Persoonlijk zou ik dan voor ombre kiezen. Dipdye valt in de praktijk bij veel mensen niet mooi uit naar m'n mening - omdat het haar dan niet zo mooi gestyled is als op de foto's.
Bij ombre (een soort gradient van donker naar licht) heb je dus een geleidelijke overgang van donker naar erg licht in de punten. Daar komt inderdaad bij donker haar bleekmiddel aan te pas. Mijn theorie is dat men eerst begint met de punten te bleken en naarmate de tijd verstrekt naar boven werkt. Zo heeft de onderste laag meer tijd om lichter te worden. Het effect wordt versterkt als je er een hittekap voor gebruikt. Na een tijdje wordt het eruit gehaald en zou het goed moeten zijn.
In bleekspul zit waterstofperoxide, in verschillende percentages gebruikt. 12 is het hoogste, of 18. Anyhow, hoe hoger het percentage, hoe lichter je haar and yes, ook hoe schadelijker. Daarmee bedoel ik: het haalt de kleurpigment uit je haar waardoor 't breekbaar wordt en z'n natuurlijke elasticiteit verliest. Some real nasty shit dus. Als je haar bijna zwart is en je wil echt blonde plukken hebben die opvallen zit je sowieso aan de 12% en daar zou ik niet mee gaan kloten zonder naar de kapper te gaan. Al is het duurder. Mocht je namelijk zo slim zijn de inwerktijd van zulke shit te overschrijven, is je haar naar de klote. So, I'd recommend a good haircutter .
No growth of the heart is ever a waste