• Oke, om even van te voren te weten:

    Ik heb een telefoon abbo van ongeveer 40 euro per maand, ik heb een afspraak met mijn ouders dat hun die 40 euro betalen en ik 50 euro per maand krijg om alles ( behalve eten/Kleding en verzorgingsproducten) van te kopen, en elke euro die ik over mijn telefoonabbo ga, gaat van mijn 'zakgeld' af. (Dus bijvoorbeeld: Mijn rekening is deze maand 50 euro (10 euro over de 40 euro heen) dan krijg ik 40 euro in plaats van 50 euro 'zakgeld'.)

    Nu is Vodafone, de provider waar ik mijn abbonement heb aangesloten, al een tijdje aan rotzooien. Ik krijg steeds maar weer 'spook smsjes' van hun, betaalde smsjes die ik niet ontvang, maar wel op mijn rekening staan. Dit betekent dus dat ik al voor ongeveer vier maanden geen geld heb ontvangen, terwijl ik me op dit moment met de druk van mijn stage, studie en enkele privéproblemen gewoonweg geen werk kan veroorloven qua tijd, en het geld dus echt hard nodig heb.

    Nu kreeg ik net weer te horen dat ik zogenaamd voor vijftig euro naar het buitenland zou hebben gesmst, terwijl ik in mijn telefoon NIETS naar het buitenland zie, alleen maar binnelands. Ik werd hier nogal geirriteerd van, en mijn moeder vroeg wat er nou aan de hand was. Ik legde uit dat ik het erg vervelend vind dat ik elke keer weer opnieuw geld misloop door dit gedoe, en de klacht die we hebben aangediend bij Vodafone ook niets helpt.

    Maar nu zijn mijn ouders boos op mij, dat ik gierig ben voor geld. Is dit nou helemaal eerlijk? We hebben toch een afspraak, dan moeten we toch met z'n alle ons aan die afspraak houden? Ze weten dat ik niet naar het buitenland sms, of naar spelletjes, hun zijn diegene die de klacht bij Vodafone hebben ingelicht, maar nu krijg ik nog geen geld.

    Ik vraag ook echt niet al dat geld terug, maar iniedergeval gewoon deze maand mijn geld: Wat moet ik nou doen? Zodra ik erover begin krijg ik nijdige blikken en een stug antwoord van: 'Ik regel het wel' wat me alweer chaggo maakt en laat zeggen 'Laat maar weer zitten', maar dat kan ik natuurlijk niet ELKE maand blijven zeggen. :/


    The heart of a woman means nothing in this world, as she dreams of waking up in a world where she no longer exists.

    Ik heb de afgelopen twee jaar ook Vodafone gehad, maar nooit dat soort sms'jes.
    Van je ouders vind ik het vreemd. Zij weten dat jij er niets aan kunt doen. Maar aan de andere kant snap ik ook wel dat als je ouders een hoge telefoonrekening moeten betalen, dat ze dan liever jou minder geld geven. Anders raken ze wel veel geld aan je kwijt als ze én je hoge telefoon rekening moeten betalen én nog een zakgeld daarbovenop. Buiten of het jou schuld is of niet, je ouders hebben ook maar beperkt geld om van te leven.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Dat snap ik ook wel, en daarom heb ik het de afgelopen vier maanden ook niet aan ze gevraagd, maar omdat ik het geld echt nodig heb deze maand besloot ik het te vragen. Pff, rotzooi dit zeg. :/ Klinkt heel lullig en alles - want ik weet dat mijn ouders het moeilijk hebben qua geld, ook al helpen ze nu andere mensen weer uit nood-, Ik wil gewoon m'n geld. :/


    The heart of a woman means nothing in this world, as she dreams of waking up in a world where she no longer exists.

    Ik snap wel van je ouders dat ze het niet aan je willen geven. Want jij kan er misschien niet veel aan doen. Maar ze zijn wel elke maand zoveel kosten kwijt aan jou telefoon. Anders word er al snel gekeken van: oh mijn ouders betalen het toch wel! Ik denk dat ze daar bang voor zijn. Ze betalen ook al best veel voor je zoals kleding eten verzorgings producten. Maar het is natuurlijk logisch dat je zelf ook wat geld wilt hebben om uit te besteden

    Ik zou toch nog een keer met je ouders proberen te praten. En dan zeggen dat je echt wel een baantje wilt nemen maar het nu niet mogelijk is door je stage. Vraag anders of je wat geld van ze kan lenen en zodra je een baantje kan vinden het ze meteen terugbetaald.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Hmm ik zou toch zelf nog eens een klacht sturen naar vodafone! Ik ben zelf eens in Turkije op vakantie geweest en had toen ook vodafone en terwijl m'n telefoon gewoon uit stond, was er opeens 20 euro af (ik had toen nog prepaid). Dus toen heb ik ook een klacht gestuurd etc. toen ik terug was en toen kreeg ik van Vodafone 20 euro beltegoed op mijn kaartje. Dat was wel netjes, maar ik ben daarna ook meteen naar een andere provider gegaan :'). Ik wilde dat niet nog een keer, haha.

    En aan de ene kant snap ik je ouders wel. Maar ik snap jou ook wel! Je hebt inderdaad een afspraak met hen en jullie moeten je daar allemaal aanhouden. Maar misschien kun je samen met je ouders eens kijken naar je rekening specificaties op internet? Daar kun je wel terug vinden hoe en wat. Ik weet niet of jij dat zelf kan, of dat je ouders daar bij kunnen.. Maar je kunt er eens naar kijken. En anders op een moment dat jullie allemaal rustig zijn, er op een rustige manier over praten.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2013 - 21:52 ]


    Never look back, don't doubt tomorrow.