• Serieus, zij is echt geniaal.
    Ik ben dit jaar begonnen met scheikunde en mijn eerste hoofdstuk gaat over Forensisch onderzoek. [Pulsar, 3 HAVO]. Ik vind het best interessant, maar niet veel bij stil gestaan.
    Mijn moeder en ik gingen kijken bij de wedstrijd van mijn zus [mijn vader is coach, dus we rukte met de hele familie weer uit, lol'd]. Ik was voor de aanvng van de wedstrijd met mijn moeder rond het terrein aan het wandelen met de hond.
    "Vind je scheikunde leuker dan natuurkunde?" vraagt mijn moeder.
    "In ieder geval nog makkelijker dan natuurkunde. Het gaat over forensisch onderzoek, best interessant."
    "Bij mij op het werk is ook een HBO opleiding Forensisch onderzoek."
    En toen ging er bij mij een lampje branden. Waarom zou ik van mijn hobby niet mijn werk maken? Niet dat forensisch onderzoek mijn hobby is, maar wel misdaadthrillers- en detectives. Boek of beeld, maakt mij niet uit, ik vind het geweldig. Psycholoog leek mij eerst heel leuk, maar mijn moeder voorspelde dat dat 'm niet ging worden, omdat ik dingen mij erg aantrek of zo. Nou ja, ik begreep het wel. Maar ik vind dit veel leuker eigenlijk, aangezien ik sowieso het forensisch onderzoek heel interessant vind. Dit jaar moet ik ook een profielkeuze maken, en gesprekken en testen maken met de decaan of wie je daar ook bij helpt. Dus, ik voelde mij vrij om dit met jullie te delen, haha. Meer mensen met ingevingen die een uitermate hoogte van genialiteit hebben bereikt?

    [ bericht aangepast op 15 sep 2012 - 18:44 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Svenka schreef:
    (...)

    Mijn zus doet nu 6 gymnasium, en heeft een beta profiel. Ze zei dat je juist voor natuurkunde scheikunde nodig hebt om het te snappen, andersom hoeft het niet. Ik ga binnenkort na wat vereist is voor de opleiding,hopelijk geen natuurkunde, lol'd. Nâh, ik ben er sinds ik klein ben al mee bezig, met de toekomst bedoel ik. Ik wou héél lang mode-ontwerspter worden, 8 jaar, maar ik denk nu echt: JAK. Ik wil iets doen waarbij je niet heel veel sit zit, en iets waarmee je bezig bent.
    Dan ga ik nu al het deksel op je neus slaan.
    Forensisch onderzoek omvat veel Chemie en natuurkunde. Hoe zou je anders ballistiek kunnen snappen. Ook zal je Criminologie moeten kunnen. Uiteindelijk kan je nooit echt Forensisch onderzoek studeren. Je moet je meer naar een bepaalde richting schikken. Zo kan je bij ons afstuderen in Forensische Chemie, maar voor je dat kan doen, moet eerst hard knokken om door Fysica, Wiskunde en andere zooi te komen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Als a-technische heb ik geen idee wat forensisch onderzoek is. D:
    *Zoekt het op* Awesome, dat lijkt me best interessant. Wees maar blij met die moeder van jou. ;D


    You are beautiful, you are love.

    Nee, ik vind het niet echt leuk, maar wel leuk voor jou.


    Life is full of fake people

    Pyromancer schreef:
    (...)Dan ga ik nu al het deksel op je neus slaan.
    Forensisch onderzoek omvat veel Chemie en natuurkunde. Hoe zou je anders ballistiek kunnen snappen. Ook zal je Criminologie moeten kunnen. Uiteindelijk kan je nooit echt Forensisch onderzoek studeren. Je moet je meer naar een bepaalde richting schikken. Zo kan je bij ons afstuderen in Forensische Chemie, maar voor je dat kan doen, moet eerst hard knokken om door Fysica, Wiskunde en andere zooi te komen.


    Hmm, bij de opleiding waar ik heb gekeken heet het gewoon Forensisch onderzoek en kan je alles prima met havo doen. Met bezig zijn bedoel ik niet een kantoorbaantje, want dan ga ik dood. Betavakken zijn mijn ding niet, maar als ik het echt wil, dan ga ik ervoor. En ik knok zeker voor wat ik wil, een studie of je school die je niet met twee vingers in je neus en gaan met die banaan. Zo makkelijk zie ik het heus niet. Mijn ouders zijn zelf leraar, voortgezet onderwijs en studies, dus ik weet wel wat knokken is als ik mijn ouders hoor.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Svenka schreef:
    (...)

    Hmm, bij de opleiding waar ik heb gekeken heet het gewoon Forensisch onderzoek en kan je alles prima met havo doen. Met bezig zijn bedoel ik niet een kantoorbaantje, want dan ga ik dood. Betavakken zijn mijn ding niet, maar als ik het echt wil, dan ga ik ervoor. En ik knok zeker voor wat ik wil, een studie of je school die je niet met twee vingers in je neus en gaan met die banaan. Zo makkelijk zie ik het heus niet. Mijn ouders zijn zelf leraar, voortgezet onderwijs en studies, dus ik weet wel wat knokken is als ik mijn ouders hoor.
    Dan zal je vast ook gezien hebben dat je natuurkunde hard nodig hebt. Het blijft niet voor niks een wetenschap.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    (...)Dan zal je vast ook gezien hebben dat je natuurkunde hard nodig hebt. Het blijft niet voor niks een wetenschap.


    Nope, je kon er ook een ander vak voor doen i.p.v natuurkunde. Ik zoek het met de decaan wel uit. En anders wel natuurkunde. Scheikunde en biologie staan ook hoog voor die opeleiding. Ik hoor en zie het wel als ik die decaan te spreken krijg. ^.^


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Svenka schreef:
    (...)

    Nope, je kon er ook een ander vak voor doen i.p.v natuurkunde. Ik zoek het met de decaan wel uit. En anders wel natuurkunde. Scheikunde en biologie staan ook hoog voor die opeleiding. Ik hoor en zie het wel als ik die decaan te spreken krijg. ^.^
    Ik blijf er bij dat me dat onmogelijk lijkt. Ik heb in mijn eerste jaar Chemie aan de UGent een werkje moeten schrijven over forensische en geloof me fysica is daar zeer belangrijk. Geen fyica = geen ballistiek en dat is nu net wel heel belangrijk in forensische.
    Hoe dan ook ik hou je niet tegen als je dit echt wilt. Al zou ik niet meteen van stapel lopen als je nog maar één jaar chemie krijgt. Het blijft namelijk niet bij kleurtjes, maar er zit ook heel veel theorie achter.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    (...)Ik blijf er bij dat me dat onmogelijk lijkt. Ik heb in mijn eerste jaar Chemie aan de UGent een werkje moeten schrijven over forensische en geloof me fysica is daar zeer belangrijk. Geen fyica = geen ballistiek en dat is nu net wel heel belangrijk in forensische.
    Hoe dan ook ik hou je niet tegen als je dit echt wilt. Al zou ik niet meteen van stapel lopen als je nog maar één jaar chemie krijgt. Het blijft namelijk niet bij kleurtjes, maar er zit ook heel veel theorie achter.


    Dat weet ik van mijn zus, abracadabra wat zij leert allemaal. Het is mijn keuze, ik heb nog geen profiel en de studie die ik wil volgen is anders dan de studie die jíj volgt. Jouw opleiding en school is anders dan de school waar ik het over heb, dus er valt niet goed te vergelijken. Ik kom er vanzelf wel achter hoe het zit. Naar mijn idee heb je het over dingen die je in de 3e klas nog niet krijgt, en wat ik in de 4e ga doen is nog unknown. En of ik het nu leuk vind of niet, er zijn altijd kutvakken op de middelbare school, dus ik dop mijn eigen erwtjes wel. Mijn probleem. Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ik als 15-jarige heb nu iets gevonden wat mij awesome lijkt en de realiteit ken ik niet, en die probeer ik niet te zoeken. Ik stel geen verwachtingen, dat is altijd anders dan je denkt en het zal allemaal anders lopen. Just on the present moment is dit wat er speelt, that's all. Ik ben momenteel nog niet bezig met de vakken zelf en voor volgend jaar, dat komt nog. Ik heb nog geen zin in beren op de weg te zien die er voorlopig niet zijn. Ik wil nog geen voorbereiding of tegenwerpingen waarom het mij niet zal lukken, omdat ik altijd hoor dat het niet gaat lukken. Ik wil geen goedkeuring horen of horen dat het mij gaat lukken, dat is aan jezelf. Maar het is mijn probleem of het gaat lukken. Jouw informatie is fijn, maar dat is wat ik zelf ga uitzoeken.

    [ bericht aangepast op 15 sep 2012 - 20:42 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Als ik dat in de derde had gehad... Had ik het nog niet gekozen, maar dan was ik twee jaar geleden misschien wel met een beter cijfer geëindigd. Want dat interesseert me wel! D:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Pulsar zuigt ;w


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik heb mijn verloren passie voor wiskunde gevonden dit jaar.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik haatte scheikunde in de derde klas, en ik zit nu in de examenklas en hoor van veel mensen dat scheikunde heel erg moeilijk is. Maar het is leuk dat je iets gevonden hebt waar je misschien verder mee wilt!


    Travel far enough, you'll meet yourself