• Hallo,
    Ik ontvang altijd meldingen in mijn email wanneer er een reactie is gegeven op een van mijn story’s. Nu volgde ik de link in het bericht en deze bracht me naar een sekssite. Ik heb deze weg geklikt, maar kreeg een half uur later een telefoontje van de autorisatie (ik was op mijn werk) dat ik een via mijn hotmail een virus had binnengelaten op de computer.

    Ik weet niet of jullie er iets mee kunnen, maar ik vond het wel netjes omdat te melden. Als mensen hier ook last van hebben, weten ze dat er dus ook een virus op je pc wordt losgelaten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jablan schreef:
    Vanmorgen kwam met Quizlet een extra venster mee: 'Authenticatie vereist' met daaronder een naam van een website plus invulvelden voor naam en wachtwoord. Gebeurt dit bij jou ook? Niets invullen en klik op annuleren..

    Eerste keer: kpnmail
    Tweede keer: tele2 mail
    Derde keer: global...

    Volgens de logs op mijn modem/computer kwam dit via Quizlet uit de Oekraïne.

    Hier heb ik nog niets over gehoord? Meer mensen hier last van? Anders ligt het waarschijnlijk aan je computer. Heb je een virusscanner draaien?


    Dit is mijn signature...

    Heb je een virusscanner draaien?

    De hele zooi: virusscanner, firewall en dat dubbel: op de computers en op de internet-toegang. Anders zou ik niet weten waar het vandaan komt, een IP-Adres wat volgens de Who-Is uit de Oekraïne komt. Het viel op omdat normaal alle pop-up of extra-vensters worden geblokt.

    Een andere mogelijke oorzaak: het gebeurde voordat ik was ingelogd, op dat moment draaide een reclame van Simpel. Het zou met de reclame mee kunnen komen, dat is recent bij de NRC ook gebeurd.

    Het is vervelend, maar je kunt er weinig aan doen - alleen waarschuwen.

    Ik kreeg daarnet opeens een Malware-melding? o.O