• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    14K

    - Amused
    - Novembre (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    21K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    28K

    - Emrys (Long road home)
    - Mallory
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Roche
    21K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Clock (Pointes+ Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity (Faed - Birds of passage)
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    14K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Bandieri (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    28K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    35K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    35K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha Zeven is niet voldoende
    - Cadaver
    14K

    - Tjiftjaf
    - Aria
    - TheseWords
    7K

    - Seaver (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    21K

    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)
    - Sprout
    - SorrowPayne
    7K

    - Phantasticae (Frozen tears
    7K

    - Neith
    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Niveous
    14K

    - Lexonice (Quizletstoy - Hoe je een ruzie kan oplossen)
    - STORYDREAMER
    - Coockies (Lost in lies)
    - Two (Hard knock life)


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2

    Ons off-topic


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:
    dinsdag 25/12 pauze (of al beginnen...)
    woensdag 26/12 500
    donderdag 27/12 1000
    vrijdag 28/12 1500
    zaterdag 29/12 2000
    zondag 30/12 2500
    maandag 31/12 3000
    dinsdag 01/01 pauze (of bijschrijven...)
    woensdag 02/01 3500
    donderdag 03/01 bijschrijven
    vrijdag 04/01 4000
    zaterdag 05/01 4500
    zondag 06/01 5000
    maandag 07/01 5500
    dinsdag 08/01 6000
    woensdag 09/01 6500
    donderdag 10/01 7000
    vrijdag 11/01 bijschrijven


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7
    Topic 8
    Topic 9
    Topic 10
    Topic 11

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 11:58 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik zit een beetje vast. Heb op dit moment niet zoveel zin om te schrijven, misschien komt dat ook wel door de feestdagen enzo, dat het dan wat drukker is x3


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Wiarda schreef:
    Ik ben aangekomen op een punt in mijn verhaal waarin ik niet teveel moet weggeven, maar wel wát informatie moet geven en het balans vinden is ontzettend moeilijk. x) Ugh.


    Dat ken ik. In de fantasy OP waar ik aan schrijf, komt de hoofdpersoon er na een tijdje ook achter hoe al die geheimzinnige dingen in haar wereld in elkaar zitten. Zij krijgt dat dus zeg maar in 1 keer te weten, maar om dat nou meteen allemaal voor de lezer op een rijtje te zetten... :/ Zit je met 2000 woorden aan saaie uitleg, denk niet dat iemand daarop zit te wachten.


    i put the fun in funeral

    Informatie doseren is het allermoeilijkste wat er is -.- vertel je te weinig, snapt je lezers er geen barst van, maar wanneer je teveel vertelt kan het de spanning in je verhaal aantasten of zoals je al zegt, Audacity, dan kan het een behoorlijk saai stukje tekst worden.
    Ik denk vooral dat je moet oppassen dat je de informatie niet te opsommerig neerschrijf. En als je twijfelt over de dosering, misschien is het handig om er iemand eens naar te laten kijken zodat die kan zeggen of er iets van info erbij moet of wat juist teveel/overbodig is...


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Informatie doseren is het allermoeilijkste wat er is -.- vertel je te weinig, snapt je lezers er geen barst van, maar wanneer je teveel vertelt kan het de spanning in je verhaal aantasten of zoals je al zegt, Audacity, dan kan het een behoorlijk saai stukje tekst worden.
    Ik denk vooral dat je moet oppassen dat je de informatie niet te opsommerig neerschrijf. En als je twijfelt over de dosering, misschien is het handig om er iemand eens naar te laten kijken zodat die kan zeggen of er iets van info erbij moet of wat juist teveel/overbodig is...

    Ikr, it's annoying D:.


    No growth of the heart is ever a waste

    Merrow schreef:
    Informatie doseren is het allermoeilijkste wat er is -.- vertel je te weinig, snapt je lezers er geen barst van, maar wanneer je teveel vertelt kan het de spanning in je verhaal aantasten of zoals je al zegt, Audacity, dan kan het een behoorlijk saai stukje tekst worden.
    Ik denk vooral dat je moet oppassen dat je de informatie niet te opsommerig neerschrijf. En als je twijfelt over de dosering, misschien is het handig om er iemand eens naar te laten kijken zodat die kan zeggen of er iets van info erbij moet of wat juist teveel/overbodig is...

    Eigenlijk is het voor mij vooral cruciaal dat mijn lezers de link niet te snel leggen. Ik heb het een beetje geprobeerd te verdoezelen door de hoofdpersoon te laten drinken, maar toch denk ik dat het een beetje vaag geworden is. Ach ja, dan maar activeren met de waarschuwing dat het een beetje vreemd kan zijn en met de belofte dat ik het zichzelf later allemaal uit zal leggen. x)

    Oh, by the way; weet iemand hoe de persoon heet die als eerste een lijk vindt? Heeft dat een naam? :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hadden we al een tijdstip voor de word-war van vanavond? :3


    i put the fun in funeral

    I'm baaack! Doen we een word-war om 20:00?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    I'm baaack! Doen we een word-war om 20:00?


    Ik doe in ieder geval mee^^


    We've lived in the shadows for far too long.

    Frodo schreef:
    I'm baaack! Doen we een word-war om 20:00?


    Count me in! (:


    If we can't live together, we are going to die alone.

    Frodo schreef:
    I'm baaack! Doen we een word-war om 20:00?

    Ik doe mee (:


    Take risks and conquer your fears.

    [Ik ben er ook! Als ik niet moet eten dan, doe ik oko mee (: ]


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Jeuj, al 4 mensen die nog meedoen!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik had trouwens nog drie badges gemaakt, maar ik kan ze hier niet dumpen omdat mijn internet het zo slecht doet, dat ik het niet bij tinypic kan uploaden :l


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb echt heel de dag inspi om te schrijven aan m'n storie, maar nu ik eindelijk tijd heb, heb ik geen fut -.- ik moet ook echt nog gaan beoordelen maar het is vandaag niet m'n dag ofzo. Ik voel me echt levenloos -.-
    Dus ik ga deze word-war overslaan helaas en de hele avond voor dood op de bank hangen en toekijken hoe m'n vriend onnozel mannetjes afknalt in een ps3 game -.-


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Insurgent schreef:
    Ik had trouwens nog drie badges gemaakt, maar ik kan ze hier niet dumpen omdat mijn internet het zo slecht doet, dat ik het niet bij tinypic kan uploaden :l


    Weet je toevallig wanneer je internet terug werkt? Dan kan ik je ook die credits geven (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien