• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    14K

    - Amused
    - Novembre (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    21K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    28K

    - Emrys (Long road home)
    - Mallory
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Roche
    21K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Clock (Pointes+ Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity (Faed - Birds of passage)
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    14K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Bandieri (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    28K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    35K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    35K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha Zeven is niet voldoende
    - Cadaver
    14K

    - Tjiftjaf
    - Aria
    - TheseWords
    7K

    - Seaver (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    21K

    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)
    - Sprout
    - SorrowPayne
    7K

    - Phantasticae (Frozen tears
    7K

    - Neith
    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Niveous
    14K

    - Lexonice (Quizletstoy - Hoe je een ruzie kan oplossen)
    - STORYDREAMER
    - Coockies (Lost in lies)
    - Two (Hard knock life)


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2

    Ons off-topic


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:
    dinsdag 25/12 pauze (of al beginnen...)
    woensdag 26/12 500
    donderdag 27/12 1000
    vrijdag 28/12 1500
    zaterdag 29/12 2000
    zondag 30/12 2500
    maandag 31/12 3000
    dinsdag 01/01 pauze (of bijschrijven...)
    woensdag 02/01 3500
    donderdag 03/01 bijschrijven
    vrijdag 04/01 4000
    zaterdag 05/01 4500
    zondag 06/01 5000
    maandag 07/01 5500
    dinsdag 08/01 6000
    woensdag 09/01 6500
    donderdag 10/01 7000
    vrijdag 11/01 bijschrijven


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7
    Topic 8
    Topic 9
    Topic 10
    Topic 11

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 11:58 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    OMG, ik heb vééééééél gemist...

    Oké, toch effe mij amuseren me reageren...

    Coockies schreef:
    LATEN WE EEN OP TRENT ZETTEN :Y)


    Haha, nice! Al staan bij mij voorlopig bijna alleen fanfics op Q, maar ik schrijf nu ook meer en meer OP. Maar volgens mij kan het allebei goed zijn, als het maar goed geschreven is. Maar fanfics is bij mij Harry Potter en Hongerspelen, geen 1D en stuff. Laat die zangers toch zichzelf zijn! (niets tegen die verhalen hoor, alleen lees ik ze niet omdat ze gewoonlijk wat onrealistisch zijn, allemaal hetzelfde, ...)

    Memoria schreef:
    Bah, reacties zoals 'snel verder' vind ik niet echt fijn om te krijgen.:3
    Gelukkig schrijven de meeste lezers van mijn OP eerst een leuk verhaaltje er bij waarom ik verder moet gaan en vertellen ze ook wat ze er van vinden.
    Soms moet ik echt lachen hoe ze meleven in het verhaal.:3


    Liever 'snel verder' dan helemaal niets. Ik zet ook vaak gewoon 'snel verder' omdat ik amper weet wat ik anders moet schrijven, om toch maar effe te zeggen dat ik het gelezen heb en goed vind, zeg maar. Ik hou er aan om bij bijna elk hoofdstuk te reageren, dus als je dan niets beter weet...

    Merrow schreef:
    Gehe ik voel me hier juist bijna bejaard met m'n 24, maart alweer 25 :'D
    En ik geloof dat deze onzin voor het Q-writers onzin topic is


    Haha, ik vond 20 al oud. Weg met die één, geen tiener meer...

    Merrow schreef:
    Wat ik echt heel veel zie is dat heel veel mensen altijd een komma voor 'en' plaatsen of juist een zin beginnen met 'en' of 'maar'.
    Uiteraard is dit toegestaan, maar mij is het altijd afgeraden om te doen aangezien het voegwoorden zijn en dus twee zinnen verbind met elkaar, wat die komma voor de 'en' overbodig maakt. Ik vind het daarbij ook nog eens erg storend om te lezen. Natuurlijk, een sporadische komma voor 'en' moet kunnen, aangezien je op die manier een korte pauze in last vooraleer je verder leest, maar ik vind het doodirritant als dat iedere zin gebeurd.
    In m'n beoordelingen reken ik het dan ook niet fout, maar ik raad het mensen altijd af om het zo vaak te doen.

    Ik vraag me alleen af of dit nu is omdat het mij zo geleerd is lang geleden (ik heb dus heel veel geleerd van mensen tussen de 30-50 die ook enkele boeken hebben uitgegeven) en dat het dus een soort vernieuwd schrijven is of heb ik gelijk dat het gewoon vreselijk irritant is en dat je het beter kan mijden? Ik bedoel, ik schrijf behoorlijk lang en geheid zullen enkele dingen die ik destijds ook geleerd heb, gedateert zijn. Vandaar dat ik het vraag.


    Ik ben vreselijk erg geneigd om dat ook te doen, die komma's. Soms iets te veel eigenlijk, maar als ik er niet op let staat die der dus... Een gewoonte die ik zou moeten afleren, I guess, maar ik schrijf vaak gewoon te snel om erop te letten :S En zelfs bij het nalezen merk ik het niet eens meer, omdat ik het zo vaak zie. Alleen bij herschrijven soms...



    En deze hoeft niet, maar ik kan het niet laten...
    Mijn topics :P


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Volgens mij ben je weer op de hoogte haha.

    Iedereen die hier bjj Q writers zitten en echt actief praten lijken meer van OP te houden. Als we op elkaars story nou allemaal een abo nemen en dan de top in gaan kudoen zodat de top niet alleen meer bestaat uit 1D dan... No kidding (: hahaha


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Voor degenen die geen zin hebben om alles te lezen van ons spam-uurtje gisteren: The Q-writers hebben nu een eigen off-topic! Hij staat in de beginpost ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hoi ^^

    Mag ik er bij, bij de lijst 'Wie doen er allemaal mee?'?


    Some people are art and do art at the same time

    Lexonice schreef:
    Hoi ^^

    Mag ik er bij, bij de lijst 'Wie doen er allemaal mee?'?


    Haha natuurlijk (; is er een specifiek verhaal waar je aan schrijft?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Haha natuurlijk (; is er een specifiek verhaal waar je aan schrijft?


    Ja, ga maar naar mijn profiel en dan 'Talk to my hand - Onbekende Personen' (:


    Some people are art and do art at the same time

    Lexonice schreef:
    (...)

    Ja, ga maar naar mijn profiel en dan 'Talk to my hand - Onbekende Personen' (:


    Oké, komt erbij!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Oké, komt erbij!


    Yay ^^


    Some people are art and do art at the same time

    Lexonice schreef:
    (...)

    Yay ^^


    Oh, en welkom ^^ leuk om te zien dat het nog altijd leeft.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Audacity schreef:
    Ik dacht dat ; voor opsommingen was of zo? Nou ja, ik gebruik het zo min mogelijk, vind het maar een vaag leesteken :'D
    En (hee, ik begin mijn zin met 'en', lol) nog over dat en+maar gedoe: ik merk dat is steeds vaker tegen de 'regels' in ga en gewoon doe wat voor mij het beste klinkt. Zo gebruik ik ook niet altijd even consequent een komma tussen twee werkwoorden. Even kijken of ik voorbeelden heb...

    -Nu ik wel beter weet, is mijn hele perspectief veranderd. En alles wat ik doe, alles, heeft consequenties.
    -Als mijn herinneringen niet zo vaag waren, zou ik tenminste weten waar ik moet beginnen. Maar hoe harder ik probeer te denken, hoe minder ik herinner.
    -Het laatste wat ik nu wil is natuurlijk dat iemand weet dat ik Celestin, de verbannen brandstichter, in mijn stal verberg. En dus loop ik, met een steek in mijn maag weliswaar, de stal uit en doe de deur goed dicht.

    't Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar zo klinkt het voor mij het best.


    Ik was wat aan het rondgooglen betreft kommagebruik en die shizzle meer waar we het gister over hadden en ik vond op een forum deze uitleg betreft het puntkomma gebruik. Ikzelf vond het een zeer verhelderende en redelijk duidelijke uitleg:

    Maar een puntkomma heeft een veel specifiekere functie. Het scheidt twee zinnen waarbij de tweede zin een verklaring geeft voor de eeste. Een voorbeeld:

    - Jaap was wel op tijd, Frank niet; die had pech met z'n vouwfiets.

    Volgens taaluniversum hoeft de tweede zin niet per sé een verklaring voor de eerste te zijn, maar mag er ook een zin worden gebruikt die hier nauw verband mee heeft.

    anders gezegd:

    Volgens taaluniversum hoeft de tweede zin niet per sé een verklaring voor de eerste te zijn; er mag ook een zin worden gebruikt die hier nauw verband mee heeft.

    Taaluniversum geeft ook de onderstaande voorbeelden:

    - Iedereen is welkom; toch hoop ik dat bepaalde personen niet zullen komen.
    - Onze nieuwe computers zijn weer veel sneller dan de oude; ze zijn bovendien goedkoper.

    Deze laatste zijn echter minder gangbaar.
    De puntkomma kan altijd vervangen worden door een punt. Natuurlijk wel gevolgd door een hoofdletter dan.

    Een dubbele punt wordt gebruikt als er een opsomming, een citaat of een specificatie volgt. Twee voorbeelden zijn:

    - Hans zei: "Grietje, zal ik met dit mooie weer mijn rokje aantrekken?"
    - Iedereen was wel op tijd, op één iemand na: Frank had pech met z'n vouwfiets.


    Gewoon gekopieerd en geplakt, dus het is niet mijn uitleg. Misschien dat er hierdoor ook meer duidelijkheid in is betreft puntkomma. Een verrekt vervelend leesteken, al gebruik ik hem zeker wel zo nu en dan :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    30537 woorden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ah, maar misschien hangt er van af in welk geval de "en" aan het begin v/d zin gebruikt. Maar goed, dan weet ik het ook alweer!
    Alleen heb ik het nut van een puntkomma (; ) nooit echt gesnapt.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 15:15 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Kan ik nog meedoen? Wat houd het Q writers topic in? word er alleen in gepost hoeveel woorden je al geschreven hebt? En maakt het niet uit wat je schrijft?
    En worden die word wars in groepen gehouden? zijn dat competities, of is het alleen voor je zelf?
    En wat betekent het woord OP?

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 15:32 ]


    ''Als ik mijn angsten en onzekerheden niet had, zou ik de persoon niet zijn die ik nu geworden ben.''

    STORYDREAMER schreef:
    Kan ik nog meedoen? Wat houd het Q writers topic in? word er alleen in gepost hoeveel woorden je al geschreven hebt? En maakt het niet uit wat je schrijft?
    En worden die word wars in groepen gehouden? zijn dat competities, of is het alleen voor je zelf?
    En wat betekent het woord OP?


    Je kunt altijd meedoen.
    Bij Q-writers proberen we per dag 500 woorden te schrijven. Dat is dus 3500 een week en 7000 in twee weken. Het idee erachter is om aan het schrijven te blijven, zodat je van een eventueel writersblock afkomt of gewoon omdat je het leuk vindt om te schrijven.
    Frodo houdt in de beginpost bij hoeveel woorden iedereen geschreven heeft. Dat werkt ze om de twee weken bij.
    Alle andere deelnemers zijn er om jou te helpen met je verhaal, als je vast zit of als je geen inspiratie hebt. En natuurlijk zijn we er om elkaar aan te moedigen.
    De word-wars, zijn uren waarin je zo veel mogelijk woorden probeert te schrijven. De druk kan ontzettend stimulerend zijn. Wie er meedoen is afhankelijk van wie er op dat moment tijd heeft.
    OP betekend 'onbekende personen'. Dat houd in dat een verhaal gaat over personen die de schrijver/schrijfster zelf verzonnen heeft. Dus geen Fanfictie, waarbij de personages al bestaan (bijvoorbeeld One Direction of Harry Potter).


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    (...)

    Je kunt altijd meedoen.
    Bij Q-writers proberen we per dag 500 woorden te schrijven. Dat is dus 3500 een week en 7000 in twee weken. Het idee erachter is om aan het schrijven te blijven, zodat je van een eventueel writersblock afkomt of gewoon omdat je het leuk vindt om te schrijven.
    Frodo houdt in de beginpost bij hoeveel woorden iedereen geschreven heeft. Dat werkt ze om de twee weken bij.
    Alle andere deelnemers zijn er om jou te helpen met je verhaal, als je vast zit of als je geen inspiratie hebt. En natuurlijk zijn we er om elkaar aan te moedigen.
    De word-wars, zijn uren waarin je zo veel mogelijk woorden probeert te schrijven. De druk kan ontzettend stimulerend zijn. Wie er meedoen is afhankelijk van wie er op dat moment tijd heeft.
    OP betekend 'onbekende personen'. Dat houd in dat een verhaal gaat over personen die de schrijver/schrijfster zelf verzonnen heeft. Dus geen Fanfictie, waarbij de personages al bestaan (bijvoorbeeld One Direction of Harry Potter).


    Vet! Thank U.


    ''Als ik mijn angsten en onzekerheden niet had, zou ik de persoon niet zijn die ik nu geworden ben.''