• Wie wil mij vertellen wat een propedeuse is?
    Ik was laatst namelijk bij een open dag, en ze praatten daar over een propedeuse. Nu is me ooit uitgelegd wat dat is, maar ik was het vergeten. Ik durfde het op die open dag niet te vragen, omdat ik dan dom overkom, hahaha :W
    Ik keek trouwens bij de opleiding Hoger Hotel Onderwijs in Apeldoorn, iemand die die opleiding ook volgt? Is het leuk? (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Klik


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    De propedeutische fase of kortweg propedeuse is de eerste fase van een hbo-opleiding of universitaire studie.

    Lang leve wikipedia :'D


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Na het eerste jaar van je HBO/WO studie krijg je als je alle 60 te behalen studiepunten hebt gehaald je propedeuse. Als je tussen de 40 en 60 studiepunten hebt mag je door naar het tweede jaar en moet je tijdens het tweede jaar je propedeuse halen (door de resterende studiepunten te behalen door de tentamens waarvoor je gezakt bent opnieuw te doen)

    Als je na je tweede jaar nog steeds geen propedeuse hebt of als je in je eerste jaar minder dan 40 studiepunten hebt, wordt je uit de opleiding gezet.


    Propedeuse is dus een certificaat dat je je 1e jaar hebt gehaald en de studie mag voortzetten.


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    Na het eerste jaar van je HBO/WO studie krijg je als je alle 60 te behalen studiepunten hebt gehaald je propedeuse. Als je tussen de 40 en 60 studiepunten hebt mag je door naar het tweede jaar en moet je tijdens het tweede jaar je propedeuse halen (door de resterende studiepunten te behalen door de tentamens waarvoor je gezakt bent opnieuw te doen)

    Als je na je tweede jaar nog steeds geen propedeuse hebt of als je in je eerste jaar minder dan 40 studiepunten hebt, wordt je uit de opleiding gezet.


    Propedeuse is dus een certificaat dat je je 1e jaar hebt gehaald en de studie mag voortzetten.
    Aha, zoooo. Thanks (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    helaas is het voor het HBO dit jaar van 40 naar 50 studiepunten verhoogd. Tenminste op mijn opleiding dan. Ik moet 50 van de 60 studiepunten halen om over te gaan naar het tweede jaar O.o


    Ik vergeef en vergeet, want ik heb een goed hart en een slecht geheugen

    dutchhoran schreef:
    helaas is het voor het HBO dit jaar van 40 naar 50 studiepunten verhoogd. Tenminste op mijn opleiding dan. Ik moet 50 van de 60 studiepunten halen om over te gaan naar het tweede jaar O.o
    Dan hoop ik dat dat verschilt per opleiding, hahaha


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    hahahaha ben er bang voor xD
    denk het niet helaas ;(
    echt oneerlijk want op de universiteit hoef je er 45 van de 60 in het eerste jaar ... grom.


    Ik vergeef en vergeet, want ik heb een goed hart en een slecht geheugen

    dutchhoran schreef:
    hahahaha ben er bang voor xD
    denk het niet helaas ;(
    echt oneerlijk want op de universiteit hoef je er 45 van de 60 in het eerste jaar ... grom.
    Wat gemeen... Wat doe je dan voor opleiding? (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Als je het eerste jaar hebt gehaald van je HBO of Uni studie met een genoeg aantal studiepunten (het verschilt per opleiding/school hoeveel je er nodig hebt. Ik heb er van de 60, 52 nodig) en je door mag naar het volgende jaar. Het eerste jaar wat je dan behaald hebt is je propedeuse. :)
    Als je verder nog vragen hebt kun je me wel PB'en. :)


    Bad decisions make good stories.

    MadameParis schreef:
    Als je het eerste jaar hebt gehaald van je HBO of Uni studie met een genoeg aantal studiepunten (het verschilt per opleiding/school hoeveel je er nodig hebt. Ik heb er van de 60, 52 nodig) en je door mag naar het volgende jaar. Het eerste jaar wat je dan behaald hebt is je propedeuse. :)
    Als je verder nog vragen hebt kun je me wel PB'en. :)
    haha, het is me volkomen duidelijk nu! Maar als ik nog vragen heb, PB ik je inderdaad wel (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Thornfield schreef:
    De propedeutische fase of kortweg propedeuse is de eerste fase van een hbo-opleiding of universitaire studie.

    Lang leve wikipedia :'D


    •*• Lululu •*•