• Tja. Ik heb dus een presentatie bij nederlands over de crisis. Ik zit in de 2e, nu vind ik het zelf wel een interessant onderwerp, maar hoe kan ik dit onderwerp ook interessant vertellen/laten zien aan mijn klas?


    I ship Larry Stylinson.

    Door gevolgen te noemen op punten waar zij mee te maken hebben. Bijvoorbeeld bezuinigingen in het onderwijs. En stellingen maken een presentatie ook altijd interessant, maar houdt er wel rekening mee dat je de discussie dan goed moet leiden.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Als ik aan crisis denk, denk ik aan zeikende politica, veel betalen en weinig ontvangen en al dat soort vervelende niet boeiende crap. Vertel het dus op een boeiende manier als je wil dat mensen daadwerkelijk gaan luisteren.
    'Ja jongens, minder centjes voor de peuken maar bekijk 't positief: anticonceptiepillen zitten in het zorgpakket!'


    No growth of the heart is ever a waste

    Je kunt het misschien ook interesanter maken door het te vergelijken met dingen die je klasgenoten zelf meemaken. (''Dus als ik jullie kleedgeld verminder...'')