• hello,
    We (me and Knowledge) have to make an English assignment where we have to start a discussion in English on a subject we know much about. we have to copy all reactions to our post and participate in the discussion.
    so we really need your help by this.

    this is the topic:

    which book series is better: Harry potter, Twilight or the Hungergames? and why?
    give good arguments about why you chose your choice.

    thank you very much

    LightRose and Knowledge

    Ps. Please comment in English

    [ bericht aangepast op 18 jan 2013 - 10:27 ]


    You learn a lot about people when you listen to the songs that mean something to them

    Ik snap niet dat iedereen spontaan in het Engels begint te typen, lolol.
    Ik zou gaan voor THG, HP is ondertussen echt overrated en dan vooral omdat mensen ermee opgegroeid zijn, de main reason waarom mensen daarvoor kiezen. Natuurlijk is het een goed, uitgebreid boek, maar ik weet zeker dat als THG eerder uitgekomen zou zijn dat mensen daar hetzelfde over zouden denken.


    Your make-up is terrible

    Ik kan die boeken niet vergelijken omdat ze eigenlijk niks met elkaar gemeen hebben, behalve als subplot liefde en een alternatieve wereld. De schrijfstijl van alle drie de schrijvers vind ik ook goed, dus daar kan ik niet over zeggen. De thematiek van Harry Potter spreekt me wel het meest aan, en ook dat er zoveel symboliek in de boeken is verwerkt. Van The Hunger Games vind ik het concept heel mooi en het plot goed bedacht, maar ik haat het derde boek helaas. (cat)
    Twilight heeft zo zijn sterke punten, helaas is het plot daar geen van. Het draait om de onmogelijke liefde tussen Edward en Bella en dan met name dat ze fysiek niet bij elkaar kunnen zijn. Jammer dat er alleen gehint wordt naar het 'moment van samenzijn' en niet meer beschrijving, want dat vind ik er eigenlijk wel bij horen. Da's een beetje wattig. Verder klopt er ook niet zoveel van sommige punten in het boek, zoals Edwards erectie 'n stuff. Twilight vind ik dus het minst van de drie.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."