• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    14K

    - Amused
    - Novembre (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    21K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    28K

    - Emrys (Long road home)
    - Mallory
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Roche
    21K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Clock (Pointes+ Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity (Faed - Birds of passage)
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    14K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Bandieri (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    28K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    35K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    35K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha Zeven is niet voldoende
    - Cadaver
    14K

    - Tjiftjaf
    - Aria
    - TheseWords
    7K

    - Seaver (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    21K

    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)
    - Sprout
    - SorrowPayne
    7K

    - Phantasticae (Frozen tears
    7K

    - Neith
    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Niveous
    14K

    - Lexonice (Quizletstoy - Hoe je een ruzie kan oplossen)
    - STORYDREAMER
    - Coockies (Lost in lies)
    - Two (Hard knock life)


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2

    Ons off-topic


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:
    dinsdag 25/12 pauze (of al beginnen...)
    woensdag 26/12 500
    donderdag 27/12 1000
    vrijdag 28/12 1500
    zaterdag 29/12 2000
    zondag 30/12 2500
    maandag 31/12 3000
    dinsdag 01/01 pauze (of bijschrijven...)
    woensdag 02/01 3500
    donderdag 03/01 bijschrijven
    vrijdag 04/01 4000
    zaterdag 05/01 4500
    zondag 06/01 5000
    maandag 07/01 5500
    dinsdag 08/01 6000
    woensdag 09/01 6500
    donderdag 10/01 7000
    vrijdag 11/01 bijschrijven


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7
    Topic 8
    Topic 9
    Topic 10
    Topic 11

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 11:58 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ga pogen vanavond mee te doen aan de word-war *O*
    Geen idee of ik het red, want moet weer verder aan m'n beoordelen en had m'n ma nog beloofd enkele gerechten/snakcs klaar te maken om morgen mee te nemen en ik heb nog de was liggen, weer de afwas omdat ik gisteren te lui was, vriendlief wilde nog weg geloof ik vandaag en dan natuurlijk nog de kleine tussendoor...
    dus het is weer heerlijk druk :'D en waarschijnlijk zoek ik weer zoveel excuses om onder het meeste vandaan te komen of uit te stellen :'D

    En super dat er weer iemand bij is en ik ga vandaag of morgen echt eens bij de nieuwe linkjes kijken :Y)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik doe vanavond mee aan de word-war^^ Het is niet of ik veel beters te doen heb


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik weet niet wat een word-war is, maar haha oké ^^


    Some people are art and do art at the same time

    Een uur waar je met elkaar zoveel mogelijk woorden in 1 uit schrijft.

    Volgens mij (:


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Lexonice schreef:
    Ik weet niet wat een word-war is, maar haha oké ^^



    een word-war is een uur waarin je zoveel mogelijk woorden probeert te schrijven. en dan zonder afleiding. Dat is zoals ik het uitgelegd heb gekegen


    We've lived in the shadows for far too long.

    Woorden? Wat voor woorden? En waarom schrijven we de woorden op?


    Some people are art and do art at the same time

    Je schrijft voor jezelf, om dus aan je aantal woorden te komen, maar doordat je dit in groepsverband doe, heb je meer motivatie om zoveel mogelijk te schrijven.
    En daarbij gaat er nu ook wat nieuws bij komen (dacht ik toch). Alle geschreven woorden - van iedereen die hebben meegedaan aan de word-wars - worden bij elkaar opgetelt, dat totale aantzl komt in topic zelf te staan en dan moeten we het telkens proberen te vermeerderen...


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Lexonice schreef:
    Woorden? Wat voor woorden? En waarom schrijven we de woorden op?


    Elk geschreven woord in verhaal-vorm, om te motiveren dat je aan je verhaal/verhalen verder schrijft. Maar uiteraard, korte verhalen en rpg posts mogen ook opgeteld woorden. Ook andere dingen worden wel toegestaan (net zoals bij mij m'n beoordelingen voor m'n wedstrijd, maar weer voor school bijvoorbeeld niet) Als je ergens over twijfelt wat wel en wat niet telt, moet je het gewoon even hier in het topic navragen.
    In word heb je een gemakkelijke woordenteller, dat getal zet je hier neer... of aan het eind van de periode en dan weet Frodo of ze het aantal woorden achter je naam kan aanpassen of niet.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 13:14 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Lexonice schreef:
    Woorden? Wat voor woorden? En waarom schrijven we de woorden op?



    Gewoon woorden voor van een verhaal(tje) wat je schrijft. Of zoals Merrow al zij ook ook woord dat in verhaal-vorm staat

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 13:14 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Merrow schreef:
    Je schrijft voor jezelf, om dus aan je aantal woorden te komen, maar doordat je dit in groepsverband doe, heb je meer motivatie om zoveel mogelijk te schrijven.
    En daarbij gaat er nu ook wat nieuws bij komen (dacht ik toch). Alle geschreven woorden - van iedereen die hebben meegedaan aan de word-wars - worden bij elkaar opgetelt, dat totale aantzl komt in topic zelf te staan en dan moeten we het telkens proberen te vermeerderen...


    Dankjewel.

    Merrow schreef:
    Elk geschreven woord in verhaal-vorm, om te motiveren dat je aan je verhaal/verhalen verder schrijft. Maar uiteraard, korte verhalen en rpg posts mogen ook opgeteld woorden. Ook andere dingen worden wel toegestaan (net zoals bij mij m'n beoordelingen voor m'n wedstrijd, maar weer voor school bijvoorbeeld niet) Als je ergens over twijfelt wat wel en wat niet telt, moet je het gewoon even hier in het topic navragen.
    In word heb je een gemakkelijke woordenteller, dat getal zet je hier neer... of aan het eind van de periode en dan weet Frodo of ze het aantal woorden achter je naam kan aanpassen of niet.


    Nogmaals dankjewel. ;3


    Some people are art and do art at the same time

    Frodo schreef:
    (...)

    Hoe kan je het nu vergeten te activeren? (:

    Door... mij te zijn:Y) Ik ben vreemd. Als ik al schrijf, dan klik ik het weg nadat ik klaar ben zonder het te activeren, lol. En nu moet ik nog een hoofdstukje activeren, maar ik ben te lui om naar mijn story te gaan :'D


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Niet de persoon die je bedoelde, maar ja.
    Crackfics zijn verhalen/fanficties die totaal nergens op slaan. Het lijkt alsof de schrijver/schrijfster crack op gehad moest hebben om het te kunnen verzinnen, om het zo maar te zeggen. (Bijvoorbeeld; Harry Potter trouwt met Dumbledore en wanneer ze samen een ijsje gaan eten, komen ze erachter dat Malfoy stiekem een regenboogpony is.)
    Of is dat niet wat je bedoelde, Seaver?

    Dat komt toch op hetzelfde neer als die stories over 1D waarin alle meisjes perfect zijn en de jongens direct verliefd op hen worden, het is onzin. Dus dat is toegestaan hoor^^


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    (...)
    Dat komt toch op hetzelfde neer als die stories over 1D waarin alle meisjes perfect zijn en de jongens direct verliefd op hen worden, het is onzin. Dus dat is toegestaan hoor^^



    Nee, maar het ging ook om het feit dat er soms nogal aardig wat haat inzit en je personen soms echt helemaal belachelijk maakt.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Seaver schreef:
    (...)


    Nee, maar het ging ook om het feit dat er soms nogal aardig wat haat inzit en je personen soms echt helemaal belachelijk maakt.

    Dan zou ik het niet over bekende personen doen, behalve als dat niet gaat? Euhm, dat is iets moeilijk. Heb je toevallig al zo een verhaal? Zou je daar dan eens een stukje van kunnen pb'en, dan kan ik beter oordelen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Ik ben aangekomen op een punt in mijn verhaal waarin ik niet teveel moet weggeven, maar wel wát informatie moet geven en het balans vinden is ontzettend moeilijk. x) Ugh.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.