• Oké, eigenlijk is het niet zo'n groot verhaal, maar wel raar (don't judge me, haha). Uhm, ik ben verliefd, nou ja, zo voel ik me, in het bijzijn van een 17-jarige jongen, M. Alleen ik weet echt niet wat ik moet doen. M. is dus 17, maar in zijn hoofd nog wel jonger en dat is ook met mij, maar ik lijk en ben in mijn hoofd ook ouder dan 11. Mijn moeder vindt het eigenlijk geen probleem, omdat ik M. al minstens 2 jaar zie en we wel beste vrienden tot nepbroer/zusje geworden. We maken super veel lol samen en ik vind het voor mezelf ook nog jong om een vriendje te hebben van zo 'oud', maar ik weet niet wat ik moet doen. We delen dekens, we logeren nog is bij elkaar, kruipen tegen elkaar aan als het koud of warm is, stoeien met elkaar, sneeuwballengevechten, samen een boswandeling, hij maakte vanmiddag eten voor me klaar en zo voorts. Ik weet eigenlijk niet precies wat ik voel. Kunnen jullie me helpen? :'a.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik viel op die leeftijd ook al op jongens van zeventien en nu ik vijftien ben, vind ik meestal jongens van rond de twintig leuk, haha. Als jijzelf al aangeeft dat je volwassener bent dan de meesten van je leeftijd, kun je misschien doen wat je in ieder ander geval zou doen als je een jongen leuk zou vinden. Je moet je natuurlijk wel bedenken dat jullie vriendschap wellicht op het spel staat.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Hahah dat probleem van oudere jongens leuk vinden heb ik ook maar ik ben 15 en vind 19 jarigen leuk dus dat valt opzich wel mee. Anyways uuh 11 en 17 vind ik toch wel echt te ver uit elkaar liggen.. Je zit in een totaal andere levensfase dan die jongen.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2013 - 20:30 ]


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik vind je te jong voor hem sorry. Ik begrijp ook niet dat je moeder geen probleem ziet. Jullie zitten in verschillende periodes in je leven. Hij zit in de periode om met seks te experimenteren en jij zit nog in je speelperiode. Je zegt dan wel dat je je ouder voelt dan 11, maar nu moet je eigenlijk nog echt genieten van de dingen die je later niet meer kan doen, zoals buitenspelen (stom voorbeeld I know, maar je zal dat later zeker nog missen). Nee sorry, maar als je met hem een relatie zou aangaan, mis je volgens mij een deel van je leven. Dit is niet grof bedoeld, maar volgens mij ga je dan te snel volwassen worden.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2013 - 20:27 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik snap het eerste deel van het verhaal niet eens. :"D

    I get it. :3
    Ik ben nu ongeveer een maand 12, maar in mijn hoofd ben ik denk ik ook... 14/15? Toch hoeft dat niet veel te betekenen qua liefde.

    11 en 17, dat is best een groot verschil. Ik zou het achterwege laten. Ik denk dat de kans toch wel 98% is dat hij je ziet als een zusje en niet meer.
    Stel: jullie zijn samen over een jaar als hij 18 is en jij 12/13. Dan is het zelfs illegaal, geloof ik.
    Het is jammer, maar hé. Je bent 11, vriendjes komen wel. Geniet van je jeugd nu het nog kan zegt een 12 jarige
    .

    [ bericht aangepast op 16 jan 2013 - 21:07 ]

    Aan alle mensen die tussen de tien en de dertien zijn en zichzelf drie tot vier jaar ouder schatten: ik heb me ook altijd al iéts ouder gevoeld, maar ga niet overdrijven jongens. Eén jaar verschil kan al een hele andere mentaliteit zijn, op sommige punten voel je je misschien ouder, maar een fout die velen maken is zeggen dat ze zich gedragen als iemand van bv vier jaar ouder, maar op sommige punten nog echte karaktertrekken van hun eigen leeftijd hebben. Ga jezelf niet overschatten, geloof me. Je zal binnen een paar jaar wel beseffen dat je toen helemaal niet zo oud was qua mentaliteit als je toen schatte.
    Als er iemand is die hier aan uitgeraakt (cat)

    [ bericht aangepast op 16 jan 2013 - 21:14 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Laat hem vallen want jongens zijn stom.

    nee, nu even een echt advies: hij zit in zijn bijna volwassen fase, dus ik denk dat hij jou misschien meer als zijn kleine zusje ziet dan als een potentieel vriendinnetje. Alsjeblieft, ga buiten door de bossen hossen en plezier maken en zandkastelen maken en moddergevechten houden want eens je dertien bent, schaam je je er ergens voor, tot je weer wat ouder bent. Je gaat het missen. Groei niet op, it's a trap. En ergens misschien toch mijn eerste zin volgen. Maar hou hem wel als vriend, het is leuk dat jullie zoveel plezier kunnen maken :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Je bent 11 en hij is 17? Lol, dan zou ik je geen illusies maken..


    ars moriendi

    LaJoie schreef:
    Aan alle mensen die tussen de tien en de dertien zijn en zichzelf drie tot vier jaar ouder schatten: ik heb me ook altijd al iéts ouder gevoeld, maar ga niet overdrijven jongens. Eén jaar verschil kan al een hele andere mentaliteit zijn, op sommige punten voel je je misschien ouder, maar een fout die velen maken is zeggen dat ze zich gedragen als iemand van bv vier jaar ouder, maar op sommige punten nog echte karaktertrekken van hun eigen leeftijd hebben. Ga jezelf niet overschatten, geloof me. Je zal binnen een paar jaar wel beseffen dat je toen helemaal niet zo oud was qua mentaliteit als je toen schatte.
    Als er iemand is die hier aan uitgeraakt (cat)

    Dit is zo waar. Mensen zeggen veel te snel "dat ze ouder zijn voor hun leeftijd".


    ars moriendi

    Je weet niet wat je voelt en toch is het verliefdheid? Me no understand. En ge zijt elf jaar jong. Ik weet dat elk mens anders is, maar toen ik elf was, was het enige dat ik met jongens deed voetballen.
    Ik denk (dat weet ik dus niet zeker) dat je innerlijk nieuwsgierig bent naar het gevoel van verliefdheid en je je het daarom in het hoofd haalt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Errin schreef:
    Ik vind je te jong voor hem sorry. Ik begrijp ook niet dat je moeder geen probleem ziet. Jullie zitten in verschillende periodes in je leven. Hij zit in de periode om met seks te experimenteren en jij zit nog in je speelperiode. Je zegt dan wel dat je je ouder voelt dan 11, maar nu moet je eigenlijk nog echt genieten van de dingen die je later niet meer kan doen, zoals buitenspelen (stom voorbeeld I know, maar je zal dat later zeker nog missen). Nee sorry, maar als je met hem een relatie zou aangaan, mis je volgens mij een deel van je leven. Dit is niet grof bedoeld, maar volgens mij ga je dan te snel volwassen worden.


    •*• Lululu •*•

    Sorry, maar ook ik denk dat je dit echt moet laten zitten. Wat al hierboven gezegd wordt, ook al voel jij je ouder en hij zich jonger, toch zitten jullie in een hele andere levensfase. Jij gaat net naar de middelbare school, hij er net vanaf. Hij denkt, waarschijnlijk, al aan seks en dergelijke en jij nog lang niet. Ik ga niet zeggen dat je buiten modderkastelen moet gaan maken, omdat ik dat een beetje denigrerend vindt, maar ik wil je wel meegeven dat je hier serieus over na moet denken. Hoe ver gaan jouw gevoelens voor hem? Je zegt zelf dat je, je 'verliefd voelt', ben je het wel echt? Houd je echt van hem? Als je op die laatste vraag niet volmondig 'ja' kunt antwoorden, moet je hem echt vergeten, want dan gaat het sowieso niet werken - sorry als ik nu hard overkom, dat is niet mijn bedoeling, maar ik denk dat als je zelfs twijfelt over je gevoelens, de stap echt niet moet wagen, want dan gaat een relatie met zo'n groot leeftijdsverschil niet werken.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Sorry, maar ook ik denk dat je dit echt moet laten zitten. Wat al hierboven gezegd wordt, ook al voel jij je ouder en hij zich jonger, toch zitten jullie in een hele andere levensfase. Jij gaat net naar de middelbare school, hij er net vanaf. Hij denkt, waarschijnlijk, al aan seks en dergelijke en jij nog lang niet. Ik ga niet zeggen dat je buiten modderkastelen moet gaan maken, omdat ik dat een beetje denigrerend vindt, maar ik wil je wel meegeven dat je hier serieus over na moet denken. Hoe ver gaan jouw gevoelens voor hem? Je zegt zelf dat je, je 'verliefd voelt', ben je het wel echt? Houd je echt van hem? Als je op die laatste vraag niet volmondig 'ja' kunt antwoorden, moet je hem echt vergeten, want dan gaat het sowieso niet werken - sorry als ik nu hard overkom, dat is niet mijn bedoeling, maar ik denk dat als je zelfs twijfelt over je gevoelens, de stap echt niet moet wagen, want dan gaat een relatie met zo'n groot leeftijdsverschil niet werken.


    Het probleem is dat ik juist wel volmondig ja kan zeggen. En de jongen waar ik het over heb zit niet eens op school omdat hij thuis leert, zelfs dat doet hij amper. Op dit moment speel ik ook niet echt en leer ik ook niet, ik ben mezelf allang aan het verkennen eigenlijk (ik menstrueer namelijk al sinds mijn 9de, dat is waarom). De jongen waarschijnlijk ook, maar ik zie hem niet aan als iemand die de hele dag aan seks denkt, want hij gedraagt zich hartstikke jong.

    En ik weet wel hoe het voelt om verliefd te zijn, btw. Vlinders in je buik, knikkende knieen, je ogen niet van hem af kunnen houden, nonstop aan hem denken, je veilig, vertrouwd en warm voelen bij diegene... Want iedereen denkt dat zelfs een 11-jarige niet kan voelen wat verliefdheid is, maar die hebben het mis. Wij zijn geen gevoelloze wezens ^.^

    [ bericht aangepast op 16 jan 2013 - 23:07 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Flanaganish schreef:
    (...)

    Het probleem is dat ik juist wel volmondig ja kan zeggen. En de jongen waar ik het over heb zit niet eens op school omdat hij thuis leert, zelfs dat doet hij amper. Op dit moment speel ik ook niet echt en leer ik ook niet, ik ben mezelf allang aan het verkennen eigenlijk. De jongen waarschijnlijk ook, maar ik zie hem niet aan als iemand die de hele dag aan seks denkt, want hij gedraagt zich hartstikke jong.

    En ik weet wel hoe het voelt om verliefd te zijn, btw. Vlinders in je buik, knikkende knieen, je ogen niet van hem af kunnen houden, nonstop aan hem denken, je veilig, vertrouwd en warm voelen bij diegene... Want iedereen denkt dat zelfs een 11-jarige niet kan voelen wat verliefdheid is, maar die hebben het mis. Wij zijn geen gevoelloze wezens ^.^


    Ho, nee. Dat is niet waar. Ik weet dat mensen van elf ook verliefd kunnen zijn, laat ik dat allereerst zeggen. Maar weet je honderd procent zeker dat je echt helemaal voor hem wil gaan? Dat bedoel ik. Zie je jullie, bijvoorbeeld, over drie jaar nog steeds samen?
    En weet je hoe hij zich tegenover jou voelt?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik wil niet gemeen doen, maar als een 17-jarige jongen die ik ken iets krijgt met een meisje van elf, zou ik hem echt gek noemen. Jep, vooroordelen, maar geloof me, iedereen gaat daar moeilijk over doen. Iedereen boven me heeft al gezegd waarom je hem beter kan vergeten, en daar ben ik het mee eens.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Sorry. Maar, uhm er zijn grenzen. Ik ben oppas van twee 11 jarige, ik zou me (als 15 jarige) pedofiel voelen als ik me tot hun aangetrokken zou voelen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'