• Ik heb een actueel onderwerp nodig voor een betoog, maar ik kijk nou niet supervaak het nieuws en wat ik nu steeds vind op internet is niet echt betoog-waardig.
    Dus weten jullie toevallig een actueel onderwerp waar ik een betoog over kan houden? (:
    (Dus nieuwe spoorweg aangelegd bij huppelepupje is geen goed onderwerp, want daar kan ik ook geen mening over hebben)
    Of een goede site waar goede onderwerpen staan? Want telegraaf.nl vind ik nogal onoverzichtelijk en er staat ook flut nieuws op :p

    Ik heb een onderwerp! (:
    Moeten woonwagenkampen verboden worden?

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 13:08 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Weggooien van medicijnen, dat dat ontzettend veel kost omdat er zo veel weggegooid wordt.
    Lance Armstrong/de Raboploeg, dopingschandalen.


    Destroy what destroys you.

    Het Songfestival. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    OH

    Ik weet nog een leuke. Het debat over de medicatie voor de ziekte van Pompe. Er is medicatie, maar de medicatie is ongelofelijk waanzinnig duur (als in, honderden duizenden euro's per jaar. Per patient) terwijl het effect eigenlijk heel klein is. De levensduur van kinderen met de ernstige variant gaat van 2 jaar naar 4 jaar, de levensduur van mensen met de mildere variant ging van (ik geloof) ergens in de 30-40 jaar en word met ongeveer 2-3 jaar verlengd. Ondertussen verbetert de kwaliteit van leven nauwelijks.

    Het college wat de minister hierover adviseert heeft daarom het advies uitgebracht om de vergoeding voor nieuwe patienten te stoppen (de vergoeding was een soort van test, zoals wel vaker word gedaan, om te kijken hoe effectief het middel is) vanwege de hoge kosten voor geringe effecten.

    Het was ongeveer zoiets, weet het allemaal niet precies want het is een keer voorbij gekomen in een college, maar vermoed dat je er een interessant betoog over kunt houden.


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    OH

    Ik weet nog een leuke. Het debat over de medicatie voor de ziekte van Pompe. Er is medicatie, maar de medicatie is ongelofelijk waanzinnig duur (als in, honderden duizenden euro's per jaar. Per patient) terwijl het effect eigenlijk heel klein is. De levensduur van kinderen met de ernstige variant gaat van 2 jaar naar 4 jaar, de levensduur van mensen met de mildere variant ging van (ik geloof) ergens in de 30-40 jaar en word met ongeveer 2-3 jaar verlengd. Ondertussen verbetert de kwaliteit van leven nauwelijks.

    Het college wat de minister hierover adviseert heeft daarom het advies uitgebracht om de vergoeding voor nieuwe patienten te stoppen (de vergoeding was een soort van test, zoals wel vaker word gedaan, om te kijken hoe effectief het middel is) vanwege de hoge kosten voor geringe effecten.

    Het was ongeveer zoiets, weet het allemaal niet precies want het is een keer voorbij gekomen in een college, maar vermoed dat je er een interessant betoog over kunt houden.


    Het moet wel controversieel zijn, ik denk dat de meeste mensen het ermee eens zijn dat die vergoeding wordt gestopt. Maar wel een heel interessant onderwerp trouwens.


    Aan niets denken is ook denken.

    Mordin schreef:
    OH

    Ik weet nog een leuke. Het debat over de medicatie voor de ziekte van Pompe. Er is medicatie, maar de medicatie is ongelofelijk waanzinnig duur (als in, honderden duizenden euro's per jaar. Per patient) terwijl het effect eigenlijk heel klein is. De levensduur van kinderen met de ernstige variant gaat van 2 jaar naar 4 jaar, de levensduur van mensen met de mildere variant ging van (ik geloof) ergens in de 30-40 jaar en word met ongeveer 2-3 jaar verlengd. Ondertussen verbetert de kwaliteit van leven nauwelijks.

    Het college wat de minister hierover adviseert heeft daarom het advies uitgebracht om de vergoeding voor nieuwe patienten te stoppen (de vergoeding was een soort van test, zoals wel vaker word gedaan, om te kijken hoe effectief het middel is) vanwege de hoge kosten voor geringe effecten.

    Het was ongeveer zoiets, weet het allemaal niet precies want het is een keer voorbij gekomen in een college, maar vermoed dat je er een interessant betoog over kunt houden.


    Die klinkt wel erg goed!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mordin schreef:
    OH

    Ik weet nog een leuke. Het debat over de medicatie voor de ziekte van Pompe. Er is medi,,,.


    Het is niet actueel genoeg zag ik net. :< Mag niet ouder dan 3 weken zijn.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik deed het over de euro en de gulden, toen was de vraag of we terug moesten naar de gulden nog heel actueel, door Griekenland etc. Misschien iets van: Griekenland moet uit de EU? Is heel actueel.


    Take risks and conquer your fears.

    Endure schreef:
    (...)

    Het is niet actueel genoeg zag ik net. :< Mag niet ouder dan 3 weken zijn.


    Dan moet je iets doen wat best wel breed is maar waar nu nog steeds over wordt gediscussieerd.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik moest een betoog schrijven over de wietpas of de bejaardenzorg.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lexus schreef:
    (...)

    Dan moet je iets doen wat best wel breed is maar waar nu nog steeds over wordt gediscussieerd.


    urgh ja, ik heb een paar dingetjes.. Maar het betoofg moet 8-10 minuten.
    Onderwerpen die ik tot nu toe gevonden heb:
    - Menselijke missie naar Mars zou 'verwoestende invloed' kunnen hebben
    - Medvedev wil tabaksreclame verbieden
    - Zes jaar onderzoek: 'Bezit van softdrugs moet niet verboden zijn'
    - Hardere aanpak justitie tegen verkeershufters
    - Griekenland krijgt twee jaar uitstel voor herstelplan
    Dan moet ik uitleggen wat het inhoudt en voor- en tegenargumenten geven en dan nog een conclusie.
    Dus zo gigantisch groot hoeft het niet..


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Argh.. EN toch weet k nog steeds niks :l Volgens mij ben ik veels te kritisch.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Argh.. EN toch weet k nog steeds niks :l Volgens mij ben ik veels te kritisch.


    Het onderwerp kiezen is ook één van de lastigste dingen, je zit er namelijk aan vast. Met Griekenland kun je wel wat.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik heb wat. Of woonwagenkmapen verboden moeten worden (: Is ook actueel en er valt veel over te vinden en ik vind het leuker dan een onderwerp over economie/politiek (dat interesseert me niet zo).


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mordin schreef:
    Moet de VN ingrijpen in Syrie?
    dat lijkt me een goede !


    •*• Lululu •*•

    Endure schreef:
    Ik heb wat. Of woonwagenkmapen verboden moeten worden (: Is ook actueel en er valt veel over te vinden en ik vind het leuker dan een onderwerp over economie/politiek (dat interesseert me niet zo).

    Die is ook leuk :P


    •*• Lululu •*•