• Ja, van Gymnasium 2 naar VWO 2. Het enige erbij is die 2 bijna-nooit-meer-gebruikte rottalen Latijn en Grieks. Ik moet hier keihard voor aan de bak om er nog maar een 6je uit te persen, waar ik later toch niks aan heb omdat ik geen dokter o.i.d wil worden. misschien politicus, lijkt me wel leuk. We hebben ook nog een vak vergelijkend met geschiedenis; KCFV (Klassieke Culturele Filosofische vorming). Ik haat mijn school (zonder mijn vrienden en leraren (en diegene die ik leuk vind) natuurlijk.) en ben bereid om alles achter te laten van deze rotschool. En, natuurlijk altijd, mijn ouders. Ze zeggen dat ik slim genoeg ben en alles, maar het maakt hun geen ene reet uit wat IK wil. Het lijkt wel of ze me soms te zitten saboteren door goeie dingen die gebeurd zijn, maar naar mijn mening wordt nooit gevraagd.Mijn vrije tijd is verkleind tot alle tijd na school tot 2-3 uur maximaal, met veel huiswerk maar misschien 1 uur. Ik ben bereid om hard te werken, maar niet zo hard om maar een 6 terug te krijgen en mijn vrienden kwijt te raken (wat natuurlijk al gebeurd is door mijn vrijetijdsverlaging) Hoe kom ik weg?!

    [ bericht aangepast op 16 sep 2012 - 21:13 ]

    dude, ik heb geen vrije tijd meer, tenzij ik het in mijn hoofd haal om laat op te blijven.

    Gewoon praten, rustig praten en jouw standpunt uitleggen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    > Ik heb even je titel aangepast want deze mag niet in onnodige hoofdletters volgens de ABN [:

    Jeez turnn down your Caps lock please.

    Ik snap niet waarover je typ,sorry ik kan niet helpen.


    Shoganai i ne~

    -Titel mag niet in hoofdletters-


    Het eerste wat je moet doen: Calm down. Ten tweede: Praten met de mensjes op school.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    1. Nieuwe school zoeken.
    2. Uitschrijven.
    3. Inschrijven
    Done


    Has no one told you she's not breathing?

    Met je ouders praten. Gewoon het rustig en uitgebreid vertellen. De praktische zaken regelen zijn dan wel.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    LaJoie schreef:
    1. Nieuwe school zoeken.
    2. Uitschrijven.
    3. Inschrijven
    Done


    Winst.

    Journalist schreef:
    dude, ik heb geen vrije tijd meer, tenzij ik het in mijn hoofd haal om laat op te blijven.

    Gewoon praten, rustig praten en jouw standpunt uitleggen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Misschien heb je hier wat aan:
    Latijn en Grieks worden in de bovenbouw nog moeilijker. Ik haalde altijd achten, maar in de laatste jaren werden het ondanks keihard werken zesjes.
    Dan is het misschien beter om nu al te stoppen dan om heel erg je best te doen en toch alleen maar vieren te halen.
    (Zo, dat klinkt ook niet echt bemoedigend).
    Maar goed, zeg dat een sociaal leven ook belangrijk is en dat je je graag fijn wilt voelen op school.


    I am an idiot, I move.

    Ik snap nooit waarom iedereen zo moeilijk doet over gymnasium vs VWO. Het is hetzelfde niveau, alleen heb je by gymnasium twee talen meer. Je ouders moeten toch weten dat als je geen gymnasium maar vwo doet dat je dan niet gelijk dom bent en kansen weg gooit? Toch? D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    Ik snap nooit waarom iedereen zo moeilijk doet over gymnasium vs VWO. Het is hetzelfde niveau, alleen heb je by gymnasium twee talen meer. Je ouders moeten toch weten dat als je geen gymnasium maar vwo doet dat je dan niet gelijk dom bent en kansen weg gooit? Toch? D:

    Heb je zelf gymnasium gedaan?


    I am an idiot, I move.

    Gazzaniga schreef:
    (...)
    Heb je zelf gymnasium gedaan?


    Jup. Ik zat in precies dezelfde klas en moest precies dezelfde stof doen (behalve dat ik ook latijn en grieks had)

    Voor mij werd het vanaf de 4e juist makkelijker: Ik hoefde maar 1 taal te doen, ik koos latijn want die ging me het makkelijkste af dus toen had ik nog maar 1 taal over. (nja, plus engels en nederlands)
    De 4e en 5e had ik ook nog Frans, maar dayum, Frans is een klote taal D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Jup. Ik zat in precies dezelfde klas en moest precies dezelfde stof doen (behalve dat ik ook latijn en grieks had)

    Voor mij werd het vanaf de 4e juist makkelijker: Ik hoefde maar 1 taal te doen, ik koos latijn want die ging me het makkelijkste af dus toen had ik nog maar 1 taal over. (nja, plus engels en nederlands)
    De 4e en 5e had ik ook nog Frans, maar dayum, Frans is een klote taal D:

    Grieks vond ik echt verschrikkelijk (ik heb dus ook Latijn gekozen). Ik kan niet zeggen dat ik het makkelijk vond, maar wel ontzettend leuk en achteraf ontzettend nuttig.
    On: om even mee te nemen in je overweging. Een klassieke taal is ontzettend goed voor je taalgevoel en begrip van andere talen.


    I am an idiot, I move.

    Journalist schreef:
    dude, ik heb geen vrije tijd meer, tenzij ik het in mijn hoofd haal om laat op te blijven.

    Gewoon praten, rustig praten en jouw standpunt uitleggen.


    En trouwens, het is niet zo dat als je geen dokter wilt worden je niks aan Latijn hebt. Neem twee identieke mensen, de een heeft Gymnasium gedaan, de ander VWO, voor de rest zijn ze precies het zelfde. Wie denk jij dat er eerder wordt aangenomen?

    [ bericht aangepast op 17 sep 2012 - 15:34 ]


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Yancy schreef:
    (...)

    En trouwens, het is niet zo dat als je geen dokter wilt worden je niks aan Latijn hebt. Neem twee identieke mensen, de een heeft Gymnasium gedaan, de ander VWO, voor de rest zijn ze precies het zelfde. Wie denk jij dat er eerder wordt aangenomen?


    Dan zouden ze het 50/50 moeten zijn.

    Gymnasium krijgt geen andere stof. Gymnasium krijgt precies dezelfde stof als de rest van VWO. Het enige wat je moet doen (tenzij dat verandert is) is ipv Frans of Duits afstuderen met Latijn of Grieks. Het hoeven niet eens beiden te zijn!


    quidquid excusatio prandium pro