• Ja sorry even snel 3 topics achter elkaar van mij
    Ik had tijdens Natuur en Scheikunde een discussie over het nu van staartdelingen
    En nu heb ik de weddenschap dat ik woensdag een hele lijst kan laten zien met waarom staartdelingen nuttig zijn
    Willlen jullie mij helpen?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Staartdelingen met veeltermen (lees: Euclidische delingen) zijn handig omdat je die oefeningen op geen enkele andere manier dan met een staartdeling kan oplossen.

    And that's all I can think of.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Waar ik aan dacht bij de titel van het topic:

    Ik vind staartdelingen wel nuttig. Ik studeer voor leerkracht lager onderwijs (basisonderwijs) en mijn leerlingen mogen nog geen rekenmachine gebruiken dus als ze iets niet uit het hoofd kunnen uitrekenen zijn staartdelingen heel handig.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Mocht je ooit zonder rekenmachine komen te zitten en twee "grote" getallen moeten delen, kun je t toch oplossen xD


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Als je leerkracht geschiedenis suckt en vergeet te zetten 'rekenmachientje' bij 'hulpmiddelen' op je examen.
    Kortom, als je getallen als 163570 mag binnen te delen door 24. Uit je hoofd.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Eepiline schreef:
    Als je leerkracht geschiedenis suckt en vergeet te zetten 'rekenmachientje' bij 'hulpmiddelen' op je examen.
    Kortom, als je getallen als 163570 mag binnen te delen door 24. Uit je hoofd.

    40892 rest 5 :)


    •*• Lululu •*•

    Sommige staartdelingen zijn zo lang, dat als je een paar kantjes strafwerk moet schrijven, je net zo goed 1 staartdeling per kantje kan maken. Dan ben je zo klaar en heb je toch iets gedaan! Yeah :p Want van de hele tijd hetzelfde zinnetje schrijven word je nogal ziek haha.

    De Euclidische deling is eigenlijk een staardeling.
    Bij de Euclidische deling deel je twee functies door elkaar (rationale of irrationale fucties) of veeltermen ofzo.
    En bij de deling van twee rationale functies kan je zo gemakkelijk de polen (verticale asymptoten) aflezen (van de deler, de horizontale asymtoot (=rest) aflezen. En dan: functie= rest + (quotient/deler) en zo kan je gemakkelijk zien welke transformaties je moet uitvoeren om de functie te bekomen.

    Bam.
    Zet dat er maar op, grz. Nele (;


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Oh god. Ik zeg maar meteen dat ik hier dus totaaaál niet goed in ben. Je hebt niets aan mij. (cat)


    † Love? I want to sleep.

    haha, die reacties ^^


    -