• [center]



    Hi peeps... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Of nouja, jullie menig willen geven. Ik heb mijn beste vriendin vorig jaar betrapt op snijden in haar polsen. Ik heb haar (ik wil niet arrogant over komen nu ofzoo) toen heel erg geholpen, maar elke keer dat ze beloofde dat ze zou stoppen ging ze door. Ik werd bang, en uiteindelijk zijn haar ouders ingelicht. Dit was vlak voor de zomervakantie. We hadden van te voren afgesproken om van alles te gaan doen samen, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat ze welgeteld 3 dagen de tijd voor me had.Meer niet. Nouja, het was niet anders. Maar helaas ben ik anders tegen haar aan gaan kijken. Al die keren dat ze me vertelde van: "Ik zit hier nu met die vriendin, of met die ene leuke jongen" voelde ik een steek van jaloezie door me heen gaan.Ik was bang dat ze veel betere mensen dan mij had gevonden. Ze zei dat dat niet zo was. Dus ik had zoiets van, nouja ik moet me maar niet aanstellen. Maar begin september ging het mis. Mijn beste vriendin ging steeds meer met anderen om, en liet mij links liggen.Nou kan ik daar wel inkomen want ik was/ben echt vreselijk depressief op sommige momenten. We kregen steeds meer ruzie, en vandaag hoorde ik haar met een ander meisje over mij praten. Recht voor mijn neus. Mijn vriendin keek niet echt wat je noemt lief aan dus ik dacht dat ze over me aan het roddelen waren. Daar vroeg ik ook naar, maar ik kreeg geen duidelijk antwoord. Talloze boze blikken en whatsapp berichtjes verder kwam uiteindelijk de confrontatie. Ik heb niet slim gehandeld, maar mijn beste vriendin laat me vallen op de momenten dat ik háár een keer nodig heb in plaats van andersom... Vinden jullie dat het slim is om nog langer zo door te gaan??[center]


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Waarom praat je er niet eens over met haar. Zeg dat je haar aanwezigheid echt kan gebruiken en probeer de misverstanden uit te praten. Je hebt namelijk altijd voor haar klaargestaan. Het komt een beetje van twee kanten, dus je moet zeker niet wachten tot zij naar jou toe komt. Maar wat ik niet begrijp is waarom je haar maar 3 dagen mocht zien? Kwam dat door haar ouders?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wat is dat nou voor een kut vriendin? Je helpt haar telkens weer maar jou laat ze gewoon vallen? Ik zou haar gewoon laten vallen en stikken in haar eigen problemen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    Wat is dat nou voor een kut vriendin? Je helpt haar telkens weer maar jou laat ze gewoon vallen? Ik zou haar gewoon laten vallen en stikken in haar eigen problemen.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    CyberLord schreef:
    Wat is dat nou voor een kut vriendin? Je helpt haar telkens weer maar jou laat ze gewoon vallen? Ik zou haar gewoon laten vallen en stikken in haar eigen problemen.

    Precies wat CyberLord zegt. Wat ik hier uit je verhaal opmaak is dat jij je vriendin telkens helpt, maar zij nu meer afstandelijk wordt en dat terwijl jij het beste wilt voor je vriendin. Ik zou ermee kappen. Sorry, om het zo te zeggen: maar als zij niet diezelfde moeite voor jou doet dan moet je haar laten stikken. Ze roddelt zelfs met iemand anders over jou in je buurt. Heeft ze nooit gehoord van het 'straight in the face zeggen'?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Echt laag van haar om je zomaar te laten vallen. Je kunt haar altijd proberen te vragen waarom ze zo doet en anders is ze je vriendschap echt niet waard.


    You are beautiful, you are love.

    Weten jullie wat het punt is? Ik heb er al met haar over gepraat. Eerlijk gezegd dat ik haar zie veranderen. Maar ze haalt haar schouders op en gaat vrolijk verder... Ze zei vandaag :'Ik hou niet eens van roddelen, je kent me toch?' Daar heb ik op geantwoord dat ik haar niet meer ken. Ze is zo arrogant geworden. En niet eens tegenover mij, tegen volwassenen, leraren, anderen... En daar kan ik niet tegen. Mijn scoutinggroep zegt ook dat ik haar beter los kan laten. Want ik ga hier aan kapot): Maar ik wil haar helemaal niet kwijt!! Grrrrrrrrr...


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    ceoil schreef:
    Weten jullie wat het punt is? Ik heb er al met haar over gepraat. Eerlijk gezegd dat ik haar zie veranderen. Maar ze haalt haar schouders op en gaat vrolijk verder... Ze zei vandaag :'Ik hou niet eens van roddelen, je kent me toch?' Daar heb ik op geantwoord dat ik haar niet meer ken. Ze is zo arrogant geworden. En niet eens tegenover mij, tegen volwassenen, leraren, anderen... En daar kan ik niet tegen. Mijn scoutinggroep zegt ook dat ik haar beter los kan laten. Want ik ga hier aan kapot): Maar ik wil haar helemaal niet kwijt!! Grrrrrrrrr...
    Je wilt haar niet kwijt, maar de vriendschap die je nu hebt, is ook niet meer gezond. Als praten niet helpt, is het misschien beter dat je de vriendschap even of misschien wel voor altijd laat rusten. Probeer eens met andere mensen op te gaan en wie weet vind je iemand die wel voor je klaar staat.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Soms is het juist goed om los te laten. Als zij jou terug wilt als vriendin moet zij voor jou vechten. Jij hebt genoeg gedaan, vind ik.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gemene wereld... Weet ze wel dat jij veel om haar geeft? Niet dat het een verschil hoeft te maken. Waarschijnlijk is ze gewoon écht veranderd. En als ze je alleen maar verdriet doet, kun je het beter niet bevechten.


    You are beautiful, you are love.

    Pyromancer schreef:
    (...)Je wilt haar niet kwijt, maar de vriendschap die je nu hebt, is ook niet meer gezond. Als praten niet helpt, is het misschien beter dat je de vriendschap even of misschien wel voor altijd laat rusten. Probeer eens met andere mensen op te gaan en wie weet vind je iemand die wel voor je klaar staat.


    GELUKKIG heb ik ook andere vrienden... Maar al mijn maatjes zeggen dat ik haar los moet laten... Zelfs leraren beginnen het te zeggen, hoe eng is dat?! Ik ben alleen zo bang dat als ik haar loslaat en het weer niet goed met haar gaat dat ik mezelf erg de schuld ga geven..(Ik zit nogal raar in elkaar, ik weet het (A))


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    En jups, ze weet dat ik veel om haar geef, ik heb zelfs staan janken toen ik wéér krassen zag omdat ik niet wilde dat ze doodging...


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    ceoil schreef:
    (...)

    GELUKKIG heb ik ook andere vrienden... Maar al mijn maatjes zeggen dat ik haar los moet laten... Zelfs leraren beginnen het te zeggen, hoe eng is dat?! Ik ben alleen zo bang dat als ik haar loslaat en het weer niet goed met haar gaat dat ik mezelf erg de schuld ga geven..(Ik zit nogal raar in elkaar, ik weet het (A))
    Je kan niet eeuwig haar handje blijven vasthouden. Ze heeft onderhand al duidelijk gemaakt dat je hulp niet meer welkom is. Het naar het ook is om te zeggen, het wordt tijd dat je haar achter je laat. Als ze zo tegen je begint te doen, ben je haar niks meer verschuldigd. Jij wou/wilt haar helpen, maar het is haar keuze om die hulp niet te aanvaarden. Je hebt je best gedaan, maar volgens mij kan je nu niks meer doen voor haar. Als de leerkrachten dit trouwens ook zeggen, betekend dit dat ze goed zien wat er zich allemaal voor hun neus afspeelt en is het misschien wel beter dat je haar achter je laat. Je gaat er namelijk kapot aan en jouw gezondheid gaat nog altijd voor op de hare.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    (...)Je kan niet eeuwig haar handje blijven vasthouden. Ze heeft onderhand al duidelijk gemaakt dat je hulp niet meer welkom is. Het naar het ook is om te zeggen, het wordt tijd dat je haar achter je laat. Als ze zo tegen je begint te doen, ben je haar niks meer verschuldigd. Jij wou/wilt haar helpen, maar het is haar keuze om die hulp niet te aanvaarden. Je hebt je best gedaan, maar volgens mij kan je nu niks meer doen voor haar. Als de leerkrachten dit trouwens ook zeggen, betekend dit dat ze goed zien wat er zich allemaal voor hun neus afspeelt en is het misschien wel beter dat je haar achter je laat. Je gaat er namelijk kapot aan en jouw gezondheid gaat nog altijd voor op de hare.



    Pffff waarom hebben mensen toch altijd gelijk? Nouja, het is misschien wel beter.. Ik wil ook weer mezelf kunnen zijn. I've been through enough already.


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    ceoil schreef:
    (...)


    Pffff waarom hebben mensen toch altijd gelijk? Nouja, het is misschien wel beter.. Ik wil ook weer mezelf kunnen zijn. I've been through enough already.
    Wij kunnen de keuze niet voor jou maken, dat moet je zelf doen, maar we kunnen je alleen maar onze mening geven. Nu ik zie wat je allemaal typt is die vriendin jammer genoeg niet meer gezond voor je. Ik begrijp ook waarom je twijfelt om je vriendschap stop te zetten, maar voor zover ik het versta heeft ze gekozen voor andere vrienden en niet voor jou, dus je bent haar echt niks verschuldigd, dus alle verwijten die kunnen komen zouden onredelijk van haar zijn. Je hebt namelijk altijd voor haar klaar gestaan, hoe moeilijk ze het ook had. Dit terwijl jij nooit haar steun kreeg.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Precies hetzelfde gebeurd hier. Ik was er altijd voor haar en het ene moment dat ik haar echt nodig had, was ze er niet voor me.
    Dat was vlak voor de zomer. Begin van de zomer stuurde ik nog berichten, daar kreeg ik kortaf tot geen antwoord op. Daar ben ik mee gestopt om te kijken hoe veel ik echt voor haar beteken. Niets dus, tot op de dag van vandaag heeft ze niets tegen me gezegd. Niets. Niet eens gevraagd waarom ik haar niet meer aankijk en niet meer met haar praat. En we waren echt héél close.
    Soms gaat het hard, maar er komt een moment waarop je erachter komt wie daadwerkelijk je vrienden zijn.
    Alsjeblieft, maak jezelf blij en zoek vrienden die er écht voor je zijn. Ik ben zo veel gelukkiger geworden nadat ik 'mijn vriendin' uit mijn leven heb gehaald. Je doet jezelf er alleen een plezier mee.


    #WWED - What Would Emma Do?