• Ik ben vandaag orgaandonor geworden en daar ben ik heel blij om c:
    Wie hier op Quizlet is ook orgaandonor?

If a writer falls in love with you, you can never die

Audacity schreef:
    (...)

doodeng, badumtssh.
    Ik ben het nog niet, maar kan geen reden opnoemen om het niet te worden. Wat heb ik nou aan een lichaam als ik dood ben, terwijl ik er ook iemand anders mee kan redden?

Hehehe. :3

"Well, well. Look who we've got here!"

Ik niet. Ik ben wel bloeddonor.

Winter is coming.

Valyria schreef:
    Ik niet. Ik ben wel bloeddonor.

Dat zou ik nooit kunnen worden, ik ben als de dood voor naalden :x
    Maar als ik daar overheen ben, misschien wel.

MissStoran schreef:
    Nog niet maar ik wordt het wel.

I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

Ik wil bloeddonor worden, en mijn lichaam aan wetenschap doneren.
    Ik weet niet, ik vind orgaandonatie niets.

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Amused schreef:
    (...)
    Dan is dat alleen in België denk ik. Ik heb daar laatst toch iets over gelezen^^

In België ben je inderdaad automatisch donor, maar als je dat echt niet wilt, kan je wel verzet aantekenen.

Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

Ik ben al twee jaar orgaandonor. (:

everything, in time

Ik wil het best zijn, ben alleen te lui om me ervoor aan te melden.

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

Ik wil nooit orgaandonor worden, nu blijft de mensheid van me af en na mijn dood ook. Zelfs al word ik vergiftigt of vermoord dan nog wil ik niet dat er in me gesneden word. Ik ben er dan toch niet meer en dan wil ik op alle gebieden met rust gelaten worden.
    Daar in tegen ben ik wel bloeddonor ook al heb ik een hekel aan naalden.

The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

Ik kreeg een brief toen ik 12 was. Toen heb ik gezegd dat ik het niet wilde, omdat ik het te vroeg vond die keuze te maken.
    Nu, 3 jaar verder, twijfel ik nog steeds, maar neig er steeds meer toe om het wel te doen...

Miep

Butcher schreef:
    Ik kreeg een brief toen ik 12 was. Toen heb ik gezegd dat ik het niet wilde, omdat ik het te vroeg vond die keuze te maken.
    Nu, 3 jaar verder, twijfel ik nog steeds, maar neig er steeds meer toe om het wel te doen...

Voor mij was simpelweg de reden dat ik dan toch dood ben en zo is er tenminste nog wat nuttigs aan mijn lichaam.
    En mijn moeder leeft nog dankzij een andere donor, dus die wil ik op deze manier bedanken. Al zal zij het nooit weten c:

[ bericht aangepast op 9 dec 2012 - 13:19 ]

Penelopy schreef:
    Ik wil nooit orgaandonor worden, nu blijft de mensheid van me af en na mijn dood ook. Zelfs al word ik vergiftigt of vermoord dan nog wil ik niet dat er in me gesneden word. Ik ben er dan toch niet meer en dan wil ik op alle gebieden met rust gelaten worden.
    Daar in tegen ben ik wel bloeddonor ook al heb ik een hekel aan naalden.

Als je vergiftigt of vermoord wordt, worden je organen er ook niet uitgehaald :'D Je moet al in het ziekenhuis overlijden, je organen moeten gezond zijn - wat niet zo is vergiftiging - en je organen mogen niet - of niet te lang - zonder bloed hebben gezeten. De kans dat je organen überhaupt worden gebruikt is minimaal.

"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

Spotgaai schreef:
    (...)
    Voor mij was simpelweg de reden dat ik dan toch dood ben en zo is er tenminste nog wat nuttigs aan mijn lichaam.
    En mijn moeder leeft nog dankzij een andere donor, dus die wil ik op deze manier bedanken. Al zal zij het nooit weten c:

Ik denk ook dat ik het ga doen. Alleen niet mijn huid. Dat vind ik een eng idee (:

Miep

Butcher schreef:
    (...)

Ik denk ook dat ik het ga doen. Alleen niet mijn huid. Dat vind ik een eng idee (:

Eigenlijk vind ik dat ook wel een beetje creepy idee, maar op zich, een klein stukje kan je makkelijk verbergen met een shirt. Maar het blijft raar.

Spotgaai schreef:
    (...)
    Eigenlijk vind ik dat ook wel een beetje creepy idee, maar op zich, een klein stukje kan je makkelijk verbergen met een shirt. Maar het blijft raar.

de huid word als het goed is verwijderd van de onderrug, benen en mogelijk ook bil. Daar worden hele dunne plakjes afgehaald. Is hetzelfde als wat gebeurt bij brandwond slachtoffers, alleen dan bij een overleden persoon naar de persoon die het nodig heeft. Maar dat zie je dus niet.

quidquid excusatio prandium pro