• Misschien kennen jullie het concept wel van het progamma Over de streep : als iemand je echt zou kennen wat zou diegene dan van je weten?
    Door meer over iemand te weten snap je misschien beter waarom iemand is zoals diegene is en kunnen we elkaar misschien makkelijker accepteren. Nu denk ik dat er al best wel veel acceptatie is op Quizlet maar ik denk dat het nooit kwaad kan als we een beetje van elkaar zouden weten wat we hebben meegemaakt, wat ons bezig houdt, wat ons verdriet heeft gedaan. Daarom heb ik dit topic aangemaakt.
    Ik zal maar starten. Ik vind het best lastig om mijn verhaal zomaar hier te doen op een forum maar ik denk dat er toch iemand moet beginnen. Ik hoop echt dat er meer mensen in dit topic de volgende zin zullen afmaken: als je me echt zou kennen...

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik al sinds mijn tiende een angststoornis heb. Ik ben nu 15 en ik heb op dit moment niet extreem veel last van mijn angst door heel veel therapie maar ik ben altijd bang dat er weer een moment zal komen dat ik weer regelmatig angstaanvallen krijg. Een angstaanval is voor mij het vreselijkste gevoel op de wereld. Ik wil dat echt nooit meer meemaken.
    Doordat ik zo angstig ben en was heb ik me best wel geïsoleerd. Thuis, op mijn kamer, voel ik me te minste veilig en kan er niks gebeuren. Ik denk dat ik daardoor een jaar geleden steeds somberder werd. Het afgelopen jaar is best wel moeilijk geweest. Ik wenste iedere dag dat ik niet meer leefde en ik voelde me verschrikkelijk naar.
    Nu gaat het wel iets beter met me. Ik ga sinds twee weken naar speciaal onderwijs omdat het op mijn vorige school niet meer ging. Ik wilde niet meer naar school en het werd allemaal veel te veel voor me. Ik zit nu in een klas met vier andere meisjes die ook vastgelopen zijn op school. Ik heb het er best wel naar m'n zin, het enige mindere is dat ik op die school maar een paar maanden kan blijven. Het doel van die school is dat je weer terug gaat naar regulier onderwijs. Ik zie er ontzettend tegen op om weer terug te gaan naar een normale school te gaan maar ik probeer daar gewoon nog niet aan te denken.

    Nu is het jullie beurt.. Ik hoop stiekem dat er heel veel mensen op dit topic gaan reageren c:


    raindrops are the perfect lullaby

    Als je mij echt zou kennen, zou je weten dat mijn moeder chronisch ziek is, wat inhoud dat ze dus nooit meer beter word, en dat het alleen maar slechter gaat elke dag. Je zou weten dat ik zoveel verschuil voor de mensen om me heen, en dat ik mijn ware ik verschuil achter een glimlach, een neppe weliswaar, die ik elke dag opnieuw op zet. Je zou weten dat ik vind dat ik me aanstel, omdat ik me zo slecht voel, over wat er hier thuis allemaal gaande is, over hoe ik me daarbij voel. Ik klaag niet snel, want daar hou ik ook niet van, ik mag eigenlijk ook niet klagen, want er zijn altijd wel mensen die het slechter hebben.


    Sometimes your plans don't work out because God has better ones.

    Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik nog altijd onzeker ben. Dat ik af en toe bevestiging nodig heb om mijn ego en mijn hele zijn overeind te houden. Ik doe wel heel groot, maar op sommige momenten ben ik het gewoon niet. Je zou weten dat ik ongelofelijk hard en gemeen uit de hoek kan komen, maar het niet altijd zo bedoel. Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik ongelofelijk boos en pissig word als ik gekwetst ben. Je zou weten dat ik wraakzuchtig ben en ook nog eens een vreselijk koppig persoon ben. Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik niet helemaal honderd ben en kleine dingen heel persoonlijk en zwaar kan oppakken. Je zou weten dat ik soms dingen opkrop, omdat ik je nergens mee wil belasten. Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik soms heel erg bezorgd kan zijn en daarbij heel vervelend kan worden. Ik ben gewoon bang dat er iets is en ik het mis.
    En als je me echt zou kennen, ben ik bang om alles wat me dierbaar is te verliezen. Om weer helemaal alleen te zijn. Dat wil ik niet, niet nog een keer. Dan zou je weten dat ik er niet tegen kan om jou te verliezen, zelfs de gedachte om je te verliezen is ondragelijk.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2012 - 22:01 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    -

    [ bericht aangepast op 22 okt 2012 - 13:08 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Als je me zou kennen, zou je weten dat ik gevoeliger ben dan ik me voor doe. Dat ik wel degelijk gevoelens heb die gekwetst kunnen worden, ook al laat ik dat niet zien. Ik ben nu eenmaal op mezelf en sluit mijn gevoelens af voor de buitenwereld, that's who I am. Net als iedereen heb ik ook mijn onzekerheden, alleen hang ik ze niet aan de grote klok en probeer ik alles zelf op te lossen. Ik ben een eenzaat en heb niemand nodig om voor me te zorgen, laat staan om even erg close te doen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik nooit genoeg plaats heb om alles van mezelf op te noemen(cat)


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat ik gevoelig ben en soms even niet meer tegen alles kan wat er om me heen gebeurt. En dat ik me heel erg zorgen maak over mijn broertje. En dat ik soms gewoon niet meer weet wat ik moet doen en hoe ik met alles om moet gaan.


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Dan zou je weten dat achter dit vrolijke gezicht een hele hoop verdriet ligt, waar blijkbaar niemand doorheen kan prikken.


    It's darkest just before the dawn <3

    Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik bang ben. Bang om alles kwijt te raken wat ik nog maar net heb ontdekt. Vriendschap. Blijdschap. Het gevoel geaccepteerd te worden. Alles waar ik zo lang naar heb moeten zoeken, heb ik eindelijk kunnen omarmen. Maar ik ben bang, doodsbang dat ik het opnieuw kwijtraak als iedereen volgend jaar zijn eigen weg gaat, weg van mij, ik weg van hen. Ik ben zo bang om opnieuw alleen te zijn.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik depressief ben geweest, mijn basisschool helemaal niet zo leuk was, mijn eerste 3 jaar op een andere school ook niet, dat ik misschien een angststoornis heb, en nog wat andere dingen die ik liever niet opschrijf :3


    Tijd voor koffie.

    Als je me echt zou kennen zou je weten dat er achter mijn glimlach heel veel schuil gaat.


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    Als je me echt zou kennen weet ik bij bijna alle mensen wanneer ze liegen en niet door mijn verleden.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2012 - 19:06 ]


    "You can't spell bass without ass" -Zacky V.

    Als je me echt zou kennen zou je weten hoeveel verdriet ik gehad heb over de manier waarop mensen mij behandeld hebben. Je zou weten hoe blij ik ben dat die periode nu voorbij is en hoe trots ik ben dat het me zo sterk gemaakt heeft.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    als je me echt zou kennen zou je weten hoe graag ik zou willen dat ik niet zo alleen was, hoe graag ik zou willen dat ik tegen iemands schouder kon leunen, hoe graag ik zou willen dat de wereld anders is.
    je zou weten hoe bang ik ben, hoe bang ik ben dat ik altijd alleen zou blijven, hoe bang ik ben dat ik alles wat ik nu heb verlies.
    je zou weten hoe ik verlang naar iemand die me tegen zich aan wil drukken om me te troosten.
    je zou weten hoe snel ik van streek kan raken van kleine dingen, je zou weten dan ik het gevoel heb dat ik kapot ga vanbinnen als iemand me kwets. je zou weten hoe ik gevoelens opkrop en opkrop, je zou weten dat ik ondzettend gevoelig en onzeker ben.
    en je zou weten dat ik het gevoel heb dat ik een vreemd wezen ben op deze aarde en je zou weten hoe graag ik zou willen dat er iemand was als ik....

    en je zou weten dat ik dit alles nevernooit aan iemand vertel!


    me: 5% reality, 95% dreams

    Als je me echt zou kennen, dan zou je weten dat die glimlach op mijn gezicht, mijn hyperheid en mijn nonchalante gedrag maar gewoon een toneelstukje is. Dat ik dagelijks nerveus ben over wat er nog komen zal en dat ik doodsbang ben voor de toekomst en echt volwassen worden, waardoor ik nu zoveel mogelijk van het moment probeer te genieten en dus alle andere dingen vergeet te doen. Je zou doorhebben dat één verkeerde opmerking wekenlang door mijn hoofd kan spoken. En die littekens die ik overal op mijn lichaam heb? Dat waren geen lompe ongelukjes. Dagelijks overweeg ik nog om er een einde aan te maken, maar ik weet mezelf iedere keer weer tegen te houden. Je zou weten dat liegen makkelijker is dan de waarheid spreken, want de waarheid doet gewoon pijn. Mensen vertrouwen? Nee, niet meer, nooit meer.

    Als je me echt zou kennen, dan zou je weten dat mijn hoofd niet een plek is waar je zou willen zijn en dan zou je me ook niet meer willen kennen.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2012 - 13:05 ]


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Als je me echt zou kennen, zou je weten dat ik verschillende gezichten heb en dat ik me vaak groter voordoe dan ik eigenlijk ben. Daarnaast zou je weten dat ik geef om mijn échte vrienden en dat ik het verschrikkelijk vind om mensen te kwetsen die het absoluut niet hebben verdiend. Als je me echt zou kennen, zou je achteruit deinzen en je afvragen waarom ik mezelf zo naar beneden haal. Ik ben gewoon een stomme koe. :C


    "Well, well. Look who we've got here!"