• Nog niet af, ik werk eraan. Wat vinden jullie tot nu toe? ;'D

    EDIT: KLIK HIER VOOR DE EINDVERSIE.

    Beschuit met gouden muisjes

    Ik mocht van mijn moeder nooit bij Jean-Pierre spelen. Ze noemde hem een ‘rijkeluiskind’ en zei dat zijn ouders hem manieren moesten bijbrengen in plaats van zijn spaarvarken vet te mesten zonder dat hij er wat voor deed. Dat Jean-Pierre eigenlijk maar een zielig jongetje was, omdat zijn ouders de echte betekenis van het woord ‘rijkdom’ nooit begrepen hadden. Rijk werd je namelijk door geluk en liefde. Die logica begreep ik niet. Mama heeft mij wel honderd keer verteld dat ze van mij hield en oma gaf mij altijd plakzoenen, maar ik heb nog steeds maar 5 muntjes van 2 eurocent in mijn portemonnee zitten.
    De maandag erop verscheen Jean-Pierre in het klaslokaal, grijnzend van oor tot oor. Meester gebood ons in een kring te gaan zitten, omdat Jean-Pierre wat te vertellen had. Hij liet Jean-Pierre op zijn bureaustoel zitten, die veel te groot was voor hem. Zijn roodgelaarsde voeten bungelden zo’n 10 centimeter boven de grond. Ik was jaloers. Je mocht nooit op de stoel van meester zitten, behalve als je jarig was. Jean-Pierre was nog lang niet jarig.
    ‘Ik heb een zusje gekregen,’ zei hij vol trots. ‘Ze heet Annabelle.’
    Hij blies de kauwgom die hij in zijn mond had op tot een grote bel, en liet die knappen zodat er roze restjes om zijn lippen achterbleven. Annabelle, Annabelle herhaalde ik in mijn hoofd. En daarna: Pieter, Pieter, Pieter. Het eerste klonk veel mooier, en even was ik boos op mijn moeder dat ze mij niet zo’n mooie naam gegeven had.
    Op het schoolplein werd er die middagpauze niet gevoetbald. Het veld was leeg, en wat anders een elftal zou vormen, stond nu aan de zijkant rondom Jean-Pierre heen. Zelfs de meisjes speelden voor deze ene keer geen tikkertje, en luisterden aandachtig naar wat hij te vertellen had. Ook daar was ik jaloers op. De meisjes praatten nooit tegen mij, behalve als ik jarig was. Dan had ik snoep en zeiden ze ‘gefeliciteerd,’ en daarna liepen ze weer weg. Maar Jean-Pierre was nog lang niet jarig. Ik drukte mijn handen tegen mijn oren, om niet te hoeven horen dat Annabella’s wiegje van roze kant was en dat ze zulke lieve geluidjes maakte en zijn naam al bijna uit kon spreken. Ik gaf een boze trap tegen de voetbal, die onaangeroerd op de stenen lag. Jean-Pierre vroeg of ik woensdag ook op kraamvisite wilde komen, om vier uur, eerder kon niet want dan moest Annabelle slapen. Ik zei dat ik wel wilde, maar dat ik niet mocht omdat zijn ouders de echte betekenis van het woord ‘rijkdom’ niet kenden.
    ‘Jean-Pierre heeft een zusje,’ vertelde ik mijn moeder toen ik na school thuiskwam. ‘Ze heet Annabelle en ze heeft een wiegje van roze kant en ze maakt zulke lieve geluidjes en ze kan zijn naam al bijna uitspreken.’
    Mijn moeder fronste haar wenkbrauwen. ‘Annabelle,’ herhaalde ze met een vies gezicht. ‘Nou, dan klinkt Pieter toch een heel stuk mooier, vind je niet?’
    Nee, dat vond ik helemaal niet, maar dat zei ik niet. ‘Mag ik erheen?’ vroeg ik.
    ‘Waarheen? Naar dat verwende nest?’ Ze trok haar wenkbrauwen op.
    ‘Niet naar dat verwende nest. Naar Jean-Pierre en Annabelle en het wiegje van roze kant.’
    ‘En wat ga je daar doen? Beschuit met gouden muisjes eten? Ik dacht het niet.’

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 23:24 ]


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Dit is nou het type verhaal dat mijn interesse prikkelt (en geloof me, dat gebeurt maar één op de 234.230.234.355.456.034 keer). Zou je me willen waarschuwen als je het ooit op Quizlet besluit te zetten? Ik zou dit heel graag willen lezen!

    Toch moet ik even mierenneuken; het zou waarschijnlijk iets beter klinken als je het stukje over rijkdom en liefde ook in de verleden tijd zou schrijven, net als de rest. >< Negeer dit anders maar, dat was mijn betweterkant die even opspeelde. :W


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Zou je me willen waarschuwen als je het ooit op Quizlet besluit te zetten? Ik zou dit heel graag willen lezen!

    woww, mijn intresse heb je. Het is echt.. hoe zeg je dat.. ik kan even niet op het woord komen.. maar het is in elk geval wel heel goed geschreven en als je er mee verder gaat, let me know please? (:


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Als je het ooit op Quizlet zet, wil je mij dan waarschuwen?


    Physics is awesome

    Ik vind dat jij echt een heel mooie schrijfstijl heb.En net zoals de mensen hierboven mij. Als je het verhaal op Quizlet gaat zetten, zou ik hem graag willen lezen.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Ik heb het twee keer gelezen, niet om je op fouten te betrappen, maar puur omdat dit de schrijfstijl is waardoor ik geïnteresseerd ben in de Nederlandse taal. Wauw, petje af!


    everything, in time

    wauw, je schrijftstijl is echt geweldig!
    wil je mij ook waarschuwen als je hem online gaat zetten?
    love it!


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Oew, I like it ;d.
    Ik wil verder lezen! D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb er een stukje bij gezet, het einde komt vanavond ^^


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Whiee
    me is nieuwschierig.
    wil je melden als hij op Q. komt. Je schrijft echt amazing.


    Miep

    Ik vind het nu al leuk (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Heb je er ooit over nagedacht om iets als een kinderboek uit te geven? Je hebt een hele fijne, makkelijke (in de zin van; niet te gedetailleerd, daar kan ik persoonlijk ontzettend slecht tegen) schrijfstijl met precies genoeg humor erin en ik wil écht doorlezen. Als in nu, niet vanavond. :'D

    Je hebt me veranderd in een zeurderige, hebberige lezer. I hope you're happy now. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    WAARSCHUW ME :'D


    Pretty is just a pretty word.

    Ik ben nu al een fan van jouw schrijfstijl _O_ Heerlijk


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wiarda schreef:
    Heb je er ooit over nagedacht om iets als een kinderboek uit te geven? Je hebt een hele fijne, makkelijke (in de zin van; niet te gedetailleerd, daar kan ik persoonlijk ontzettend slecht tegen) schrijfstijl met precies genoeg humor erin en ik wil écht doorlezen. Als in nu, niet vanavond. :'D

    Je hebt me veranderd in een zeurderige, hebberige lezer. I hope you're happy now. (cat)


    26 - 02 - '16