• Ik moet voor huiswerk 4 vraagstukken maken voor WW en dat is echt moeilijk. Nu wil ik aan jullie vragen of jullie me kunnen helpen. De eerste heb ik al, maar de andere 3 daar snap ik eerlijk gezegd niks van.

    * Een baksteen heeft een massa van 2,8 kg. De afmetingen zijn 7 cm bij 10 cm bij 20 cm. Bereken het volume van de baksteen in cm³ en m³. Bereken de dichtheid van de baksteen in g/cm³ en kg/m³.

    * Gustave Eiffel heeft 7 300 ton staal gebruikt voor de Eiffeltoren. Hoeveel m³ staal is dat? Neem voor de dichtheid van staal 7,8 g/cm³.

    * Bereken de massa van 16 m³ water.


    Alvast heel erg bedankt als jullie me kunnen helpen!

    xo

    *om je volume te berekenen moet je de afstanden vermenigvuldigen, dan kom je iets uit in cm³
    dit reken je dan ook naar m³
    en dan deel je het getal in cm³ door 2800 g
    en deel je het getal in m³ door 2,8kg

    * 7300 ton, zet je om naar g
    dan deel je dat door 7,8 dan kom je iets uit in cm³ en zet je dat om naar m²"

    * 16m³ zet je om naar dm³, want 1dm³ is 1l water en is 1kg



    weet niet 100% zeker als het juist is, maar het moet zoiets zijn

    Je begint met de afmetingen van de baksteen, lengtexbreedtexhoogte 7x10x20 = 1400 vierkante centimeter. Als je het over vierkante meter hebt is er per stap 1000 verschil 100.000 vierkante centimeter is 100 viekante decimeter is 0,1 vierkante meter..

    Dus 1400 vierkante centimeter is 1,4 vierkante decimeter is 0,00014 vierkante meter.

    Om de dichtheid te berekenen moet je deze sommen oplossen

    1400 (vierkante centimeter) / 2800 (gram)
    0,00014 / 2,8


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    *schuifelt langzaam weg uit het topic...*


    I'll lick the poison from right off your kiss

    * Een baksteen heeft een massa van 2,8 kg. De afmetingen zijn 7 cm bij 10 cm bij 20 cm. Bereken het volume van de baksteen in cm³ en m³. Bereken de dichtheid van de baksteen in g/cm³ en kg/m³.
    Volume = ba.h.l
    Als je de gegevens behoud kom je ze uit in cm³
    Als je dan maal 10^-6 doet heb je ze in m³
    Voor de massadichtheid heb je de massa gekregen in kg. Dit betekent dat je met de formule ρ = m/V de dichtheid kan berekenen.
    Voor g/cm³ zet je best eerst om naar gram, dus maal 10³.

    * Gustave Eiffel heeft 7 300 ton staal gebruikt voor de Eiffeltoren. Hoeveel m³ staal is dat? Neem voor de dichtheid van staal 7,8 g/cm³.
    1 ton = 1000 kg
    m³ is een volume dus je moet via de dichtheid het volume berekenen ρ = m/V
    Let wel op dat je dichtheid in g/cm³ staat dus je moet de teller maal 10^-3 doen en de noemer maal 10^-6 en zo kom je de massadichtheid uit in kg/m³
    Dan vul je vervolgens alle gegevens in en kom je het volume uit in m³

    * Bereken de massa van 16 m³ water.
    1l zuiver water weegt 1 kg en 1l water is gelijk aan 1dm³
    Dus dan moet je verder alles nog omrekenen.

    (ik geef niet graag resultaten alleen tips om het op te lossen, want anders leer je niks bij)

    [ bericht aangepast op 11 nov 2012 - 19:07 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ben je 13? Ik snap er geen reet van :$


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Britsanity schreef:
    *schuifelt langzaam weg uit het topic...*


    26 - 02 - '16

    SeverusS schreef:
    Ik snap er geen reet van :$


    Haha ik ook niet.
    Ik krijg geen Natuurkunde of Wiskunde op zo'n hoog niveau.
    Al ben ik best goed in wiskunde..
    Ik weet wel F○ (geenideehoejediegradentekenkrijgt?) en foot moet bereken. En dan heb je het ook gehad.


    ~A smol bean who loves drawing doges and cates

    Britsanity schreef:
    *schuifelt langzaam weg uit het topic...*


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.