• Oké, ik wil het over een andere boeg gooien en een RPG opstarten. :Y)

    Nu is mijn vraag: Hoe doe ik zoiets? Hoe moet ik beginnen?

    Daarnaast vind ik het ook leuk om te weten wat voor onderwerpen jullie het leukst vinden, ik ga waarschijnlijk voor bovennatuurlijke dingen, hehe. Echt de sciencefiction en fantasy kant belichten, dus ja.

    Alvast bedankt!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    maak een intro, verhaal lijn en schrijf wat regeltjes en hoeveel personen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Maar ik zie dan twéé topics, een rollentopic en het gewone RPG topic. Is dat verplicht?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Wel, dat is het beste volgens mij. Het is niet verplicht, maar het maakt alles wat ordelijker.(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Je kunt in het rollentopic dat iedereen een lijstje invult met info. En daarna een topic om in te spelen. Het is makkelijker om terug te lezen en overzichtelijker.
    Tegelijk ter tijd kun je daarin ook over andere dingen van de rpg hebben of vrgen stellen

    [ bericht aangepast op 27 nov 2012 - 20:12 ]


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Memoria schreef:
    Wel, dat is het beste volgens mij. Het is niet verplicht, maar het maakt alles wat ordelijker.(:


    26 - 02 - '16

    Een apart rollentopic is inderdaad overzichtelijker. In dat topic zet je het lijstje wat je moet invullen en in het speeltopic zelf niet, maar wel de link naar het rollentopic.
    Bedenk ook goed wat voor mensen je wilt aantrekken, mensen die veel offtopic gaan, mensen die serieus zijn, lange post schrijven, korte posts schrijven, el snel reageren of juist even nadenken voor ze iets posten. Dat kan je allemaal via de regels doen. Als ik jou was zou ik de regels even in wat RPGs bekijken.
    Fantasy en Science Fiction is trouwens leuk!


    Your make-up is terrible

    JIJ? Annabeth, I'm in. :9~

    Het is inderdaad wel het makkelijkst. Je zou zelf een story kunnen maken om het nog overzichtelijker te maken. Het is sowieso belangrijk dat je goede regels opstelt.
    Zelf vind ik horror, fantasy en SF ook het leukst.


    everything, in time

    OMG, als het over bovennatuurlijke shizzle gaat doe ik mee. :Y)

    En het is wel het meest overzichtelijk om een rollentopic en een topic voor de RPG zelf te maken. Daarnaast adviseer ik je ook om strenge regels op te zetten (om one-rulen e.d. tegen te gaan).


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    je bedenkt een plan van aanpak/verhaaltje waar je de RPG over wilt laten gaan en waar en hoe. Dan zeg je van die en die rollen kun je invullen (bv leerlingen van weetikveel) dan open je een topic met de titel, dat verhaaltje en een lijst voor regels en een lijst met dingen die je moet invullen voor de rollen en wacht je tot er iemand reageert.

    Een rollentopic + speeltopic is niet verplicht, maar is wel handig. De allereerste RPG had alles gewoon in 1 topic, maar dat hoeft dus niet.
    Ik zou overigens wel een enigszins fatsoenlijke verhaallijn bedenken. Desnoods - if you have a subject en je vindt 't oke - kan ik je er wel mee helpen. Verhaallijnen bedenken vind ik leuk :D. Butyeah, only if ya like.


    No growth of the heart is ever a waste

    - Je hebt allereerst een beginverhaal nodig. Je kunt dan toch kiezen uit een wat diepergaand verhaal, of een 'een school met tieners...' etc.
    - Stel duidelijke regels op. Minimum regels, 16+ ja/nee, etc.
    - Duidelijke invullijst voor rollen.
    - Maak duidelijk of het meer ervaren of toch wat makkelijker is.
    - Het is het overzichtelijkst om Rollen en RPG zelf apart te doen, hoeft niet per se. Als je de RPG zelf helemaal schoon wilt houden, kun je ook een praattopic oprichten, waar je kunt overleggen, etc.

    Verder vind ik Fantasy erg leuk :Y)


    Tijd voor koffie.