• Aangezien ik momenteel in een discussie ben verwikkeld met mijn vader, vroeg ik me af wat jullie zouden kiezen.
    Momenteel heb ik een computer van een aantal jaren oud, die steeds uitvalt.
    Voordat ik hem weer aan de praat krijg, moet ik alles eerst ontkoppelen, even wachten en dan pas alles weer insteken.
    Daarnet nog, viel ook mijn toetsenbord uit, waardoor ik hem weer opnieuw moest opstarten.
    Ook werken mijn USB poorten niet meer, wat niet handig is.

    Ik ben dit dus zo beu, dat ik zaterdag naar de winkel ga voor iets nieuws.
    Persoonlijk zou ik graag een laptop kopen, maar mijn vader is van mening dat een computer beter voor me zou zijn aangezien ik redelijk veel uren doorbreng op internet.
    Je kan zelfs spreken van een kleine verslaving :W

    Wat is dus volgens jullie veel beter?
    Een laptop of een computer?
    En wat voor iets zou ik dan volgens jullie moeten kopen?
    De prijs wil ik ook graag weten.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Lqptop is handig voor lui internetten, de PC is handig voor al het andere. Tenzij je echter veel gamet op een pc (of dat van plan bent) is een laptop wss een betere keus.


    quidquid excusatio prandium pro

    Dat ligt er maar net aan wat je er mee wilt.

    Price/performance -> Bouw een desktop.
    Games -> Bouw een desktop.
    Dingen zoals Cinema 4D -> Bouw een desktop.
    Lange uren achter elkaar achter de PC -> Bouw een desktop en koop een fatsoenlijke stoel.
    Overige zware taken -> Bouw een desktop.
    Veel reizen -> Laptop.
    Lichte taken -> Laptop.

    Melonpan schreef:
    Dat ligt er maar net aan wat je er mee wilt.

    Price/performance -> Bouw een desktop.
    Games -> Bouw een desktop.
    Dingen zoals Cinema 4D -> Bouw een desktop.
    Lange uren achter elkaar achter de PC -> Bouw een desktop en koop een fatsoenlijke stoel.
    Overige zware taken -> Bouw een desktop.
    Veel reizen -> Laptop.
    Lichte taken -> Laptop.

    HAHAHAHAHA, nee. Een laptop kan dat allemaal ook, net zo goed als een pc. En voor price performance kun je beter een laptop dan een desktop hebben hoor.
    En waarom zou je niet uren achter elkaar op je laptop kunnen zitten?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    (...)
    HAHAHAHAHA, nee. Een laptop kan dat allemaal ook, net zo goed als een pc. En voor price performance kun je beter een laptop dan een desktop hebben hoor.
    En waarom zou je niet uren achter elkaar op je laptop kunnen zitten?


    Een laptop kun je inderdaad op gamen/videobewerken. Ben je alleen wel ruim 3 keer zo duur uit.

    Laptops zijn niet ergonomisch. Met een goeie stoel zul je minder klachten overhouden aan lange pc sessies dan aan lange laptop sessies.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Een laptop kun je inderdaad op gamen/videobewerken. Ben je alleen wel ruim 3 keer zo duur uit.

    Laptops zijn niet ergonomisch. Met een goeie stoel zul je minder klachten overhouden aan lange pc sessies dan aan lange laptop sessies.

    Hmmm, nee niet echt. Valt best mee. Ik zit op dezelfde stoel als die waarop ik achter mijn pc zit. No problems :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    (...)
    Hmmm, nee niet echt. Valt best mee. Ik zit op dezelfde stoel als die waarop ik achter mijn pc zit. No problems :Y)


    Dat vind jij dan. Helaas zijn ergotherapeuten, die zich daar mee bezighouden, er wat minder mee eens wat betreft de algemene bevolking.

    Blijft een feit dat je voor 600 euro een uitstekende gaming pc kan halen die alle moderne spellen op bijna max settings kan draaien, terwijl je minimaal 400 euro nodig hebt voor een laptop en bij de 600 misschien net een echte videokaart erin hebt ipv een grafische chip :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Oromis schreef:
    (...)
    HAHAHAHAHA, nee. Een laptop kan dat allemaal ook, net zo goed als een pc. En voor price performance kun je beter een laptop dan een desktop hebben hoor.
    En waarom zou je niet uren achter elkaar op je laptop kunnen zitten?


    Als laptops zo goed zijn als een desktop, waarom worden zaken zoals films bewerken, afbeeldingen bewerken, games en dergelijke zaken dan voor het grootste gedeelte op een desktop gedaan? Ik zie de gemiddelde laptop nou niet zo snel een film renderen of Battlefield 3 op maximaal (1920x1080) spelen met een fatsoenlijke framerate.
    En uren lang op een laptop typen is niet fijn, en zeker niet als je een irritante hotspot hebt die precies op de plaats zit waar je je pols neerlegt. Ja, dan kan je wel een extra toetsenbord en muis meenemen, maar dat komt de mobiliteit niet ten goede.

    Melonpan schreef:
    (...)

    Als laptops zo goed zijn als een desktop, waarom worden zaken zoals films bewerken, afbeeldingen bewerken, games en dergelijke zaken dan voor het grootste gedeelte op een desktop gedaan? Ik zie de gemiddelde laptop nou niet zo snel een film renderen of Battlefield 3 op maximaal (1920x1080) spelen met een fatsoenlijke framerate.
    En uren lang op een laptop typen is niet fijn, en zeker niet als je een irritante hotspot hebt die precies op de plaats zit waar je je pols neerlegt. Ja, dan kan je wel een extra toetsenbord en muis meenemen, maar dat komt de mobiliteit niet ten goede.

    Een film renderen heb ik vaker gedaan op mijn laptop, no problem. Adobe After Effects natuurlijk, niet saaie Windows Movie Maker. Battlefield 3 heb ik niet geprobeerd en ik niet zo'n hoge resolutie, omdat ik daar voor gekozen heb. Dan krijg ik een te groot scherm en dat is vervelend mee nemen. En ik heb niet last van een hotspot of vervelend typen.
    Ik heb gewoon een goede laptop gekocht *O*

    [ bericht aangepast op 20 nov 2012 - 0:48 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    (...)
    Een film renderen heb ik vaker gedaan op mijn laptop, no problem. Adobe After Effects natuurlijk, niet saaie Windows Movie Maker. Battlefield 3 heb ik niet geprobeerd en ik niet zo'n hoge resolutie, omdat ik daar voor gekozen heb. Dan krijg ik een te groot scherm en dat is vervelend mee nemen. En ik heb niet last van een hotspot of vervelend typen.
    Ik heb gewoon een goede laptop gekocht *O*


    Waarschijnlijk. Al je protesten kunnen echter niet ontkennen wat jij als iemand die niet volslagen technofoob is zou moeten weten: Een laptop kan veel. Een PC kan echter meer en voor minder geld.

    Een goeie laptop kopen is geld verspilling. Laptops zijn handig voor internet, tekstverwerken en msn. De rest is inferieur op een laptop vergeleken met een PC en veel duurder. En zelfs als de prijzen van laptops dalen en als de kracht van een laptop gelijk word aan de kracht van een PC van gelijke prijs, dan heeft de PC nog altijd het voordeel van een groter scherm en een hogere resolutie. Zeker, door de komst van laptops en tablets zijn PC's een niche geworden. Maar ik ga voor geen goud mijn zwart-blauwe bakbeest opgeven, daarvoor ben ik er veel te trots op. Bovendien moet zijn glorietijd nog beginnen! :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk. Al je protesten kunnen echter niet ontkennen wat jij als iemand die niet volslagen technofoob is zou moeten weten: Een laptop kan veel. Een PC kan echter meer en voor minder geld.

    Een goeie laptop kopen is geld verspilling. Laptops zijn handig voor internet, tekstverwerken en msn. De rest is inferieur op een laptop vergeleken met een PC en veel duurder. En zelfs als de prijzen van laptops dalen en als de kracht van een laptop gelijk word aan de kracht van een PC van gelijke prijs, dan heeft de PC nog altijd het voordeel van een groter scherm en een hogere resolutie. Zeker, door de komst van laptops en tablets zijn PC's een niche geworden. Maar ik ga voor geen goud mijn zwart-blauwe bakbeest opgeven, daarvoor ben ik er veel te trots op. Bovendien moet zijn glorietijd nog beginnen! :Y)

    Ik ontken het ook niet, ik vind alleen dat hij de desktop te goed laat lijken en de laptop neerzet als een speeltje voor tussendoor. Daar ging het me voor al om.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2012 - 1:02 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Voor de spelletjes moet ik het niet bepaald doen (:
    Ik heb alleen the sims, maar dat gebruik ik niet erg veel...hoewel dat wel zware spelletjes zijn.
    Hmm...Ben er nog steeds niet echt uit.

    Misschien ga ik nu gewoon een laptop kopen en dan sparen voor een nieuwe computer zodat ik beiden heb.
    Probleem opgelost.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.