• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    14K

    - Amused
    - Novembre (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    21K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    28K

    - Emrys (Long road home)
    - Mallory
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Roche
    21K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    14K

    - Clock (Pointes+ Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity (Faed - Birds of passage)
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    14K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Bandieri (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    28K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    35K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    35K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha Zeven is niet voldoende
    - Cadaver
    14K

    - Tjiftjaf
    - Aria
    - TheseWords
    7K

    - Seaver (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    21K

    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)
    - Sprout
    - SorrowPayne
    7K

    - Phantasticae (Frozen tears
    7K

    - Neith
    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Niveous
    14K



    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2

    (...)

    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:
    dinsdag 25/12 pauze (of al beginnen...)
    woensdag 26/12 500
    donderdag 27/12 1000
    vrijdag 28/12 1500
    zaterdag 29/12 2000
    zondag 30/12 2500
    maandag 31/12 3000
    dinsdag 01/01 pauze (of bijschrijven...)
    woensdag 02/01 3500
    donderdag 03/01 bijschrijven
    vrijdag 04/01 4000
    zaterdag 05/01 4500
    zondag 06/01 5000
    maandag 07/01 5500
    dinsdag 08/01 6000
    woensdag 09/01 6500
    donderdag 10/01 7000
    vrijdag 11/01 bijschrijven


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7
    Topic 8
    Topic 9
    Topic 10

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 19:09 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wiarda schreef:
    (...)
    Zolang je er alle tijd voor neemt en subtiel genoeg bent in je hints, is het best te doen, maar ik ben alleen zo bang dat het plot zich tegen het einde plots tot iets briljants vormt en dat het te laat is om het er dan nog logisch in te verwerken. Dit is als het ware mijn 'baby' (alleen dan zonder pijnlijke bevalling en zo) en ik wil het echt goed doen. x)
    Als ik ergens op problemen stuit, weet ik je te vinden. ^^


    Ik heb dat met 'Bloedrood' (m'n boek waaraan ik bezig ben en niet hier op Q zet XD Natuurlijk, als één van jullie hier het eens wilt lezen, dan vind ik dat niet erg, maar ik heb geen zin in kopies aangezien je er hier op Q nu eenmaal mensen heb zitten die dat wel doen helaas). Ondanks dat het idee erachter heel simpel is, is het verhaal en de uitwerking dat alles behalve. Dat is ook echt mijn 'kindje' en tja, dat moet gewoon perfect zijn :3

    Ik hang altijd wel rond in dit topic en m'n inbox staat ook altijd open (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Ik heb dat met 'Bloedrood' (m'n boek waaraan ik bezig ben en niet hier op Q zet XD Natuurlijk, als één van jullie hier het eens wilt lezen, dan vind ik dat niet erg, maar ik heb geen zin in kopies aangezien je er hier op Q nu eenmaal mensen heb zitten die dat wel doen helaas). Ondanks dat het idee erachter heel simpel is, is het verhaal en de uitwerking dat alles behalve. Dat is ook echt mijn 'kindje' en tja, dat moet gewoon perfect zijn :3

    Ik hang altijd wel rond in dit topic en m'n inbox staat ook altijd open (;


    Dat heb ik nou ook altijd. Dan denk ik dat ik eindelijk het juiste idee heb om ooit uit te geven, maar dan zet ik het toch op Q omdat ik denk dat de mensen hier betrouwbaar zijn. Maar dat weet je eigenlijk nooit en dat is jammer... daarbij zijn het mijn lezers die me motiveren en als ik de niet heb, weet ik dus niet hoe ver ik zal raken met dat verhaal.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Dat heb ik nou ook altijd. Dan denk ik dat ik eindelijk het juiste idee heb om ooit uit te geven, maar dan zet ik het toch op Q omdat ik denk dat de mensen hier betrouwbaar zijn. Maar dat weet je eigenlijk nooit en dat is jammer... daarbij zijn het mijn lezers die me motiveren en als ik de niet heb, weet ik dus niet hoe ver ik zal raken met dat verhaal.


    Ik vertrouw maar heel weinig mensen met m'n verhalen. 'Strijd om cidonya' schrijf ik dan ook speciaal voor hier aangezien het me opzicht weinig kan bommen of er iets van gestolen wordt. Natuurlijk zal ik het echt wel erg vinden wanneer dat gebeurd, maar ik kan er mee leven. Als dat met 'Bloedrood' zou gebeuren, zou ik er echt kapot van zijn.
    Ik heb geen hoeveelheid lezers nodig om door te gaan, één of twee is al voor mij voldoende ^_^ Nu 'bloedrood' vlotte heel goed, ik had er zo'n 50 blz aan geschreven (amper een tiende van het hele verhaal :'D maar goed) ik was begonnen met herschrijven om het perfect te krijgen (waardoor ik dus nu echt 9 perfect geschreven blz heb waar absoluut niets aan veranderd hoef te worden) maar toen had ik een vriendin waarmee ik alles deelde en die me hielp met verder schrijven en blijven schrijven. Ze was echt m'n motivatie. Maar ik heb haar nu al maanden niet meer gesproken en tja, dat merk ik onwijs aan het verhaal aangezien het vanaf juli al stil ligt.
    En tja, ik weet niet of ik uberhaupt iemand ga vinden die haar zou kunnen vervangen, aangezien ik echt alles met haar deelde en ze feitelijk net zo verknipt is met horror als ik :'D En tja, ze betekent echt veel voor me, ondanks dat we mekaar maar 1 of 2 x in real life zagen en elkaar verder enkel spraken op msn en in een privé chatbox op ons privé rpg forum.
    en ik ben aan het zagen nu denk ik zo :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Ik heb dat met 'Bloedrood' (m'n boek waaraan ik bezig ben en niet hier op Q zet XD Natuurlijk, als één van jullie hier het eens wilt lezen, dan vind ik dat niet erg, maar ik heb geen zin in kopies aangezien je er hier op Q nu eenmaal mensen heb zitten die dat wel doen helaas). Ondanks dat het idee erachter heel simpel is, is het verhaal en de uitwerking dat alles behalve. Dat is ook echt mijn 'kindje' en tja, dat moet gewoon perfect zijn :3

    Ik hang altijd wel rond in dit topic en m'n inbox staat ook altijd open (;


    Want to read (doeg)

    Ik heb ook veel meer verhalen dan degene die ik op Q zet, al is die motivatie van lezers en reacties toch net datgene dat je nodig hebt om snel door te gaan... Nou ja, voorlopig staan er alleen fanfics op en verhalen waarmee ik aan een wedstrijd heb meegedaan. Op eentje na dat ik inderdaad wil uitgeven, maar dan haal ik het gewoon van Q en dan moet het nog helemaal herschreven worden en zo... Tegen dat het ooit uitgegeven wordt is iedereen het hier al vergeten ;)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Oh ja, dat is nog waar ook. ik heb al lang de 21K gehaald :')
    Wil iemand dat ook nog even veranderen, alsjeblieft?


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Roche schreef:
    Oh ja, dat is nog waar ook. ik heb al lang de 21K gehaald :')
    Wil iemand dat ook nog even veranderen, alsjeblieft?


    Ik ben zowat de enige die dat kan, dus oké :'D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    En welke badge nemen we deze keer? (A)

    Mijne:
    http://www.quizlet.nl/foto.php?id=246148 (ja, ik pas hem nog aan...)
    http://www.quizlet.nl/foto.php?id=248213
    http://www.quizlet.nl/foto.php?id=248232

    of die van Waerloga:
    http://i47.tinypic.com/29qod3l.jpg

    Mensjes, het begint bijna gênant te worden, ik kan bijna alleen mijn eigen badges opnoemen... *hint hint*


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Je mag mij wel uit de lijst halen. Ik heb niet genoeg tijd om en te schrijven en hier rond te hangen en huiswerk te maken.
    Dus ja.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Thornfield schreef:
    Je mag mij wel uit de lijst halen. Ik heb niet genoeg tijd om en te schrijven en hier rond te hangen en huiswerk te maken.
    Dus ja.


    Spijtig. Je mag altijd terug komen wanneer je wel genoeg tijd hebt! (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het leuke aan die van jou Katl1 is dat er altijd zo'n persoonlijk tekstje bij zit (:
    Die van Waerloga vind ik ook mooi ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Het leuke aan die van jou Katl1 is dat er altijd zo'n persoonlijk tekstje bij zit (:
    Die van Waerloga vind ik ook mooi ^^


    Haha, tja, ik heb nu eenmaal het geluk dat ik zo'n zinnetje/tekstje op een paar minuten heb als ik echt wil...


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik blijf me verbazen over het aantal abo's dat ik heb, bijna honderd... Volgens mij is dat best uitzonderlijk voor een op-story. Niet om op te scheppen of iets hoor, maar ik vind het zo raar dat ik er zoveel heb vergeleken met al die goede op-stories x]. 't Werkt wel erg motiverend.


    i put the fun in funeral

    Ik denk dat Q'ers meer OP's beginnen te respecteren. Mijn longshot had ook ineens zo'n 45 abo's, iets wat ik nooit verwacht had.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik denk dat Q'ers meer OP's beginnen te respecteren. Mijn longshot had ook ineens zo'n 45 abo's, iets wat ik nooit verwacht had.


    Dat wel. Begin al die 1d-stories echt zat te worden, bleh. Maar er zijn nog zoveel goede op-stories op Q die zoveel meer lezers verdienen D:
    Ik heb trouwens niet echt het gevoel dat op-stories vaak kudo's krijgen. Het betekent niet heel veel voor me, zo'n groen duimpje (reacties zijn naar mijn mening een stuk persoonlijker en motiverender), maar het zou zo leuk zijn als de top weer eens wat beter verdeeld was :/


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Dat wel. Begin al die 1d-stories echt zat te worden, bleh. Maar er zijn nog zoveel goede op-stories op Q die zoveel meer lezers verdienen D:
    Ik heb trouwens niet echt het gevoel dat op-stories vaak kudo's krijgen. Het betekent niet heel veel voor me, zo'n groen duimpje (reacties zijn naar mijn mening een stuk persoonlijker en motiverender), maar het zou zo leuk zijn als de top weer eens wat beter verdeeld was :/


    De laatste tijd maak ik me eigenlijk veel minder druk om de top (waarschijnlijk ook omdat 'ie nu helemaal beneden staat). Reactie's zijn zoveel malen belangrijker voor me dan dat groene knopje.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien