• Lieve allemaal,
    Ik moet op school, voor de muziekles, een muziekinstrument maken. Het gaat om: Geluid (het moet bespeelbaar zijn), uiterlijk & originaliteit. Om even op de originaliteit terug te komen, er worden vaak, gitaren, hapjes, trommels (drumstel), tamboerijnen, samba ballen, regenmaker, van de Spaanse klappertjes (geen idee hoe ze heten), panfluit ect. gemaakt. Misschien ben ik er een paar vergeten, maar daar kom ik dan nog wel op terug.
    Aangezien er veel creatievelingen op Quizlet zitten; wie help me?
    Als je wat weet, schrijf en dan ook graag bij hoe ik het zou kunnen maken. Op internet heb ik al gekeken, maar daar kon ik dus niets vinden.
    HELP ME!?
    Liefs Belle fleur

    P.s. Nog een gelukkig nieuwjaar iedereen. ^^


    Life is full of fake people

    Ik dacht eerst: Maak een soort van Xylofoon met oude bierflesjes waar je water in doet. Maar dat is niet origineel denk ik. .

    Gelukkig nieuwjaar (:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2013 - 18:15 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ikhebvoeten schreef:
    Ik dacht eerst: Maak een soort van Xylofoon met oude bierflesjes waar je water in doet. Maar dat is niet .

    Gelukkig nieuwjaar (:


    Hmm, misschien wel een idee!


    Life is full of fake people

    Niet nog iemand een idee? n.n


    Life is full of fake people

    Ik dacht aan een deksel van een pan met een pollepel, maar dat is ook niet zo origineel.
    Succes nog verder, en jij ook een gelukkig nieuwjaar ^^


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Heathrow schreef:
    Ik dacht aan een deksel van een pan met een pollepel, maar dat is ook niet zo origineel.
    Succes nog verder, en jij ook een gelukkig nieuwjaar ^^


    Haha, leuk bedacht, maar nee. Het moet een echt instrument zijn. Leuk hoor, school. -.-'


    Life is full of fake people

    Een eigen gemaakte soort van sambal gemaakt van een rol waar keukenpapier op heeft gezeten?


    Physics is awesome

    Inifinity schreef:
    (...)

    Haha, leuk bedacht, maar nee. Het moet een echt instrument zijn. Leuk hoor, school. -.-'


    Of maak een fluit van een wortel, er is iemand geweest die daar echt mee heeft op getreden.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Of maak een fluit van een wortel, er is iemand geweest die daar echt mee heeft op getreden.


    Ja, klopt! Dat heb ik gezien. Hahaha, het maken is niet zo moeilijk maar het gaat om de kunst van het bespelen van die wortel! ^^


    Life is full of fake people

    Ik heb een keer een documentaire gezien van Jack White, die een elektrische gitaar maakte van een stuk ijzerdraad, een plankje, een spijker en een colaflesje. Met een spoel sloot ie dat aan op een versterker. Best wel gaaf, alleen weet ik niet of het echt origineel is. :")


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Een soort banjo-ukelele-achtig iets met de schaal van een kokosnoot?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    Een soort banjo-ukelele-achtig iets met de schaal van een kokosnoot?


    Ojah, een kokosnoot kan ik misschien wel iets mee.


    Life is full of fake people

    een panfluit van flessen:D dat is echt zo cool


    If you can dream it, you can do it❤️

    de flessen kun je leuk versieren kijk maar:D



    heel creatief en je hebt verschillende grotes alleen moet je het wel leren:D

    [ bericht aangepast op 2 jan 2013 - 15:17 ]


    If you can dream it, you can do it❤️

    ik heb ooit een Afrikaanse muziekinstrument voor school gemaakt, maar ik kom niet meer op de naam.
    ik had een paar deksels van blikjes genomen van hetzelfde maat en 3 stapels van 4 gemaakt.
    Daarna een plankje genomen die van breedte kleiner is dan de deksels maar van lengte natuurlijk groter is dan de 3 stapels naast elkaar.
    Daarna van elke stapel met een lange spijker alle deksels in 1 keer inslaan op het plankje op een manier dat het goed vastzit en er van boven ruimte overblijf zodat de deksels geluid kunnen maken.
    Je moet op een bepaalde maat het instrument op je schoot heen en weer bewegen.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2013 - 15:51 ]


    -

    Super leuke ideeën! Ik ga vandaag aan de slag, maar ik weet nog niet wat ik ga maken.....


    Life is full of fake people