• Ik heb de laatste tijd wat inspiratie - dankzij de vakantie - en een aantal ideeën voor roleplay's;

    Toekomst/Heelal.
    Op 21 december is de wereld niet vergaan, maar wat als dit wel was gebeurd? En nee, niet doordat de Maya-kalender was afgelopen, maar bijvoorbeeld door een zonnestorm? Of een verschuiving in het zonnestelsel? Wie had kunnen weten dat dit ernstige gevolgen zou kunnen hebben?

    Geschiedenis/Oorlog.
    Een roleplay over de Eerste of Tweede Wereldoorlog of zelfs de Derde? Want wie weet, de meeste landen hebben een behoorlijke voorraad kernwapens. Als de druk te hoog wordt tussen twee landen, kan dat vreselijke gevolgen hebben..

    Fantasy.
    Een variant op Hogwarts (zonder de oorspronkelijke personages). Wat zal er gebeuren als Hogwarts zou bestaan in het heden? Of in de toekomst? Zou de school zichzelf blijven of zal het dramatisch veranderen?

    Ik zou graag jullie mening eerlijke mening willen horen. (:

    - EDIT.

    Het wordt een oorlog-roleplay, waarschijnlijk zal het over de Tweede Wereldoorlog gaan.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 21:00 ]

    Ik vind die van de oorlog wel goed (:


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Geschiedenis/Oorlog omdat ik daar nog geen RPG's over heb gezien.


    Physics is awesome

    De meest originele is die van de Oorlog.

    En dan de Eerste, Tweede of Derde Wereldoorlog?

    Derde, dat vind ik origineel.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 20:25 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Als het een oorlog RPG wordt, wil ik wel even kijken. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Een oorlog RPG is wel leuk, maar ik denk dat het snel dood loopt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Everdeen schreef:
    Als het een oorlog RPG wordt, wil ik wel even kijken. (:


    Hier ben ik het mee eens.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Aurorea schreef:
    Een oorlog RPG is wel leuk, maar ik denk dat het snel dood loopt.


    Daar ben ik mee-eens, maar dan zal ik er voor moeten zorgen dat dat niet gebeurd.

    Saturnus schreef:
    En dan de Eerste, Tweede of Derde Wereldoorlog?

    Ik RPG niet, maar als je over de eerste of tweede wereldoorlog een RPG doet moet iedereen wel op de hoogte zijn van de feiten, dus da's best lastig.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Daarvoor heb je actieve leden nodig. -Steekt hand op.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Aurorea schreef:
    Een oorlog RPG is wel leuk, maar ik denk dat het snel dood loopt.


    RPG's lopen sowieso snel dood. Er zijn er maar weinig die het overleven :'D


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    RPG's lopen sowieso snel dood. Er zijn er maar weinig die het overleven :'D

    Sowieso dit. Als je een oorlog RPG doet, moet je het echt goed uitwerken, datums overal bij zetten en ook een redelijke verhaallijn van te voren bekendmaken of sowieso als topicmaakster het 'spel' leiden door bijvoorbeeld een post te maken dat er een bomaanslag is of weet ik veel wat.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Boira schreef:
    (...)

    RPG's lopen sowieso snel dood. Er zijn er maar weinig die het overleven :'D


    Dat hangt er vanaf met aan wat voor RPG's je mee doet + met wie je speelt.
    RPG's waar niet meer dan 5 regels geschreven worden zijn meestal een week druk, en daarna dood.
    RPG's waar een minimum van 10 regels is gaan langzaam, maar die 'leven' veel langer.
    Ik zit zelf ik twee RPG's die zeker al een halfjaar oud zijn, en in één RPG die al langer dan een jaar 'leeft'.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 20:44 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Tweede Wereldoorlog RPG lijkt me echt cool, maar wel met een goeie verhaallijn and awesome stuff. Niet zoiets van: we hebben die en die personen en die zitten met elkaar op een kluitje in een concentratiekamp ofzo, zie de tijd maar door te brengen. Da's alleen de setting, geen storyline.


    No growth of the heart is ever a waste