• Mijn beste vriendin sms't de laatste tijd erg veel met een jongen die bij haar om de basisschool heeft gezeten. Het is alleen een beetje vreemd omdat ze elkaar zo'n vier jaar niet meer hebben gezien, maar hij heeft haar nu op een date gevraagd. Mijn vriendin wist alleen niet zeker of ze deze jongen, W, wel zag zitten en wist niet of ze wel mee moest gaan op een date. Tenslotte heeft ze gezegd dat ze wel wilde, maar dan alleen als hij wilde dubbeldaten en dan was het de bedoeling dat ik mee ging. Mijn vriendin en ik hadden zitten bedenken met wie ik dan even op date kon gaan en plotseling bedacht ik me dat mijn crush, L, een 'vriend' is van W. Ze trainen samen.
    Mijn vriendin heeft toen aan W gevraagd of hij L kon vragen om met mij te daten. Het probleem is dat L me niet zo goed kent. We hebben wel eens gepraat, omdat we bij één vak bij elkaar in de klas zitten, maar hij wist dus niet mijn naam. W heeft gevraagd of hij mee wilde, maar L wist het niet. Hij wilde eerst weten wie ik was enzo. Het speelt deze hele week al en ik ben zenuwachtig voor zijn antwoord. Het duurt voor mij veel te lang, maar misschien is dat het wel helemaal niet. Alleen voor mij voelt het wel zo.
    Heb ik een domme actie ondergaan of is het juist goed dat ik eindelijk actie heb durven ondernemen (zit namelijk al 3/4 jaar stiekem naar die jongen te kijken, omdat hij me zo leuk lijkt)?

    Dankjullie wel voor het lezen en laat alsjeblieft een reactie achter. $:

    UPDATE: 12-11-'12
    Vandaag hadden wij de laatste twee toetsen voor onze proefwerkweek en aangezien ik een beetje laat was, ging ik vooraan in het lokaal zitten, want bij mijn vriendinnen was geen plaats. Mijn crush kwam nog later en hij moest ook vooraan zitten, maar ik in het midden van het lokaal en hij rechts dus er zaten twee mensen tussen. Mijn vriendin vertelde me toen nog snel dat W niet meer op dubbeldate wilde. Dus de date gaat niet door, maar het ligt dus niet aan mijn crush, want hij had nog geen 'ja' of 'nee' gezegd. Het bleek dat W en L niet veel met elkaar omgingen. Maar L had nog geen antwoord gegeven.
    Tijdens de toets wierp hij af en toe een sneaky blik op mij en soms zag ik het en mijn beste vriendin zag het ook. Toen we klaar waren met de toets mochten we even 10 minuten het lokaal uit en daarna gingen we weer terug voor de laatste toets. Ik wilde niet weer vooraan zitten dus ging dit keer achteraan zitten met mijn vriendinnen. Plotseling ging L naast me zitten en ik praatte gewoon door met mijn vriendinnen (het ging over de toets). Ik snapte iets niet en vroeg het aan een vriendin T. Zij gaf een lang antwoord dat ik niet snapte. Dus ik maakte zo'n 'grapje' dat ze veel te slim was enzo. L moest daarom lachen, maar het was niet grappig. In ieder geval weet hij nu dat ik Berna ben en hij kijkt me de hele tijd aan.
    Hij weet waarschijnlijk al sinds dinsdag 'vaag' dat ik hem leuk vind, maar hij heeft het nog niet aan iemand/veel mensen verteld, want niemand heeft het erover en aangezien hij wel veel met jongens omgaat, waarmee ik omga had ik het dan wel gehoord.
    Het probleem is nu, de date gaat niet door, maar ik vind hem echt heel erg leuk en wil het niet hierbij laten ik wil echt actie ondernemen, nu hij het weet, hoef ik er niet geheimzinnig ofzo over te doen en wil ik hem gewoon laten merken dat ik hem echt heel erg leuk vind. Maar hoe doe ik dat? Wat moet ik nu doen?

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2012 - 16:28 ]


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik vind het goed dat je actie ondernomen hebt, verwacht er enkel niet té veel van, wie weet blijkt hij een zak te zijn. :Y)


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ketchum schreef:
    Ik vind het goed dat je actie ondernomen hebt, verwacht er enkel niet té veel van, wie weet blijkt hij een zak te zijn. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ketchum schreef:
    Ik vind het goed dat je actie ondernomen hebt, verwacht er enkel niet té veel van, wie weet blijkt hij een zak te zijn. :Y)

    Hij + zak = weird combi. Maar ik zal oppassen... (':


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Croix schreef:
    (...)
    Hij + zak = weird combi. Maar ik zal oppassen... (':

    Ik waarschuw je gewoon, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, en eerst was hij heel erg aardig, maar nu hij een vriendin heeft, is het nogal een zak. :Y)


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Het klinkt niet echt positief dat hij je naam niet eens herinnerd terwijl jullie toch hetzelfde vak hebben én je hem toch al wel eens gesproken hebt. Verwacht van zijn kant maar niet te veel, daarbij vind ik eigenlijk ook wel dat hij lang doet over een antwoord geven. Daar in tegen vind ik het heel goed van je dat je de eerste stap hebt durven zetten, dat is een hele goede instelling waar veel meisjes van kunnen leren, dus mocht het mis gaan geef niet op en doe dit gewoon weer bij de volgende jongen die je leuk vind.
    Nou klink ik niet echt positief over hem, maar misschien gaat het wel super goed en bloeit het na deze dubbeldate wel uit tot iets heel moois. Succes :')


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Penelopy schreef:
    Het klinkt niet echt positief dat hij je naam niet eens herinnerd terwijl jullie toch hetzelfde vak hebben én je hem toch al wel eens gesproken hebt. Verwacht van zijn kant maar niet te veel, daarbij vind ik eigenlijk ook wel dat hij lang doet over een antwoord geven. Daar in tegen vind ik het heel goed van je dat je de eerste stap hebt durven zetten, dat is een hele goede instelling waar veel meisjes van kunnen leren, dus mocht het mis gaan geef niet op en doe dit gewoon weer bij de volgende jongen die je leuk vind.
    Nou klink ik niet echt positief over hem, maar misschien gaat het wel super goed en bloeit het na deze dubbeldate wel uit tot iets heel moois. Succes :')

    Nouja, hij kent mijn naam en hij kent mij (een beetje) als persoon, maar weet niet dat deze twee bij elkaar horen, zeg maar. xd En dat gesproken deel was toen er meer mensen bij waren...
    Had van mezelf nooit gedacht dat ik het zou durven, maar ik zei ook tegen mijn vriendin: Als het niets wordt, is dat even heel erg. Maar als het wel iets wordt dan heb ik een heel heel heel erg leuk vriendje.. (':


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ketchum schreef:
    (...)
    Ik waarschuw je gewoon, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, en eerst was hij heel erg aardig, maar nu hij een vriendin heeft, is het nogal een zak. :Y)

    Bij jou reactie moest ik even lachen, want ik heb nog nooit gehoord dat hij iemand leuk vond en in de vier jaar dat ik hem (vaag) ken, heeft hij geen vriendin gehad. Dus ik vroeg aan mijn vriendin heel serieus: 'Wat nou als hij homo is?' Dat zou weer net iets voor mij zijn, dat hij dan op jongens valt ofzo. o.o


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ketchum schreef:
    Ik vind het goed dat je actie ondernomen hebt, verwacht er enkel niet té veel van, wie weet blijkt hij een zak te zijn. :Y)


    26 - 02 - '16

    Wees blij dat je het gedaan hebt, anders zat je nu nog te wachten op iets dat misschien niet komen zou en zal je nooit weten hoe het zou kunnen zijn (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Echt goed van je. :Y)
    Maar inderdaad, verwacht er niet te veel van. :'D
    Ik heb twee maanden met een ongelofelijke zak gehad en hij deed zich eerst ook heel erg lief en aardig voor.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Croix schreef:
    (...)
    Bij jou reactie moest ik even lachen, want ik heb nog nooit gehoord dat hij iemand leuk vond en in de vier jaar dat ik hem (vaag) ken, heeft hij geen vriendin gehad. Dus ik vroeg aan mijn vriendin heel serieus: 'Wat nou als hij homo is?' Dat zou weer net iets voor mij zijn, dat hij dan op jongens valt ofzo. o.o

    Hij was ook zo, had geen vriendinnetje gehad in de vijf (!) jaar dat ik achter hem aanzat. Het ergste bij mij was: ik heb hem op dezelfde avond (beter) leren kennen, als zijn huidige vriendin. :Y) En eerst flirtte hij echt nog met me, fdklshrkhzhf. En nu als ik hem op school zie, praat hij nog amper tegen mij.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ketchum schreef:
    (...)
    Hij was ook zo, had geen vriendinnetje gehad in de vijf (!) jaar dat ik achter hem aanzat. Het ergste bij mij was: ik heb hem op dezelfde avond (beter) leren kennen, als zijn huidige vriendin. :Y) En eerst flirtte hij echt nog met me, fdklshrkhzhf. En nu als ik hem op school zie, praat hij nog amper tegen mij.

    O, en nu wordt ik serieus bang voor hem. $:


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ehm, als hij nu nog steeds niet geantwoord heeft, kun je erop rekenen dat het gewoon een 'nee' is, maar bang is dat hij je pijn doet als hij het zo zegt, dus negeert hij het maar...

    No offence tegen jou, maar dat lijkt mij het meest waarschijnlijke.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    Ehm, als hij nu nog steeds niet geantwoord heeft, kun je erop rekenen dat het gewoon een 'nee' is, maar bang is dat hij je pijn doet als hij het zo zegt, dus negeert hij het maar...

    No offence tegen jou, maar dat lijkt mij het meest waarschijnlijke.

    Daar ga ik ook vanuit ja, maar ik blijf hopen totdat ik antwoord heb, maar ik verwacht een 'nee'. Maar hij was deze week ziek, dus alles kan nog.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Het is wel kut dat hij je niet echt kent en zo, dat maakt het toch wel wat ongemakkelijk - denk ik - maar ik vind het wel echt goed van je, dat je het initiatief durfde te nemen. Dus maak er maar gewoon 't beste van, en houd rekening ermee dat hij misschien toch niet zo leuk is als je aanvankelijk dacht.


    The odds are néver in our favor.