Caleb Seth Wolfe, begeleider.
Rayne had haar wenkbrauwen gefronst toen ik naar haar toe was gelopen en gebaard had dat ze op moest staan. Mijn blik was doordringend en zo geduldig mogelijk wachtte ik af tot ze uiteindelijk wel opstond, zo kon ik bij haar tas terecht. Ik merk vaag op hoe ze met haar ogen had gerold, maar besteedde er verder geen aandacht aan en deed de tas wat verder open, echter wel op een manier waardoor al het inhoud erin bleef. Rayne zette haar voet op één van haar andere tassen en schoof die iets weg, mijn aandacht werd getrokken, omdat ze dit had gedaan. Zat daar misschien iets in? Daar zou ik later achter komen. Mijn blik wende ik echter af toen ze op deze tas ging zitten en de regels erbij pakte.
Ik negeer het wanneer ze begint te grinniken, wat klaarblijkelijk om één van de regels iets. Kort likt ze met haar tong over haar lippen en volg deze even met mijn ogen, maar dan ga ik door haar spullen. De gitaar op haar rug was me ook opgevallen, maar zover ik wist, mocht ze die nog bij zich houden. Anders had ik deze allang in beslag genomen, of ze nu ging zeuren of niet. Bij iedereen trouwens.
In deze tas zitten voornamelijk kleding, toiletspullen, dat soort gedoe, dus ik wil het net dichtritsen, als ik de shampoo fles opmerk. Voor een enkel moment zat ik als bevroren, een teken dat ik nadacht. Zou ze? Het zou me niet verbazen, wel meerdere keren had ik gemerkt hoe kampeerders op de meest rare manieren dingen mee namen. Het zou kunnen, dus ik pak de fles en open deze om eraan te ruiken. Rayne schraapt haar keel op dat moment en kijkt naar mij, merk ik in mijn ooghoeken. “Wat wordt er precies verstaan onder martelen en rebels gedrag?” Mijn blik gaat even naar haar omhoog, maar ik blijf stil en kijk hierna weer naar de shampoo fles. Hm, dit keer heeft ze geluk, het was een gewone shampoofles met niets anders erin dan dat.
“Precies zoals het er staat, Rayne.” Zeg ik, waarna ik de tas dichtritste en aan het volgende begin van haar. “Wanneer iemand zich rebels zal gedragen en hard tegen een begeleider in gaat, dus Ace of ik, dan zijn we geneigd jullie hiervoor te straffen.” Verklaar ik op een simpel toontje en kom allemaal snoep en dergelijk tegen, waardoor ik met een wenkbrauw opgetrokken naar haar opkijk. Vervolgens schud ik mijn hoofd en doe deze tas weer dicht. “Als het op is, kun je niet meer krijgen. Dat besef je toch wel, hoop ik?” vroeg ik haar, waarna ik op stond en haar gebaarde van de tas af te gaan waar ze op zat. Nu was ik wel nieuwsgierig naar wat er daarin zat.
Roxana Asia Salome.
Ik had hier het geduld niet voor, want het enige wat ons te wachten stond was een ellenlange toespraak over hoe slecht het was als je op hetzelfde geslacht viel, de regels en al dat andere gezeur. De mannen die begeleiders waren mocht ze al direct niet. De één niet, omdat hij een pak droeg en alleen maar een serieuze, strenge aanblik had. En de ander niet omdat hij er juist te losjes voor haar doen bij stond, met zijn blouse die openstond en dat grijnsje op zijn gezicht. Vond hij het eerlijk waar vermakelijk? Dit zal een hel worden, dacht ik, een hel kamp.
Mijn aquamarijn blauwachtige kleur ogen gleden nauwkeurig over elk persoon, voornamelijk de vrouwen, die er stonden en hierdoor kreeg ik ook een grijnsje op mijn lippen. Misschien zou het nog wel aangenaam worden, hoewel dat vast niet de bedoeling van de begeleiders waren. Ik kreeg een paar papieren in mijn hand gedrukt die zich had voor gesteld als Caleb, de ander heette klaarblijkelijk Ace. Die namen zou ze niet vergeten, door hun indruk die ze bij mij hadden gemaakt. Sowieso zou het nog wel eens van pas kunnen komen, ondanks dat ik het liever had vergeten, net zoals de regels.
“Pardon?” Beledigd haalde ik mijn wenkbrauwen op toen ik de zinnen op het stukje papier las. De zoete lolly liet zij nog altijd door haar mond draaien. “Vrouwen horen zich netjes aan te kleden?” De rest van deze onzinnige regel konden ze wel raden, aangezien hun diegene waren die deze stomme regeltjes verzonnen hadden. Dan zou mijn kleding zeker ook niet mogen, want wat ik nu aan heb zouden ze waarschijnlijk niet goedkeuren. De broek wel, maar het ‘topje’ zeker te weten niet. Dat zat strak om mijn lichaam en ik merkte dat de ene man de tassen ging onderzoeken.
“Wie heet hier Rye, Roxana of Rayne?” riep er opeens een chick met paarse haarlokken, waardoor ik even van de lijst keek en grijnsde. Zij zou dan vast Alexa zijn, ik was één van de mensen waar mee ze opgescheept zou zitten in… slaapzaal twee, las ik. Wanneer ze bij mij aankwam, raakte ik glimlachend haar arm aan. “Alexa, right? Ik ben Roxana, één van chicks die je net hebt opgenoemd.” Mijn hand zette ik in mijn zij en er was een uitdagende blik in mijn ogen te zien toen ik haar aankeek, eentje die er altijd wel in zat. Voor een kort moment had ik de lolly uit mijn mond gehaald.
[ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 18:33 ]
Quiet the mind, and the soul will speak.