• En nee, naar mijn mening is Adalia Rose niet lelijk.
    Maar je moet deze Facebook-pagina eens checken. Dat hebben er zo'n 8000 mensen geliked.
    Sorry, maar ik vind het nergens op slaan. Respectloos gewoon.

    Wat vind jij ervan?

    EDIT: Nu doet de link niet meer, maar ja, dat was waarover ik het wilde hebben. Adalia lijdt aan zo'n Down-syndroom progeria en mensen bestempelen haar als lelijk...

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 6 nov 2012 - 20:08 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik heb mijn profielwerkstuk over Progeria gehouden. Ik vind het dan ook heel respectloos dat mensen er zo mee omgaan. Die kindjes hebben er niet om gevraagd en daarnaast bezitten die kindjes echt wel een bepaalde schoonheid. Niet alleen Adalia. Ik vind ze stuk voor stuk bijzonder en ze mogen dan geen schoonheidswedstrijd winnen betreft hun uiterlijk, maar ik vind ze zeker wel iets moois hebben. Misschien ook juist omdat ik dat profielwerkstuk heb gemaakt en een half jaar eraan gewerkt heb en ook de levens van Michiel en Amber heb gevolgd destijds.
    Maar goed, je veranderd er helaas niks aan dat mensen zo kunnen zijn.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Mensen, wat een gezeur over het uiterlijk! Volgens mij is het nog altijd de binnenkant die telt.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Misschien gaat het respectloos klinken, maar ze ís lelijk. Ook al kan ze er zelf niets aan doen, om haar overal 'beautiful' te gaan noemen dat vind ik eigenlijk veel erger dan haar lelijk noemen.

    She is really cute though.

    Ik vind haar inderdaad best lelijk. Daar zal ik eerlijk over zijn. Maar het is wel gewoon een mens dat er niks aan kan doen, en het gaat nog altijd meer om het innerlijk. Ik beoordeel zelf wél op het uiterlijk, want dat is gewoon de eerste indruk. Als ik iemand die een shirt van mijn favoriete band draagt zie, en daarnaast iemand met bijvoorbeeld een paarse hanenkam en een gezicht vol piercings, ga ik eerder met die eerste praten. Dat betekent natuurlijk niet dat die tweede stom is of zo, maar ik baseer op zijn uiterlijk dat hij waarschijnlijk andere interesses heeft dan ik. Ik kan natuurlijk ook best vrienden zijn met iemand die er wel anders uit ziet hoor, maar ik zet die eerste stap dan minder snel.

    Maar terug on-topic, het gaat er zeker over om een Facebook-pagina op te richten omdat ze lelijk zou zijn. Vrijheid van meningsuiting oké, maar dat is gewoon fucking respectloos.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Bulsara schreef:

    EDIT: Nu doet de link niet meer, maar ja, dat was waarover ik het wilde hebben. Adalia lijdt aan zo'n Down-syndroom progeria en mensen bestempelen haar als lelijk...



    Yeah, want iedereen met een genetische aandoening heeft gelijk het syndroom van Down.

    Ze is lelijk vind ik. Betekent dit dat ik het nodig vind om het haar te zeggen? Nee. Betekent dit dat ik het nodig vind om moeite te gaan doen om het haar te zeggen? Nee. Maakt het mij wat uit? Nee. Ze is een kind. Ze moet lol hebben, ze moet een leuke jeugd hebben. En of ze nou een of andere ziekte heeft of niet, het maken van een facebook om haar te vertellen dat ze lelijk is draagt daar niet aan bij.


    quidquid excusatio prandium pro

    Progeria is toch die ziekte waarbij je gemiddeld 13 jaar wordt?
    In België zijn die kindjes met die ziekte (naar mijn weten 3/4 waaruit twee uit één gezin: broer en zus) en die zijn een tijdje geleden een aantal keer in het nieuws gekomen.
    Nouja, ze zijn niet van de mooiste, maar wat kan je eraan doen als je die ziekte hebt?
    En dat van die facebookpagina: ze zouden zelf eens de ziekte hebben, of iemand dierbaars... Onrespectloos.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Madonna schreef:
    Mensen, wat een gezeur over het uiterlijk! Volgens mij is het nog altijd de binnenkant die telt.


    26 - 02 - '16

    Mordin schreef:
    Ze is lelijk vind ik. Betekent dit dat ik het nodig vind om het haar te zeggen? Nee. Betekent dit dat ik het nodig vind om moeite te gaan doen om het haar te zeggen? Nee. Maakt het mij wat uit? Nee. Ze is een kind. Ze moet lol hebben, ze moet een leuke jeugd hebben. En of ze nou een of andere ziekte heeft of niet, het maken van een facebook om haar te vertellen dat ze lelijk is draagt daar niet aan bij.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Incredulity schreef:
    Ze heeft progeria.
    En om eerlijk te zijn, ik vind haar ook niet moeders mooiste maar ik vind het wel heel erg voor haar dat ze die aandoening heeft. Ze kan er zelf absoluut niets aan doen, dat weet ik ook, maar dat is gewoon mijn mening. Maar mensen die zo'n pagina maken zijn gewoon respectloos. Zij kan er zelf niets aan doen dat ze met die aandoening geboren is.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Wiarda schreef:
    Ik vind mensen beoordelen op hun uiterlijk überhaupt onnodig en nogal dom. Ik kan geen oordeel over haar trekken omdat ik haar niet ken, maar ze lijkt me een aardig meisje.


    Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

    Incredulity schreef:
    Ze heeft progeria.
    En om eerlijk te zijn, ik vind haar ook niet moeders mooiste maar ik vind het wel heel erg voor haar dat ze die aandoening heeft. Ze kan er zelf absoluut niets aan doen, dat weet ik ook, maar dat is gewoon mijn mening. Maar mensen die zo'n pagina maken zijn gewoon respectloos. Zij kan er zelf niets aan doen dat ze met die aandoening geboren is.


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Incredulity schreef:
    Ze heeft progeria.
    En om eerlijk te zijn, ik vind haar ook niet moeders mooiste maar ik vind het wel heel erg voor haar dat ze die aandoening heeft. Ze kan er zelf absoluut niets aan doen, dat weet ik ook, maar dat is gewoon mijn mening. Maar mensen die zo'n pagina maken zijn gewoon respectloos. Zij kan er zelf niets aan doen dat ze met die aandoening geboren is.


    + Ik vind die afbeeldingen die je op Google vindt -zoals dit- even erg.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wiarda schreef:
    Ik vind mensen beoordelen op hun uiterlijk überhaupt onnodig en nogal dom. Ik kan geen oordeel over haar trekken omdat ik haar niet ken, maar ze lijkt me een aardig meisje.


    this^


    Stop holding me under and let me breathe.

    Natuurlijk is ze niet even knap als een model, ze heeft dan ook een ziekte? Maar heel veel mensen kijken echt alleen naar het uiterlijk en mensen zijn nu jammer genoeg eenmaal gemeen. Maar ze is niet de enige die daardoor gepest word, er zijn ook andere mensen met die ziekte.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.