Ik wil sinds ik 9 ben al fotograaf worden, inmiddels wil ik me richten op sportfotografie. Nu ben ik gestopt met de opleiding fotografie -persoonlijke shit-, maar het lag me ook niet zo zeer omdat je daar meer gericht word om een eigen bedrijf beginnen. Ook bij andere fotografieopleiding ziet het er naar uit dat ze hetzelfde doen.
Nu heb ik het ook altijd leuk gevonden om kleuterjuf te worden maar daarvoor wil ik liever niet via MBO Onderwijsassistent naar de PABO gaan.
Sprinthavo is nog een optie, maar daar zit ik ook twee jaar aan vast door mijn vmbo-tl diploma, volgens Drenthe College. Vorig jaar heb ik havo ook al niet gehaald, waarschijnlijk had ik toch voor pretpakket (cultuur en maatschappij) moeten kiezen. Dan zal ik ditkeer wel voor die pakket kiezen, maar ik heb dan al 2 jaar geen Duits gehad (der, die en das vind ik moeilijk) en de Franse taal is helemaal vervaagd bij mij. Ondertussen kan ik nog altijd fotografiecursussen volgen. Maar van mijn collega hoorde ik dat een sprinthavo duur is.
Dus (zelfde) opleiding fotografie opnieuw doen of sprinthavo? Ik ga niet eeuwig fulltime bij de McDonald's werken
It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~