• Wat wordt er verwacht:
    Deze themawedstrijd wijkt een tikkeltje af van de doorsnee wedstrijden. Er valt namelijk niemand af. Per opdracht zal u een punt krijgen en op het eind van de rit wordt dan een gemiddelde van uw punten berekend. Om er voor te zorgen dat u niet meteen verliest door eens een minder goede opdracht te maken, worden uw uitschieters (beste en slechtste punt) eerst verwijderd en wordt pas daarna uw gemiddelde berekend.

    Tijdens deze themawedstrijd kunt uw zich aan verschillende soorten opdrachten verwachten (denk maar aan een schrijfopdracht, quizopdracht etc.). Omdat niet iedereen talent heeft in al deze takken is het mogelijk om doorheen deze wedstrijd juist één joker te gebruiken. Deze joker zorgt er voor dat je vrijstelling krijgt voor de gekozen opdracht. Gebruik deze met wijsheid!

    Voor elke opdracht krijgen u twee weken de tijd om iets in te zenden. Indien u niet op tijd klaarkomt met uw inzending is het mogelijk om uitstel te krijgen, dit met een geldig excuus. U kunt maximum een week uitstel krijgen. Dit kan variëren indien je op reis gaat.
    Om verwarring met de usernames te vermijden, wordt gevraagd om een Harry Potter naam op te geven. Deze kiest u best na het maken van de Sorteerquiz, zo kan u indien u dat wenst een naam kiezen die het beste bij uw huis hoort. Indien u uw username toch verandert, verwacht ik dat u dit desondanks in deze topic meld zodat ik uw link kan aanpassen.

    Doordat dit een themawedstrijd is zal bij iedere opdracht de voorwaarden verschillend zijn. Ik vraag u dan ook om u aan deze voorwaarden te houden. Indien u een werkje moet schrijven tussen de 500 en 1500 woorden, wens ik geen verhaaltjes te ontvangen van 2000 woorden. Indien u zich niet houdt aan de voorwaarden, zult u dus punten verliezen.

    Wat valt er te winnen:
    De Beste tovenaar krijgt 6 credits.
    Degene die het net niet haalde van de winnaar krijgt 4 credits.
    Degene die op de derde plaats is gestrand krijgt 2 credits.
    Het huis dat de House Cup wint, krijgt ook een prijs.

    Hoe en wanneer indienen:
    Per opdracht wordt een deadline gegeven. U krijgt de tijd om in te dienen tot 23u59 die dag. Indien u uitstel krijgt is dat ook tot 23u59 op de dag van uitstel. Uw creaties worden niet op mijn profiel geplaatst, zorg er dus voor dat ik met gemak al uw inzendingen terug vinden. Het is dus toegestaan om een bijhorende story aan te maken, maar dit is niet noodzakelijk.
    Ik waarschuw 1 week - 1 dag voor de deadline.

    Hoe kunnen de huizen punten verdienen:
    Voor elk gemaakt examen krijgt een student een score in de vorm van punten . Deze punten wordt bij het corresponderende huis geteld.
    Voor elke student die binnen de eerste week zijn examen indient, krijgt het corresponderende huis 5 extra punten.
    Voor elke student die zijn examen niet indient, verliest het corresponderende huis 5 punten.
    Voor elke student die uitstelgedrag vertoont, verliest het huis 1 punt.
    Voor de beste student per examen, verdient het corresponderende huis 20 extra punten.
    Voor de student die het eerst indient, verdient het corresponderende huis 5 extra punten.

    Nota:
    In elk huis zit een verschillend aantal leerlingen. Daarom wordt er gewerkt met verhoudingen. Zo worden de resultaten voor bijvoorbeeld de leerlingen in Huffelpuf maal vijf gedaan, bij Ravenklauw maal 3.33 en bij Griffoendor maal 1.4. Indien een leerling van Huffelpuf, Ravenklauw of Griffoendor tijdens het examen het best heeft gepresteerd, worden de punten niet verdubbeld!
    Studenten met een vrijstelling kunnen geen punten behalen bij het desbetreffend examen.


    Daarnaast vraag ik u:
    Ik zou het appreciëren als u een andermans werk niet afbreekt. Commentaar en tips zijn altijd welkom, maar wees niet gemeen of onrechtvaardig.

    De jury bestaat uit:
    Helena Ravenclaw

    Derdejaarstoveraars:
    Griffoendor (269 ptn.)
    (103.04 ptn.)(152.56 ptn.) • (13 ptn.)
    Sirius Black (25.6 ptn.)
    7.87.8
    Lily Evans (17 ptn.)
    8.78.3
    Hermione Granger (26.9 ptn.)
    7.99.0
    Rubeus Hagrid (11.8 ptn.)
    4.07.8
    Remus Lupin (44.4 ptn.)
    9.410
    George Weasley (19.8 ptn.)
    7.37.5
    Ginny Weasley (58.5 ptn.)
    8.510 III

    Huffelpuf (109 ptn.)
    (71 ptn.)(37.5ptn.)
    Suzanne Bonkel (26.7 ptn.)
    9.27.5

    Ravenklauw (320 ptn.)
    (162.574 ptn.)(156.868 ptn.)
    Luna Lovegood (74.9 ptn.)
    9.910
    Mad-Eye Moody (28.6 ptn.)
    8.89.8
    Moaning Myrtle (23.9 ptn.)
    9.19.8

    Zwadderich (?? ptn.)
    (101.1 ptn.)(?? ptn.)
    Andromeda Black (12.5 ptn.) - Uitstel van onbeperkte duur
    8.5
    Regulus Black (-2 ptn.) - Uitstel tot 09/01
    -.-
    Astoria Greengrass (24.7 ptn.)
    7.07.7
    Bellatrix Lestrange (37.7 ptn.)
    7.710
    Draco Malfoy (29.7 ptn.)
    7.47.3
    Lucius Malfoy (42.6 ptn.)
    7.610
    Merlin (24.2 ptn.)
    7.46.8
    Pansy Parkinson (20.8 ptn.)
    8.17.7
    Blaise Zabini (24.4 ptn.)
    7.47.0

    Eerstejaarsexamen

    Examen
    Uitslag.

    Niet geslaagd:
    Huffelpuf
    Nymphodora Tops (-5 ptn.)

    Tweedejaarsexamen:

    Examen

    Niet geslaagd:
    Zwadderich
    Severus Snape (3.8 ptn.)
    8.8

    Derdejaarsexamen:



    Derdejaars mogen enkel mee naar Zweinsveld met toestemming van een ouder of voogd!



    Oude topics
    Topic 1
    Topic 2

    [ bericht aangepast op 10 jan 2013 - 20:05 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    WillNotLearn schreef:
    (...)

    Blijkbaar ben je er al achter dat ik het niet in heb geleverd, ik had het gister echt te druk.. Dus denk ik dat het slim is om me uit te schrijven..

    Zet je Joker anders in?


    The odds are néver in our favor.

    Knight schreef:
    (...)
    Zet je Joker anders in?


    Vorige keer al gebruikt :')


    Don't be like the rest of them, darling

    WillNotLearn schreef:
    (...)

    Blijkbaar ben je er al achter dat ik het niet in heb geleverd, ik had het gister echt te druk.. Dus denk ik dat het slim is om me uit te schrijven..
    Ik ga mijn goed hart eens laten tonen. Je mag hem vandaag nog inleveren, met een punt aftrek, maar ik zet dan wel al de nieuwe opdracht online. Goed?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Amortentiae schreef:
    (...)Ik ga mijn goed hart eens laten tonen. Je mag hem vandaag nog inleveren, met een punt aftrek, maar ik zet dan wel al de nieuwe opdracht online. Goed?


    Is goed :3


    Don't be like the rest of them, darling

    De derde opdracht staat online. De beoordeling komt pas wanneer iedereen heeft ingediend.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hele leuke opdracht!


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aparte opdracht.
    Even voor de duidelijkheid...moeten wij nou een voorspelling maken van 4 a5-jes? I'm afraid me no get is (no_chears)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Erebus schreef:
    Aparte opdracht.
    Even voor de duidelijkheid...moeten wij nou een voorspelling maken van 4 a5-jes? I'm afraid me no get is (no_chears)
    In het totaal dien je 4 A5tjes in. Heb je een paar regels minder is dat niet erg en een halve pagina meer ook niet. Je mag verschillende voorspellingen doen. Je kan per halve pagina of per pagina een voorspelling doen. Daar komt dan nog eens een plaatje of tekening bij, dus dat neemt ook al weer heel wat plaats in beslag. Het is dus niet de bedoeling dat je één voorspelling doet en daar 4 A5jes over schrijft. Dat is haast onmogelijk en dus ook totaal de bedoeling niet. Een a5 is ook niet zo heel groot. Dat kan je gemakkelijk in word instellen en voor je het weer heb je een pagina afgerond. Om in te dienen, mag je pdf'jes doorsturen of van je pdf een foto maken. Mij doet het er niet toe. Als je op Quizlet heel de layout van je story kan aanpassen hieraan, mag dat natuurlijk ook.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Amortentiae schreef:
    (...)In het totaal dien je 4 A5tjes in. Heb je een paar regels minder is dat niet erg en een halve pagina meer ook niet. Je mag verschillende voorspellingen doen. Je kan per halve pagina of per pagina een voorspelling doen. Daar komt dan nog eens een plaatje of tekening bij, dus dat neemt ook al weer heel wat plaats in beslag. Het is dus niet de bedoeling dat je één voorspelling doet en daar 4 A5jes over schrijft. Dat is haast onmogelijk en dus ook totaal de bedoeling niet. Een a5 is ook niet zo heel groot. Dat kan je gemakkelijk in word instellen en voor je het weer heb je een pagina afgerond. Om in te dienen, mag je pdf'jes doorsturen of van je pdf een foto maken. Mij doet het er niet toe. Als je op Quizlet heel de layout van je story kan aanpassen hieraan, mag dat natuurlijk ook.


    Voorspellingen over de toekomst van je personage? Dan snap ik het namelijk ^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik snap het nu ook niet meer?


    If I were once a planet, you were the axis

    Erebus schreef:
    (...)

    Voorspellingen over de toekomst van je personage? Dan snap ik het namelijk ^^
    Nee, je begrijpt het verkeerd. Je maakt een droom orakel. Ik ga nu even Bellatrix haar foto als voorbeeld nemen:



    Je maakt bijvoorbeeld zoiets na, maar dan met een andere figuur in. Je maakt hier een foto van of haal je teken/computerkunsten in je boven of je zoekt gewoon een bestaande foto.
    Eenmaal je een figuur hebt bedacht maak je daar een voorspelling rond.
    Ik ga een voorbeeld geven:
    Ik gebruik de vorm van een konijn, dan schrijf ik daarnaast wat de betekenis van deze figuur is. Bijvoorbeeld, een konijn staat voor een kort leven. Je zal vroegtijdige dood meemaken en hoewel je een vrij intelligent persoon bent blablaa.
    Je kan er ook nog andere dingen uithalen. Zijn er losse korrels aanwezig naast de figuur of eerder slirten van theebladeren of iets anders, dan kan je daar een bijkomende betekenis aanhangen. Je kan ook figuren tekenen in een kristallen bol of sterren en planeten in een bepaalde stand tekenen en daar zever rond verkopen.
    Het moet dus niks met je personages te maken hebben. Stel je voor dat je een waarzegster bent en dat je van je kennis een boek maakt zodat andere mensen je vak kunnen snappen. Je vindt dus nieuwe dingen uit. Als je wil mag je ook met kaarten werken als je dat gemakkelijker vindt, maar dan stel ik wel voor dat je een betekenis geeft die je zelf verzint en niet de echte betekenis van tarotkaarten geeft.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2013 - 14:43 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Amortentiae schreef:
    (...)Nee, je begrijpt het verkeerd. Je maakt een droom orakel. Ik ga nu even Bellatrix haar foto als voorbeeld nemen:



    Je maakt bijvoorbeeld zoiets na, maar dan met een andere figuur in. Je maakt hier een foto van of haal je teken/computerkunsten in je boven of je zoekt gewoon een bestaande foto.
    Eenmaal je een figuur hebt bedacht maak je daar een voorspelling rond.
    Ik ga een voorbeeld geven:
    Ik gebruik de vorm van een konijn, dan schrijf ik daarnaast wat de betekenis van deze figuur is. Bijvoorbeeld, een konijn staat voor een kort leven. Je zal vroegtijdige dood meemaken en hoewel je een vrij intelligent persoon bent blablaa.
    Je kan er ook nog andere dingen uithalen. Zijn er losse korrels aanwezig naast de figuur of eerder slirten van theebladeren of iets anders, dan kan je daar een bijkomende betekenis aanhangen. Je kan ook figuren tekenen in een kristallen bol of sterren en planeten in een bepaalde stand tekenen en daar zever rond verkopen.
    Het moet dus niks met je personages te maken hebben. Stel je voor dat je een waarzegster bent en dat je van je kennis een boek maakt zodat andere mensen je vak kunnen snappen. Je vind dus nieuwe dingen uit. Als je wilt mag je ook met kaarten werken als je dat gemakkelijker vindt, maar dan stel ik wel voor dat je een betekenis geeft die je zelf verzint en niet de echte betekenis van tarotkaarten geeft.


    Oh zo....nu ikke snappen.
    We gaan waarzeggers spelen ^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Erebus schreef:
    (...)

    Oh zo....nu ikke snappen.
    We gaan waarzeggers spelen ^^
    Inderdaad.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    ps: nailed it.


    If I were once a planet, you were the axis

    Phosphenes schreef:
    ps: nailed it.
    Er zaten echt heel veel leuke foto's tussen. Die van Ravenclaw waren trouwens allemaal leuk, ik moest echt goed kijken naar de foto's voor minpuntjes. Wat ook amper lukte. Ook in Griffoendor en Zwadderich zaten hele leuke foto's. Ik was zeer tevreden deze ronde.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?