• Zeik verhaal-

    Nou kijk, ik ben dus van MBO weer naar havo gegaan, alleen ik heb dit jaar al 2 onvoldoendes gehaald! Een 2.5 op nederlands, en een 1 op duits. En ik ben nu gewoon zo bang dat ik het niet haal, omdat ik nu al zulke slechte cijfers haal. En het zijn dus alleen deze vakken waar ik moeite mee heb (nouja wiskunde ook een beetje). Maar nu ben ik zo bang dat ik het niet ga halen. Ik ben nu al achttien, en als ik wel weer terug moet naar het MBO, heb ik geen idee wat ik wil of kan doen.
    Please, some one, cheer me up? :c

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 17:29 ]


    Alleen maar tranen van geluk

    Uiteindelijk kom je er wel. Meer dan je best kun je niet doen. c:


    You are beautiful, you are love.

    Het komt echt wel goed.
    Probeer de volgende keer gewoon meer aandacht aan je werk te besteden zodat je geen onvoldoende haalt. Begin bijvoorbeeld een paar dagen van te voren met studeren of vraag bijles als je het niet goed snapt. Als je je best doet ga je het waarschijnlijk alen^^
    succes (:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Echt je stinkende best doen, verder kun je niets doen!


    Pretty is just a pretty word.

    Ik zou er echt mee naar je mentor gaan. Die kan je misschien doorverwijzen naar bijlessen of huiswerkbegeleiding. Dit heeft bij een aantal uit mijn vorige klas ook best geholpen, ook al was het niet heel erg leuk. Iets wat voor jou denk ik niet zo'n probleem zou zijn, gezien je wel echt motivatie hebt.

    Of misschien naar de docenten van de vakken gaan waar je moeite mee hebt. Het is namelijk echt een verschil in de manier van leren. Iets wat ik gehoord heb van mensen die van VMBO naar HAVO zijn gegaan. Je moet er écht heel erg aan wennen.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 17:34 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Aurorae schreef:
    Ik zou er echt mee naar je mentor gaan. Die kan je misschien doorverwijzen naar bijlessen of huiswerkbegeleiding. Dit heeft bij een aantal uit mijn vorige klas ook best geholpen, ook al was het niet heel erg leuk. Iets wat voor jou denk ik niet zo'n probleem zou zijn, gezien je wel echt motivatie hebt.

    Of misschien naar de docenten van de vakken gaan waar je moeite mee hebt. Het is namelijk echt een verschil in de manier van leren. Iets wat ik gehoord heb van mensen die van VMBO naar HAVO zijn gegaan. Je moet er écht heel erg aan wennen.


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Ik zou je niet te veel focussen op je slechte kanten!
    En hier nog wat leertips, die bij mij altijd werken:
    - Leg wiskunde aan iemand uit! Maak een d-toets en laat iemand meekijken, vertel diegene vervolgens precies waarom je iets doet.
    - Voor Duits kan je het beste Duitse series gaan kijken (dat is namelijk ook nog eens leuk :D ), en Duitse boeken of tijdschriften lezen. Zo ben je veel meer met Duits bezig dan door woordjes te stampen.
    - Als het in het geval van Nederlands om spelling gaat; schrijf het woord op, dan zie je meestal wel of het klopt of niet. Voor andere Nederlands dingen kan je het beste gewoon uitleg aan de leraar vragen.
    - Let op in de les! Ik weet niet of je dat al doet, maar in de les wordt zoveel op een betere manier uitgelegd dan in het boek!

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!


    What do you do when the only person who can make you stop crying is the person who made you cry?

    Zoals al eerder is gezegd is bijles en hulp vragen heel belangrijk. Uiteindelijk kun je niet meer doen dan je best en als het dan nog niet lukt, moet je niet in paniek raken. Natuurlijk is het niet leuk dat het niet gaat zoals je dat wilt, maar als je je hoofd koel houdt en in jezelf blijft geloven, weet ik zeker dat je iets zal vinden waar je je goed bij voelt en wat je kan. Laat je niet gek maken door die onvoldoendes.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    CURLYMONSTER schreef:
    Echt je stinkende best doen, verder kun je niets doen!


    26 - 02 - '16

    Je moet vertrouwen in jezelf hebben, hoe moeilijk het ook lijkt. En voor je het weet gaat het weer goed! En denk bij jezelf van wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het de volgende keer beter doen. Vraag of je de proefwerken/so's terug mag zien of meenemen naar huis zodat je goed kan bekijken waar je de fout in bent gegaan.
    Ik moet zeggen dat mijn eerste cijfers ook niet goed waren. Een 1.5 en een 2.6 en dan nog een 5.3. Daar vrolijk je ook niet echt van op, maar je krijgt altijd projecten ofzo waarmee je de onvoldoendes makkelijk kan ophalen.

    En gewoon je best blijven doen, meer kan je niet doen!
    Succes!(flower)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Meer dan je best kan je ook niet doen (flower)


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Ik heb hetzelfde probleem, maar van van Mavo naar Havo...

    Maar ze zeggen dat je gewoon moet wennen, dus ik blijft mijn best doen en me inzetten :) En dan hopen dat het goedkomt.
    Sterkte!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    CURLYMONSTER schreef:
    Echt je stinkende best doen, verder kun je niets doen!


    I Love You

    Omnivium schreef:
    Uiteindelijk kom je er wel. Meer dan je best kun je niet doen. c:


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Bijles? Heeft mij heel goed geholpen op bepaalde punten. En de langstudeerboete is nu in elk geval weg dus daar hoef je je geen zorgen over te maken (:


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Omnivium schreef:
    Uiteindelijk kom je er wel. Meer dan je best kun je niet doen. c:


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli