbloot lijf van een kind, met armen bedekt, met in de handen een 'stop'bord met eurotekens.
    Bij pedopriesters kun je het omgekeerde doen? :')


    Hehe.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Geen idee, ik klikte alleen op dit topic omdat ik van Banksy houd. :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Wasp schreef:
    Geen idee, ik klikte alleen op dit topic omdat ik van Banksy houd. :Y)



    Haha, same here


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Waarom maak je niet een plus size model met een big smile en een anorexia model met een : ( aan en iets van size doesn't matter to be happy..


    SLOAN.

    Faults schreef:
    Waarom maak je niet een plus size model met een big smile en een anorexia model met een : ( aan en iets van size doesn't matter to be happy..

    Ja zoiets is inderdaad ook wel heel leuk, maar het liefst gebruik ik helemaal geen tekst.
    Ik zit nu hel erg aan kinderhuwelijken en plus size model te denken, alleen moet ik nog even kijken hoe ik dat voor elkaar krijg met die foto haha