• We moeten voor Latijn een opdracht doen, waarbij we: "Klassieke talen met hoofd, hart en handen doen." Dus we moeten iets cultureels in elkaar flansen, en dat dicht bij de moderne tijd brengen. Dus ik kwam op het idee, om samen met een vriendin, Griekse mythen opnieuw te schrijven zodat ze moderner zijn. Maar ik heb eigenlijk niet echt het idee welke mythen ik dan moet nemen, en hoe ik dat precies kan doen. Dus kan iemand even meedenken?
    Alvast bedankt :Y)


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Google anders even naar Romeinse mythen? Ik weet er niet zo direct één. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Het verhaal van Midas, die een wens mocht doen van de god van de wijn, ik kom even niet op zijn naam. Hij wenste dat alles wat hij aanraakte in goud veranderde. Zo veranderede ook zijn eten in goud, en strief hij een hongerdood.


    The breaking of a wave cannot explain the whole sea ~ Vladimir Nabokov

    Ja, ik ken de mythen wel, daar kregen we les over, een onderdeel van Latijn zeg maar, maar ik weet niet meteen welke geschikt zijn om te herschrijven. Maar Midas is wel een goede, denk ik. Dat zou wel grappig zijn, ik krijg al ideeën.
    Weet iemand nog een paar meer die geschikt zijn?
    Bedankt trouwens :'D

    [ bericht aangepast op 3 maart 2011 - 19:13 ]


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Die ene, van die gast die verliefd werd op zichzelf..
    Narcissus!


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    pyramus en thisbe ? dat zijn de romeo en julia van de romeinen , kan je iets heel creatief mee doen :) !!!


    Read this upside down: 370HSSV 0773H