• Het spijt mij, dat ik jullie hiermee lastig val maar ik moet het ook ergens kwijt.

    De laatste tijd heb ik op school heel erg het gevoel dat iedereen van mijn klasgenoten mij in de steek laat.

    Het schooljaar begon echt goed, ik had al snel twee mensen/meiden waarmee ik veel op trok en dat vond ik ook heel fijn. Ook mijn andere klasgenoten vind ik aardig en kan met de meeste wel een praatje maken. Maar er stoppen nu veel mensen met de opleiding, dat is hun keuze en ze zullen vast de goede keuze maken. Toch geeft mij het gevoel van leegte, ik weet niet hoe ik het precies moet om schrijven. Ik ben een kudde dier, ik hou ervan als de groep hetzelfde blijft. Kleine veranderingen vind ik niet erg want dat heb je altijd. Nu worden die veranderingen voor mij alleen te groot. Een van mijn twee maatjes (zoals ik dat noem) waarmee ik veel deed en regelmatig sprak is ook gestopt met de opleiding. We waren het niet altijd met elkaar eens en ik kon wel eens op haar mopperen. Maar nu mis ik heel erg en ik heb het er moeilijk mee. Gisteren en vandaag was mijn andere maatje er ook niet en dan merk ik wel hoe sterk ik mij hecht aan bepaalde personen.

    Het is niet zo dat mijn andere klasgenoten minder aardig zijn maar met hen is het toch anders. Ik wel gezellig met ze kletsen maar ik merk de verschillen duidelijk.

    Ik heb ook geprobeerd aan een van mijn leraressen uit te leggen hoe ik mij voel en waarom ik mij waarschijnlijk zo voel maar zij begreep mij gewoon niet. Of ze begreep mij verkeerd.

    Maar ik weet niet zo goed wat ik met dit gevoel moet want ik kan er niks mee.

    Iemand tips?


    Physics is awesome

    Tja, ik kan je hier ook niet mee helpen, maar ik snap je. Ik heb op school geen vrienden, tja, misschien degene die ik leuk vind. Op Quizlet ben ik vijf superaardige meisjes tegengekomen en daar MSN ik iedere dag mee. Het is altijd een supertime dan. En zij wonen aan de andere kant van NL voor mij

    Dus.. het hoeft niet persé op school


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Tja, je kan het mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze de opleiding niet meer leuk vinden... Kan je niet met ze afspreken buiten school?


    i put the fun in funeral

    Weetje je moet het zo bekijken, wie weet als je met de rest praat iemand tegenk omt en denk je heey die heeft dezelfde intresse.
    Ik heb 3 meiden waarmee ik opschiet en de rest van 4vmbo daar kan ik het niet goed mee vinden merendeels


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik begrijp wel wat je bedoelt. Bij ons op school zijn we inderdaad ook één groep en kan iedereen wel met elkaar opschieten, maar er zijn natuurlijk altijd kleinere groepjes binnen die groep. Ik ga ook met één bepaalt persoon veel om, maar als zij er eens niet is, ga ik gewoon naast iemand anders zitten, geen punt.
    Ik meen dat jij een sociale opleiding volgt (ook onderwijsassistent, toch?), dus niemand zal je raar aankijken als je hen eens aanspreekt of bij hen komt staan. Als je dat moeilijk vindt, kun je misschien iemand opzoeken die ook met weinig anderen omgaat.
    In ieder geval moet je niet blijven hangen in de 'ik mis iemand, want ze is gestopt met de opleiding'-sfeer. Kijk gewoon naar wie je nog wel hebt en probeer nieuwe contacten te leggen.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Backfire schreef:
    Tja, je kan het mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze de opleiding niet meer leuk vinden... Kan je niet met ze afspreken buiten school?


    Ik neem het ze ook niet kwalijk, het is hun keuze. En van veel van hen heb ik alleen facebook, ze zijn niet vaak op facebook.


    Physics is awesome

    Ik snap je gevoel. Probeer het desnoods uit te schrijven?


    26 - 02 - '16

    Madonna schreef:
    Ik begrijp wel wat je bedoelt. Bij ons op school zijn we inderdaad ook één groep en kan iedereen wel met elkaar opschieten, maar er zijn natuurlijk altijd kleinere groepjes binnen die groep. Ik ga ook met één bepaalt persoon veel om, maar als zij er eens niet is, ga ik gewoon naast iemand anders zitten, geen punt.
    Ik meen dat jij een sociale opleiding volgt (ook onderwijsassistent, toch?), dus niemand zal je raar aankijken als je hen eens aanspreekt of bij hen komt staan. Als je dat moeilijk vindt, kun je misschien iemand opzoeken die ook met weinig anderen omgaat.
    In ieder geval moet je niet blijven hangen in de 'ik mis iemand, want ze is gestopt met de opleiding'-sfeer. Kijk gewoon naar wie je nog wel hebt en probeer nieuwe contacten te leggen.


    Bij ons houd iedereen zich nogal vast aan deze groepjes. Er zijn wel mensen waarmee ik inderdaad contact kan leggen maar tijdens de pauze kan ik hen vaak niet vinden. In de lessen gaat het wel goed want bij sommige lessen zat ik al zonder hen.


    Physics is awesome

    Ik hecht me ook aan mensen maar dat is logisch.. Je kunt niet met iedereen bevriend zijn. Ik weet ook echt niet wat ik op een dag moet doen als zij ziek zijn..


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Odina schreef:
    Ik hecht me ook aan mensen maar dat is logisch.. Je kunt niet met iedereen bevriend zijn. Ik weet ook echt niet wat ik op een dag moet doen als zij ziek zijn..


    Dat heb ik dus met mijn vriend :c

    [ bericht aangepast op 22 jan 2013 - 20:03 ]


    26 - 02 - '16

    Eluveitie schreef:
    Ik snap je gevoel. Probeer het desnoods uit te schrijven?


    Dat kan ik niet, dan word het meteen zo persoonlijk en als ik het dan op Q wil zetten is dat niet echt handig.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Dat kan ik niet, dan word het meteen zo persoonlijk en als ik het dan op Q wil zetten is dat niet echt handig.


    Je hoeft het toch ook niet op Q te zetten? Dat doe ik ook niet met dingen die erg persoonlijk zijn.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Eyes schreef:
    (...)

    Dat kan ik niet, dan word het meteen zo persoonlijk en als ik het dan op Q wil zetten is dat niet echt handig.


    Je kan het in een word document schrijven, uitprinten en verbranden/verscheuren. Dat heb ik ook een aantal keer gedaan en op een af andere manier lucht het op c:


    26 - 02 - '16

    Eluveitie schreef:
    (...)

    Je kan het in een word document schrijven, uitprinten en verbranden/verscheuren. Dat heb ik ook een aantal keer gedaan en op een af andere manier lucht het op c:


    Zoiets heb ik al eerder geprobeerd (toen moest het min of meer). Ik kan het wel proberen.


    Physics is awesome

    Ik begrijp je volledig en zou niet weten hoe ik jou kan helpen, want ik heb een gelijkaardig probleempje. :c


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Backfire schreef:
    Tja, je kan het mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze de opleiding niet meer leuk vinden... Kan je niet met ze afspreken buiten school?


    •*• Lululu •*•