• (Ik weet niet of er al een topic over was en het hier goed staat)

    Wie heeft er allemaal gekeken? Ik wel, en het was best cool. Voor degene diegeen idee heeft waar ik het over heb:

    Baumgartner maakt recordsprong

    SANTA FE - De Oostenrijkse parachutist Felix Baumgartner heeft zondag een sprong gemaakt van de recordhoogte van zo'n 39 kilometer hoogte. Hij probeerde als eerste mens in vrije val de geluidsbarrière te doorbreken. Hij bereikte zoals gepland een snelheid van meer dan 1110 kilometer per uur, bleek uit de metingen die op zijn website waren af te lezen. Het record is echter nog niet bevestigd.
    Na zo'n vijf minuten opende hij zijn parachute. Na 10 minuten landde hij, ogenschijnlijk in goede gezondheid. De reis omhoog, met een 230 meter hoge heliumballon, duurde ruim 2,5 uur.
    Baumgartner bereikte de hoogste snelheid tijdens een vrije val, de sprong van de grootste hoogte, de hoogste bemande ballonvlucht en de langste vrije val.
    Harde wind
    De 43-jarige Oostenrijker moest zijn recordpoging boven de woestijn van New Mexico eerder enkele malen uitstellen wegens te harde wind. Zondag was het weer eindelijk goed genoeg. Baumgartner en het Red Bull Stratos-team waren al vijf jaar aan het trainen voor de poging.
    Normaal springen parachutisten vanaf zo'n vier kilometer hoogte.
    Speciaal pak
    Baumgartner droeg een speciaal astronautenpak om de drukverschillen op te vangen.
    De missie moet ook bijdragen aan wetenschappelijke kennis van de stratosfeer en de manier waarop het menselijke lichaam omgaat met de extreme omstandigheden op enorme hoogte.
    De Oostenrijker baarde eerder opzien door van de Petronas Towers in Kuala Lumpur in Maleisië te springen. Ook 'skydivede' hij over Het Kanaal met een speciale vleugel.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 22:06 ]


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Ik zag een foto van zijn gezicht toen hij geland was. Bah, bloederig :3

    Ik heb het gezien! Althans, de laatste vijf minuten van zijn reis omhoog, en de gehele daling. :)


    Bad decisions make good stories.

    Bemiddelaar schreef:
    Ik zag een foto van zijn gezicht toen hij geland was. Bah, bloederig :3


    waar ? (wbw)


    -

    Whut? abo om morgen te kijken, nu slapen x


    Pretty is just a pretty word.

    Bemiddelaar schreef:
    Ik zag een foto van zijn gezicht toen hij geland was. Bah, bloederig :3


    serieus? waar?(cool)


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Director schreef:
    (...)

    serieus? waar?(cool)


    Geen idee, mijn broertje liet het aan me zien :3

    Bemiddelaar schreef:
    (...)

    Geen idee, mijn broertje liet het aan me zien :3
    nu ben ik nieuwsgierigxD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    MissStoran schreef:
    (...)nu ben ik nieuwsgierigxD


    Yeaaahh, me 2


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Ik zie hier geen bloed?...


    Sometimes your plans don't work out because God has better ones.