MicroCuts schreef:
(...)
Wie ben jij nou om te zeggen dat iemand het verdient om dood te gaan? Ik zou nooit van mijn leven iemand de dood toe wensen. Dat zou ik niet eens kunnen. De doodstraf is enorm wreed. Als wij mensen allemaal zo wreed waren weet ik niet wat er van de wereld moet worden. Dan zouden wij niet beter zijn dan de mensen die moorden plegen, want dan doen we het zelf ook.
Dit is per definitie onzin. Doden maakt je nog geen moordenaar. Zie Batman: Wie is de grootste schurk in heel Gotham? Dat is Batman. Batman had ontelbare keren de schurken onder controle, ze waren aan zijn genade overgeleverd. Hij wist dat ze zouden ontsnappen, hij wist dat ze schade zouden veroorzaken en dat ze nooit tot inkeer zouden komen. Toch liet hij ze ongemoeid. Is dat goedheid?
MicroCuts schreef:
(...)
Meestal krijgen mensen na 1 moord al levenslang trouwens. En ik vind dat dat ook is wat ze verdienen. Hoe erg het ook is, levenslang is wat ik ze toewens. En je moet jezelf niet als beter beschouwen dan iemand anders trouwens. Ook al plegen ze moorden, we zijn allemaal maar mensen.. en we zijn allemaal in staat moorden te plegen.
Weinigen krijgen levenslang voor moord. Voor een enkele moord ligt de celstraf rond de 1-3 jaar.
Kracht ligt erin om jezelf te weerhouden te nemen wat je wilt hebben, goederen of levens, zonder externe morele code.Wie motivatie zoekt in de straffe van god, karma of welke andere entiteit behalve zichzelf dan ook is zwak.
quidquid excusatio prandium pro