• Voor school moet ik een boek aanraden (of afraden) in een stukej van 180-220 woorden. Ik heb de Hongerspelen gekozen, maar ben niet goed in korte, gevatte 'reviews'. Commentaar, verbeteringen, hulp? ;]


    De hongerspelen, titel van een bekende trilogie en ook meteen de titel van het eerst boek waar ook ik me aan heb gewaagd. Het verhaal gaat over het 16-jarige meisje genaamd Katniss, wie heel moedig de plaats inneemt van haar zusje in een strijd op leven en dood, omdat ze er zeker van is dat haar zusje het niet zal overleven. Het zijn de jaarlijkse hongerspelen waar ze zichzelf instort, een strijd die plaats vind in een onbekende arena waar de spelers, die overigens willekeurig worden getrokken, continu gefilmd worden. Een vreselijke strijd waarin alleen de sterkste of slimste in kan overleven en dus winnen.

    Veel mensen hadden hun lof al uitgesproken over dit boek en ik kan ze niet anders dan gelijk geven. Vanaf de eerste bladzijde is het boek al spannend door de boeiende manier van schrijven en de verrassende wendingen in het verhaal en bij de personages die er elke keer ingegooid worden. Ik moest elke bladzijde weer weten wat er op de volgende zou gebeuren, zoals wie er zou sterven of juist winnen. Ik kan niks anders dan iedereen die van spannende verhalen houdt dit boek aanraden! Suzanne Collins heeft me namelijk met dit geweldige boek bewezen dat ze een waardige schrijfster is!


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 20 sep 2011 - 16:38 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vind het goed... maar ik ben zelf niet goed in reviews ;)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Anyone..? Ik zou graag commentaar willen :O


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Aangepast.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vind het wel goed. Bondig en krachtig. Misschien kunnen er nog een paar details bij, maar ik kan er niet echt bij helpen want.. ik heb de Hongerspelen zelf nog niet gelezen. (Fuck me. Hongerspelen staat al vier maanden op mijn te-lezen-boeken-lijstje.)


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.

    Failish schreef:
    Ik vind het wel goed. Bondig en krachtig. Misschien kunnen er nog een paar details bij, maar ik kan er niet echt bij helpen want.. ik heb de Hongerspelen zelf nog niet gelezen. (Fuck me. Hongerspelen staat al vier maanden op mijn te-lezen-boeken-lijstje.)


    Haha, okay, in ieder geval bedankt (: Nouja, ik wou het niet te gedetailleerd doen vanwege het beperkte aantal woorden en je moet het af- of aanraden.. ;o


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Goede review, alleen mist er een woord in de laatste zin.
    "Dit geweldige ... bewezen"

    [ bericht aangepast op 20 sep 2011 - 14:59 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Haha, bedankt, over het hoofd gezien. Had wat lopen knippen en plakken, vandaar ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik zou het verhaal/concept van de hongerspelen zelf beter uitleggen. Als je daar niets vanaf weet en niets van kent, kun je niet snappen wat die hongerspelen nou eigenlijk zijn.


    ars moriendi

    Meddows schreef:
    Ik zou het verhaal/concept van de hongerspelen zelf beter uitleggen. Als je daar niets vanaf weet en niets van kent, kun je niet snappen wat die hongerspelen nou eigenlijk zijn.


    Zal het er dan wel bij proberen te zetten ^^


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vind het mooi, en je hebt me nieuwsgierig gemaakt. So... good job! ;D


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    Ik vind het mooi, en je hebt me nieuwsgierig gemaakt. So... good job! ;D


    Oowh, nice =D Dat is de bedoeling he, haha.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Zal het er dan wel bij proberen te zetten ^^

    Succes! (:


    ars moriendi

    Is het echt niet goed genoeg wat de hongerspelen zijn? Ik bedoel, veel meer is het niet. Een jaarlijkste strijd waarin wordt gestreden op leven en dood.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Alweer aangepast ;]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ziet er goed uit! Het is dat ik de hongerspelen al gelezen heb, anders had je me nieuwsgierig gemaakt (:


    Travel far enough, you'll meet yourself