• Hoi (:
    Tortura en ik hebben net besloten dat we elkaar graag brieven willen schrijven. Maar er is één probleem; zij woont in Nederland en ik in België. Dus weten we niet hoeveel postzegels erop moeten en hoe lang de brieven onderweg kunnen zijn.

    Heeft iemand hier daar verstand van?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Je hebt speciale Europese postzegels, hoeft er maar één van op en die kosten nog onder de euro per stuk geloof ik. Anders moet je even kijken hoeveel die waard zijn en de waarde daarvan aan postzegels erop plakken. Je kan trouwens ook postzegels van 1 en 2 cent kopen, als je die nog nodig hebt. Leuk idee trouwens.


    Your make-up is terrible

    Volgens mij moeten we er echt gewoon twee op doen hoor, lolol.
    Dat forum van net zag er niet heel veelbelovend uit, hahaha. Bovendien weet ik dan ook zeker dat 'ie verzonden is..


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Assassin schreef:
    Je hebt speciale Europese postzegels, hoeft er maar één van op en die kosten nog onder de euro per stuk geloof ik. Anders moet je even kijken hoeveel die waard zijn en de waarde daarvan aan postzegels erop plakken. Je kan trouwens ook postzegels van 1 en 2 cent kopen, als je die nog nodig hebt. Leuk idee trouwens.


    Europese postzegels? O.o

    Oh jee.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Misschien anders even navragen op het postkantoor?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Als het een gewone brief is, is één zegel voldoende en normaal gezien moet je daar geen speciale zegels voor kopen. Onze post is in ieder geval altijd tot in Nederland gegraakt. Hoe lang het duurt, kan ik niet zeggen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Merrow schreef:
    Misschien anders even navragen op het postkantoor?

    Dat ga ik morgen ook doen. Dat lijkt me wel het beste, ja.
    Ghehe, dan weet ik het in elk geval zeker dan dat ik het blind doe. :'].


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Het duurt ongeveer 3-4 dagen. Je moet een Europese zegel. Kan je halen bij een postpunt of postkantoor. Een Europese zegel tot 20gram(normale brief) is vanaf dit jaar €0,90. Doe je een brief tussen de 20gram en de 50 gram, kost je dat €1,80. Ga je tot 100 gram kost je dat €2,70. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.


    Edit:
    Dit is vanuit Nederland trouwens. Het kan afwijken met België ;) Ik werk bij een postpunt en heb het kunnen nakijken in een updatebrief ;)

    [ bericht aangepast op 24 jan 2013 - 17:18 ]


    Stop holding me under and let me breathe.

    Ik heb zelf 7 penvriendinnen uit verschillende landen waaronder Belgie. Ik plak er gewoon 2 Nederlandse zegels op, ook als hij tussen de 20 en 50 gram is - hij komt toch wel aan, tot nu toe altijd in 2 dagen gebeurt.

    Bedankt, allemaal heel nuttig (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Je kan om het zeker te weten gewoon naar het postkantoor gaan/postnl filiaal, daar kunnen ze het wegen en weten ze het wel.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Vanuit België moet je ook een Europese postzegel kopen hoor. Kost wél 1 euro of meer als ik me niet vergis.
    Je krijgt er normaal van die vliegtuigjes bij om op je envelop te plakken :'D
    Hoe lang het duurt weet ik eigenlijk niet, 'k schat een drie tal dagen max hoor. Hangt ook van de post in Nederland af en ik weet niet hoe snel die is..


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Dat wordt dus een tripje naar het postkantoor.

    Je moet er iets voor over hebben ;D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien