• Halloo mensen,

    Ik zit met een probleempje, nou ja, niet heel groot maar goed....
    In februari word ik vijftien, en ik wil dan gaan werken, voor in het weekend of zo, of op sommige dagen door de weeks. Ik zou graag in een winkel of restaurant willen werken. Ik heb me een beetje in gelezen, dus de regels weet ik wel. Dit is niet het probleem, maar het volgende. Hoe moet je dan aangeven dat je op zoek bent naar een baan in die winkel? Gewoon naar binnen lopen en aan de eerste persoon die je ziet vragen, ' hoi hebben jullie werk voor mij'? Of netjes een sollicitatie brief schrijven ookal hebben ze geen vacature open staan? Ik vind het moeilijk, aangezien het nogal vreemd over komt als je dan ineens een vijtien jarig kind voor je neus hebt staan met de vraag of er werk is....
    Hopelijk hebben jullie advies....
    X


    Whoever is trying to bring you down, is already below you

    Kijkvoor vacatures op internet. Ga gewoon naar de site van een winkel in jouw stad, klik op vacatures en dan zie je vanzelf of ze mensen in jouw stad zoeken. Dan kan je altijd online solliciteren maar je kan ook erheen gaan.


    Your make-up is terrible

    Ik weet dat als je bijvoorbeeld in de Albert Heijn wil gaan werken dat je binnen kan lopen en vragen naar de manager. -netjes vragen- en dan kan je zeggen dat je op zoek bent naar een baantje. En als je geluk hebt kan je op gesprek komen c:

    Maar ik denk dat je bij redelijk wat winkels kan binnen stappen en vragen naar de manager. Bij ons in de buurt tenminste.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Je kan op het internet kijken, maar je kan ook gewoon een winkel binnenlopen, heb ik ook gedaan.

    Okeey dank jullie wel:3


    Whoever is trying to bring you down, is already below you

    Wandel naar binnen, breek het been van de dichtsbijzijnde medewerker en ga op zoek naar de manager. Zeg tegen hem.haar dat je hebt gehoord dat er heel recentelijk een werknemer is uitgevallen en dat je maar al te graag diegene wilt vervangen. Lever je CV en sollicitatie brief in en laat hem/haar het lezen.

    99.9% kans op success!

    *Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele afwijzingen of problemen met justitie.


    quidquid excusatio prandium pro

    Nou bij mij ging het zo
    *Doet boodschappen met vader*
    Zegt "Ik wil iets aan Peter vragen."
    *Peter komt*
    * Zegt dat ze een baantje zoekt en of hij nog een plekje heeft.*
    * Hij vraagt mijn nummer*

    Paar weken later
    Telefoontje dat ik mag komen werken
    En nu heb ik al twee maanden een baantje

    Dus tip. vraag op de markt
    Is super leuk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    RainbowDash schreef:
    Wandel naar binnen, breek het been van de dichtsbijzijnde medewerker en ga op zoek naar de manager. Zeg tegen hem.haar dat je hebt gehoord dat er heel recentelijk een werknemer is uitgevallen en dat je maar al te graag diegene wilt vervangen. Lever je CV en sollicitatie brief in en laat hem/haar het lezen.

    99.9% kans op success!

    *Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele afwijzingen of problemen met justitie.


    Haha ik zal wel bij die 0,1 % horen waar het bij mislukt xD


    Whoever is trying to bring you down, is already below you

    Decembre schreef:
    Nou bij mij ging het zo
    *Doet boodschappen met vader*
    Zegt "Ik wil iets aan Peter vragen."
    *Peter komt*
    * Zegt dat ze een baantje zoekt en of hij nog een plekje heeft.*
    * Hij vraagt mijn nummer*

    Paar weken later
    Telefoontje dat ik mag komen werken
    En nu heb ik al twee maanden een baantje

    Dus tip. vraag op de markt
    Is super leuk


    Ja, dat was gladjes verlopen... Een winkel trekt denk ik meer mijn aandacht :3


    Whoever is trying to bring you down, is already below you

    xNialldos schreef:
    (...)

    Ja, dat was gladjes verlopen... Een winkel trekt denk ik meer mijn aandacht :3


    Volgensmij bedoelt ze een supermarkt toch? Dat is een winkel, lol.


    Tell me about it, stud.

    Je kan online op sites kijken en daar (open?) solliciteren, of een het personeel vragen of de manager er is en er nog personeel wordt gezocht. (:


    "They say that we're dreaming too big, I say that this town's too small."

    Als je bij een supermarkt naar binnen loopt en vraag om een sollicitatie formulier, is het ook goed. Dan moet je invullen hoe je heet en of je al ergens eerder gewerkt heb. Helemaal niet lastig.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Het is altijd het beste om gewoon naar binnen te lopen en naar de manager vragen, hoewel dat alleen handig is als ze om een nieuwe mederwerker hebben gevraagd ofzo
    Wat ook kan is gewoon een mailtje naar verschillende winkels sturen met de vraag of je er kan werken, met gegevens en een goede motivatie erbij. Dit is soms veel praktischer als je bijvoorbeeld niet zo makkelijk op dat soort mensen durft toe te stappen, zoals ik ;)
    Verder kun je natuurlijk ook via internet naar open vacatures zoeken, maar dat vind ik niet de meest handige methode.

    X


    Music is life :)

    Ik ben ook gewoon winkels in gegaan en heb daar gevraagd of ze nog mensen zochten.


    -

    Je kan altijd ergens naar binnen lopen en vragen of ze nog mensen zoeken
    Gezien je leeftijd is de kans groot dat je aangenomen wordt, als ze mensen zoeken (:

    [ bericht aangepast op 3 dec 2012 - 22:33 ]

    McDonald's heeft altijd mensen nodig en als 15 jarige mag je daar in de lobby werken. Ligt aan je Mc of die ook daadwerkelijk lobby-baantjes heeft want in sommige Mc's wordt het lobby-werk gedaan door 16 of ouder en mag je daar als 15 jarige niet eens werken :33 Onduidelijkheid


    Shit happens but pee happens a lot more.