• Ik heb de laatste tijd wat inspiratie - dankzij de vakantie - en een aantal ideeën voor roleplay's;

    Toekomst/Heelal.
    Op 21 december is de wereld niet vergaan, maar wat als dit wel was gebeurd? En nee, niet doordat de Maya-kalender was afgelopen, maar bijvoorbeeld door een zonnestorm? Of een verschuiving in het zonnestelsel? Wie had kunnen weten dat dit ernstige gevolgen zou kunnen hebben?

    Geschiedenis/Oorlog.
    Een roleplay over de Eerste of Tweede Wereldoorlog of zelfs de Derde? Want wie weet, de meeste landen hebben een behoorlijke voorraad kernwapens. Als de druk te hoog wordt tussen twee landen, kan dat vreselijke gevolgen hebben..

    Fantasy.
    Een variant op Hogwarts (zonder de oorspronkelijke personages). Wat zal er gebeuren als Hogwarts zou bestaan in het heden? Of in de toekomst? Zou de school zichzelf blijven of zal het dramatisch veranderen?

    Ik zou graag jullie mening eerlijke mening willen horen. (:

    - EDIT.

    Het wordt een oorlog-roleplay, waarschijnlijk zal het over de Tweede Wereldoorlog gaan.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 21:00 ]

    Sting schreef:
    (...)
    Ik RPG niet, maar als je over de eerste of tweede wereldoorlog een RPG doet moet iedereen wel op de hoogte zijn van de feiten, dus da's best lastig.


    Daar had ik al over na gedacht. Ik wil dan een story gaan maken over de oorzaak, de belangrijkste personen - die niet gespeeld worden, maar wel voor het ontstaan van de oorlog hebben gezorgd - en de verschillende groepen die deel uit maken van de oorlog.

    _____

    Daarbij lijkt mij de Eerste of Tweede het makkelijkste, omdat daarbij de feiten bekend zijn.

    Aurorea schreef:
    (...)

    Dat hangt er vanaf met aan wat voor RPG's je mee doet + met wie je speelt.
    RPG's waar niet meer dan 5 regels geschreven worden zijn meestal een week druk, en daarna dood.
    RPG's waar een minimum van 10 regels is gaan langzaam, maar die 'leven' veel langer.
    Ik zit zelf ik twee RPG's die zeker al een halfjaar oud zijn, en in één RPG die al langer dan een jaar 'leeft'.


    Maar die van tien regels zijn er niet zo veel. Vele zijn ook met een zwakke storyline, of helemaal geen storyline.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Everdeen schreef:
    (...)
    Sowieso dit. Als je een oorlog RPG doet, moet je het echt goed uitwerken, datums overal bij zetten en ook een redelijke verhaallijn van te voren bekendmaken of sowieso als topicmaakster het 'spel' leiden door bijvoorbeeld een post te maken dat er een bomaanslag is of weet ik veel wat.


    Dat vind ik een perfect idee, dat er af en toe meldingen doorheen komen. Dat zorgt ervoor dat het verhaal altijd een andere, aparte wending kan krijgen.

    Saturnus schreef:
    (...)

    Dat vind ik een perfect idee, dat er af en toe meldingen doorheen komen. Dat zorgt ervoor dat het verhaal altijd een andere, aparte wending kan krijgen.


    Dan moet je wel een actieve topicmaakster hebben, anders loopt de het alsnog dood.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Zelf ben ik niet zo fantastisch met tien regels, maar met tien regels weet je zeker dat het lang doorgaat, kijk maar naar die rpg's die het overleven.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Uchiha schreef:
    Tweede Wereldoorlog RPG lijkt me echt cool, maar wel met een goeie verhaallijn and awesome stuff. Niet zoiets van: we hebben die en die personen en die zitten met elkaar op een kluitje in een concentratiekamp ofzo, zie de tijd maar door te brengen. Da's alleen de setting, geen storyline.


    Maar hoe zou ik dat op kunnen lossen dan? Door ze te verplaatsen naar een ander concentratiekamp over te plaatsen bijvoorbeeld?

    ____

    Ik zou graag alle goede ideeën willen horen, zodat ik die kan gebruiken om een goede roleplay te maken.

    Saturnus schreef:
    (...)

    Dat vind ik een perfect idee, dat er af en toe meldingen doorheen komen. Dat zorgt ervoor dat het verhaal altijd een andere, aparte wending kan krijgen.


    Als je zoiets gaat doen, wil je me dan waarschuwen?


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Saturnus schreef:
    (...)

    Maar hoe zou ik dat op kunnen lossen dan? Door ze te verplaatsen naar een ander concentratiekamp over te plaatsen bijvoorbeeld?

    ____

    Ik zou graag alle goede ideeën willen horen, zodat ik die kan gebruiken om een goede roleplay te maken.


    Een concentratiekamp zou ik persoonlijk niet doen omdat dat wat lastig is. Inderdaad kan je daar niet heel er mee ingrijpen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    Maar die van tien regels zijn er niet zo veel. Vele zijn ook met een zwakke storyline, of helemaal geen storyline.


    Er zijn best wel wat RPG's die een minimum van 10 regels hebben, je moet alleen even over al die Harry Potter en 1D-RPG's heen kijken.
    De meeste RPG's die 10 regels hanteren vind ik een goede storyline hebben, en als een RPG een zwakke storyline heeft, waarom zou je dan mee doen?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Aurorea schreef:
    (...)

    Er zijn best wel wat RPG's die een minimum van 10 regels hebben, je moet alleen even over al die Harry Potter en 1D-RPG's heen kijken.
    De meeste RPG's die 10 regels hanteren vind ik een goede storyline hebben, en als een RPG een zwakke storyline heeft, waarom zou je dan mee doen?


    Wie zegt dat ik dan mee doe? Haha. Ik zoek sowieso heel zorgvuldig mijn RPG's uit.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Aurorea schreef:
    (...)

    Dan moet je wel een actieve topicmaakster hebben, anders loopt de het alsnog dood.


    Daar zal ik dan mijn best voor doen, maar het aller belangrijkste; Je moet mensen hebben die goed kunnen improviseren en niet bij de eerste melding al zeggen; "Nee, niet op dit moment! Want, bla bla bla,"
    En ook niet eerst 10 OOC-berichten versturen om te horen of iedereen het wel goed vindt en dan pas de melding te plaatsen. Het moet onverwacht komen.

    Boira schreef:
    (...)

    Als je zoiets gaat doen, wil je me dan waarschuwen?


    Komt goed! (:

    Morgen zal ik aan de story met informatie beginnen.

    Wil je me waarschuwen wanneer je begint? Ik ben geïnteresseerd. (;


    kindness is never a burden.

    Bastard schreef:
    Wil je me waarschuwen wanneer je begint? Ik ben geïnteresseerd. (;


    Zal ik zeker doen! (: