• Hey allemaal,

    Ik zou graag de boeken van The Vampire Diaries willen lezen (nadat ik mijn 1564875748 boeken heb uitgelezen die ik hier thuis nog heb haha.)
    Nu was ik eens in een boekenwinkel gaan snuffelen, en ik zag verschillende boeken, een paar met telkens "dezelfde soort" covers, maar dan ook een paar met helemaal andere covers. Sorry, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.
    Ik kwam op het internet dit tegen:
    De oorspronkelijke trilogie:
    1. The Awakening (1991) 2. The Struggle (1991) 3. The Fury (1991)
    Het vierde deel:
    4. Dark Reunion (1992)
    De tweede trilogie, The Vampire Diaries: The Return:
    5. Nightfall (2009) 6. Shadow Souls (2010) 7. Midnight (2011)
    De derde trilogie, The Vampire Diaries: The Hunters :
    8. Phantom (2011) 9. Moonsong (2012) 10.Destiny rising (2012)
    Er is ook nog een spin-off serie rond het personage van Stefan en zijn avonturen voordat hij Elena tegenkwam: The Vampire Diaries: Stefan's Diaries. De verhalen zijn echter niet door L.J Smith geschreven maar door de schrijvers van de gelijknamige TV-serie:
    1. Origins (2010) 2. Bloodlust (2011) 3. The Craving (2011) 4. The Ripper (2011) 5. The Asylum (2012) 6. The Compelled (2012)
    In het Nederlands:
    1. & 2. The Vampire Diaries: Ontwaken & de Strijd (5 juni 2010) 3. & 4. The Vampire Diaries: Razernij & Duister Weerzien (15 oktober 2010) 5. The Vampire Diaries: De Terugkeer: Duisternis (12 mei 2011) 6. The Vampire Diaries: De Terugkeer: Schaduwzielen (11 november 2011) 7. The Vampire Diaries: De Terugkeer: Middernacht (3 mei 2012) 8. The Vampire Diaries: De Jagers: Fantoom (1 augustus 2012) 9. The Vampire Diaries: De Jagers: Maanlied (verschijnt op 27 januari 2013) [6] 10. The Vampire Diaries: De Jagers: Bestemming (verschijnt op 15 april 2013)


    En nu ben ik dus helemaal verward, haha. Hoeveel boeken zijn er precies en/of welke raden jullie me aan om te lezen?
    Alvast bedankt!


    So I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them.

    Volgens mij bestaan de boeken uit aparte delen, want als ik op bol.com kijk, dan staat er een 1,2,3 naast.
    Maar waarom ga je niet gewoon naar de Fnac of zoiets en koop je ze daar. Dan kan je ook de achterkant lezen en weet je zeker dat je geen dubbele versies koopt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb de eerste vier in het Engels, maar toen ik net de serie had gekeken en in die boeken begon had ik wel moeite met er doorheen te komen, omdat het anders is. Zo heeft Elena geen broer, maar een klein zusje. Allemaal van zulk soort dingen. Ik weet niet of ze alles zo in de Nederlandse boeken ook hebben gelaten?


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    Da's raar, ik heb geen idee. Sorry. Ik heb alleen de eerste tien afleveringen gezien van de serie. Succes ermee nog!


    Bad decisions make good stories.

    Er zijn inderdaad verschillende covers. Wil je ze in het engels of nederlands lezen? De orginele covers zien er zo uit: klik. De covers uit 2009: klik. De covers uit 2010 hebben de acteurs erop:klik

    Die uit 2009 vindt ik het mooist. De boeken zijn wel totaal anders dan de tv serie! De eerste twee boeken, The Awakening & The Struggle, zijn meestal samen gebonden in één boek. Net als deel drie en vier, The Fury & Dark Reunion. De boeken erna zijn allemaal apart gebonden.
    De originele serie bestaat uit de eerste drie boeken, daarna heeft L.J. Smith nog verder geschreven tot aan Midnight (Boek 7). De boeken die erna zijn uitgekomen heeft ze niet zelf geschreven, maar zijn wel onder haar naam gepubliceerd.
    Je moet ze lezen op de volgorde die hier staat: klik. Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je? Op bol.com staat ook duidelijk aangegeven bij de boeken welk deel of delen het bevat.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 11:17 ]


    No guts no glory.