• Lieve allemaal,
    Ik moet op school, voor de muziekles, een muziekinstrument maken. Het gaat om: Geluid (het moet bespeelbaar zijn), uiterlijk & originaliteit. Om even op de originaliteit terug te komen, er worden vaak, gitaren, hapjes, trommels (drumstel), tamboerijnen, samba ballen, regenmaker, van de Spaanse klappertjes (geen idee hoe ze heten), panfluit ect. gemaakt. Misschien ben ik er een paar vergeten, maar daar kom ik dan nog wel op terug.
    Aangezien er veel creatievelingen op Quizlet zitten; wie help me?
    Als je wat weet, schrijf en dan ook graag bij hoe ik het zou kunnen maken. Op internet heb ik al gekeken, maar daar kon ik dus niets vinden.
    HELP ME!?
    Liefs Belle fleur

    P.s. Nog een gelukkig nieuwjaar iedereen. ^^


    Life is full of fake people

    Castagnetten.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    LilLiar schreef:
    ik heb ooit een Afrikaanse muziekinstrument voor school gemaakt, maar ik kom niet meer op de naam.
    ik had een paar deksels van blikjes genomen van hetzelfde maat en 3 stapels van 4 gemaakt.
    Daarna een plankje genomen die van breedte kleiner is dan de deksels maar van lengte natuurlijk groter is dan de 3 stapels naast elkaar.
    Daarna van elke stapel met een lange spijker alle deksels in 1 keer inslaan op het plankje op een manier dat het goed vastzit en er van boven ruimte overblijf zodat de deksels geluid kunnen maken.
    Je moet op een bepaalde maat het instrument op je schoot heen en weer bewegen.


    Tamboerijn?


    Life is full of fake people

    Een zeedrum! :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mithrandir schreef:
    Een zeedrum! :Y)


    ?


    Life is full of fake people

    Inifinity schreef:
    (...)

    ?

    "Een oceandrum is een plat rond instrument, die het geluid van de zee nabootst."

    Heb er zelf ook eentje gemaakt.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Die opdracht hebben wij ook op school gehad. Ik had twee lege colaflessen gevuld met kraaltjes en de flessen versierd. En verbazingwekkend genoeg kreeg ik daar ook nog een 8 voor (':


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Mithrandir schreef:
    (...)
    "Een oceandrum is een plat rond instrument, die het geluid van de zee nabootst."

    Heb er zelf ook eentje gemaakt.



    Wow cool! Wat zit erin?


    Life is full of fake people

    In die van mij zitten steentjes.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mithrandir schreef:
    In die van mij zitten steentjes.


    Cool ik denk dat ik die ga maken, maaruhhh, hoe heb je dat precies gemaakt?


    Life is full of fake people

    Ehm, even nadenken. Het is een hele poos geleden... Ik heb de binnenkant van het mandje beplakt met een soort karton, met een lijmpistool. Daar gooi je dus die steentjes op. Dan dek je het mandje af met een stukje canvasdoek en dit lijm je vast aan de rand, ook met een lijmpistool (da's echt nodig, geloof me). Ik heb wel het canvas beschilderd, vóórdat ik het eromheen spande. Om de rand dan af te dekken, plak je er een band omheen (met lijmpistool), die je ook op mijn foto ziet. En dan kan je 'm nog naar eigen wens versieren.

    Je kan ook 'n eenvoudigere maken, maar dan moet je Google even afzoeken. (Oceandrum, DIY, zeedrum maken etc.)

    [ bericht aangepast op 5 jan 2013 - 15:48 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Echt ontzettend bedankt!! Je hebt mijn leven gered! ^^
    Ga zo meteen aan de slag!! Echt heel erg bedankt! Ik zal je het resultaat wel laten zien.


    Life is full of fake people

    Yey, ben benieuwd (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Late reactie, lol.
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20040414_zelfmaakinstrument


    She knew the rules so she knew how to break them.

    aangezien je op mijn school zit, en als mevrouw Lancel even gestoord is als meneer Lancel moet ik dit waarschijnlijk ook doen dus ik ga niets zeggen:P


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Inifinity schreef:
    (...)

    Tamboerijn?


    nee, dat is het niet


    -