• Ja, iets van wiskunde.

    Dus misschien weten jullie het en zijn jullie zo lief om me te helpen?

    Schrijf zonder haakjes.
    Reken uit.


    5+3(x-4)=
    10-2(y+2)=
    -6(2-a)+12=
    8+(b-6)*3-15=
    12-5(a-1-b)=
    2(x+3)-(6+x)=

    .. Volgensmij klopt de de bewering hier boven niet, dit moet volgensmij met de papegaaienbek-methode



    (. = keer)

    5+3(x-4)
    5 . x = 5x
    5 . -4 = -20
    3 . x = 3x
    3 . -4 = -12

    dat wordt dus 5x+3x-20-12

    5x+3x wordt 8x, en -20 en -12 wordt 32

    Duuuusss

    5+3(x-4)= 8x-32


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    ._.


    26 - 02 - '16

    Cudey schreef:
    .. Volgensmij klopt de de bewering hier boven niet, dit moet volgensmij met de papegaaienbek-methode



    (. = keer)

    5+3(x-4)
    5 . x = 5x
    5 . -4 = -20
    3 . x = 3x
    3 . -4 = -12

    dat wordt dus 5x+3x-20-12

    5x+3x wordt 8x, en -20 en -12 wordt 32

    Duuuusss

    5+3(x-4)= 8x-32
    Eerst haakjes, dat kan ik dit geval niet. Dan vermenigvuldigen. Dan optellen/aftrekken. Dus dit klopt niet.


    Life is hard and then we die

    Cudey schreef:
    .. Volgensmij klopt de de bewering hier boven niet, dit moet volgensmij met de papegaaienbek-methode



    (. = keer)

    5+3(x-4)
    5 . x = 5x
    5 . -4 = -20
    3 . x = 3x
    3 . -4 = -12

    dat wordt dus 5x+3x-20-12

    5x+3x wordt 8x, en -20 en -12 wordt 32

    Duuuusss

    5+3(x-4)= 8x-32

    De papegaaienbekmethode werkt alleen als de som twee delen tussen haakjes heeft staan. Het eerste deel van de som staat niet tussen haakjes, dus deze methode is in dit geval fout.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Cudey schreef:
    .. Volgensmij klopt de de bewering hier boven niet, dit moet volgensmij met de papegaaienbek-methode



    (. = keer)


    5 . x = 5x
    5 . -4 = -20
    3 . x = 3x
    3 . -4 = -12

    dat wordt dus 5x+3x-20-12

    5x+3x wordt 8x, en -20 en -12 wordt 32

    Duuuusss

    5+3(x-4)= 8x-32


    Fout!
    Die 5 moet je niet vermenigvuldigen, alleen het ene cijfer dat voor de haakjes staat. Ik doe al 5 jaar wiskunde, vertrouw me.

    5+3(x-4)
    '3*-4=-12'
    '3*x=3x'
    5-12+3x
    -7+3x

    Zo dus.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2012 - 20:33 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Wiarda schreef:
    (...)
    De papegaaienbekmethode werkt alleen als de som twee delen tussen haakjes heeft staan. Het eerste deel van de som staat niet tussen haakjes, dus deze methode is in dit geval fout.

    Dat dus.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wiarda schreef:
    (...)
    De papegaaienbekmethode werkt alleen als de som twee delen tussen haakjes heeft staan. Het eerste deel van de som staat niet tussen haakjes, dus deze methode is in dit geval fout.


    Ow ja klopt, haha


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Junns schreef:
    (...)

    Fout!
    Die 5 moet je niet vermenigvuldigen. Ik doe al 5 jaar wiskunde, vertrouw me.

    5+3(x-4)
    '3*-4=-12'
    '3*x=3x'
    5+12+3x
    17+3x

    Zo dus.

    Dubbel fout, je vergat dat het -12 was en geen 12, het antwoord moet -7+3x zijn. :'D Sorry, mierenneukerij, maar het viel me op.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh haha, ik ben hier ook heel slecht in.


    Don't find love. Let love find you.

    NEE FOUT, vogelbek ding werkt ook bij 1 haakjes ding!


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Dubbel fout, je vergat dat het -12 was en geen 12, het antwoord moet -7+3x zijn. :'D Sorry, mierenneukerij, maar het viel me op.


    Ja, ik zag het net ook. AL verbeterd :Y)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Cudey schreef:
    (...)

    Ow ja klopt, haha


    Ach, iedereen maakt wel eens fouten. (: En bovendien ben ik een beetje een Ms Know-it-all wanneer het op wiskunde aankomt, dus zei ik het iets snauweriger dan bedoeld. Sorry. ): Nee, niet het Tennant plaatje!


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    O, dat is zo makkelijk :'D.
    Morgen komt het voor een deel op mijn wiskunde S.O.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ach, iedereen maakt wel eens fouten. (: En bovendien ben ik een beetje een Ms Know-it-all wanneer het op wiskunde aankomt, dus zei ik het iets snauweriger dan bedoeld. Sorry. ): Nee, niet het Tennant plaatje!


    Ik ben ook een betweter dus trek je daar maar niks van aan (cool)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Hier eventjes uitleg:
    5+3(x-4)=
    Je moet eerst de haakjes wegwerken, dus doe je 3 keer x (krijg je 3x) en 3 keer -4 (krijg je -12)
    Dan heb je dus 3x+5+3-12=
    Dan moet je de x naar de andere kant zetten, krijg je 5+3-12=3x
    vervolgens reken je de linkerkant uit, komt -4 uit
    dus: -4 = x3
    vervolgens deel je beide zijdes door 3 :3

    Ik hoop dat mijn uitleg klopt want dit is wat ik me herinner xd