• Serieus, zij is echt geniaal.
    Ik ben dit jaar begonnen met scheikunde en mijn eerste hoofdstuk gaat over Forensisch onderzoek. [Pulsar, 3 HAVO]. Ik vind het best interessant, maar niet veel bij stil gestaan.
    Mijn moeder en ik gingen kijken bij de wedstrijd van mijn zus [mijn vader is coach, dus we rukte met de hele familie weer uit, lol'd]. Ik was voor de aanvng van de wedstrijd met mijn moeder rond het terrein aan het wandelen met de hond.
    "Vind je scheikunde leuker dan natuurkunde?" vraagt mijn moeder.
    "In ieder geval nog makkelijker dan natuurkunde. Het gaat over forensisch onderzoek, best interessant."
    "Bij mij op het werk is ook een HBO opleiding Forensisch onderzoek."
    En toen ging er bij mij een lampje branden. Waarom zou ik van mijn hobby niet mijn werk maken? Niet dat forensisch onderzoek mijn hobby is, maar wel misdaadthrillers- en detectives. Boek of beeld, maakt mij niet uit, ik vind het geweldig. Psycholoog leek mij eerst heel leuk, maar mijn moeder voorspelde dat dat 'm niet ging worden, omdat ik dingen mij erg aantrek of zo. Nou ja, ik begreep het wel. Maar ik vind dit veel leuker eigenlijk, aangezien ik sowieso het forensisch onderzoek heel interessant vind. Dit jaar moet ik ook een profielkeuze maken, en gesprekken en testen maken met de decaan of wie je daar ook bij helpt. Dus, ik voelde mij vrij om dit met jullie te delen, haha. Meer mensen met ingevingen die een uitermate hoogte van genialiteit hebben bereikt?

    [ bericht aangepast op 15 sep 2012 - 18:44 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Natuurkunde en scheikunde is zóó moeilijk in de bovenbouw (ik doe VWO, maar ik denk dat HAVO niet zo veel scheelt), dus je moet het wel echt héél leuk vinden. Wel leuk dat je die richting in wilt en dat nu alvast al weet.
    En nee, geen ingevingen ;p.


    The odds are néver in our favor.

    Haha. Ik heb ook heel lang nagedacht over forensische onderzoek maar ik heb besloten om het niet te doen. Mede omdat het in boeken en films zo geweldig lijkt maar het in real anders is - en ik geen scheikunde kon nemen zonder natuurkunde :') -.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Wow, jou moeder is echt awesome!
    Ik heb niet echt geniale mensen om me heen. Behalve mijn broertje die zijn cavia Edwin heeft genoemd, maar zo geniaal is dat ook weer niet.

    Mombasa schreef:
    Haha. Ik heb ook heel lang nagedacht over forensische onderzoek maar ik heb besloten om het niet te doen. Mede omdat het in boeken en films zo geweldig lijkt maar het in real anders is - en ik geen scheikunde kon nemen zonder natuurkunde :') -.


    Mijn zus doet nu 6 gymnasium, en heeft een beta profiel. Ze zei dat je juist voor natuurkunde scheikunde nodig hebt om het te snappen, andersom hoeft het niet. Ik ga binnenkort na wat vereist is voor de opleiding,hopelijk geen natuurkunde, lol'd. Nâh, ik ben er sinds ik klein ben al mee bezig, met de toekomst bedoel ik. Ik wou héél lang mode-ontwerspter worden, 8 jaar, maar ik denk nu echt: JAK. Ik wil iets doen waarbij je niet heel veel sit zit, en iets waarmee je bezig bent.

    [ bericht aangepast op 15 sep 2012 - 18:49 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    ik zal heel graag die 2 vakken nemen bij mijn profielkeuze, maar het is gewoon zo moeilijk.


    -

    Svenka schreef:
    (...)

    Mijn zus doet nu 6 gymnasium, en heeft een beta profiel. Ze zei dat je juist voor natuurkunde scheikunde nodig hebt om het te snappen, andersom hoeft het niet. Ik ga binnenkort na wat vereist is voor de opleiding,hopelijk geen natuurkunde, lol'd. Nâh, ik ben er sinds ik klein ben al mee bezig, met de toekomst bedoel ik. Ik wou héél lang mode-ontwerspter worden, 8 jaar, maar ik denk nu echt: JAK. Ik wil iets doen waarbij je niet heel veel sit zit, en iets waarmee je bezig bent.


    Ik kon het niet bij mijn EM profiel betrekken of ik moest iets van dertien examenvakken hebben, iets te veel van het goede. Haha. Ik doe nu 4 VWO en het bevalt me prima maar het is wel zonde omdat ik scheikunde afsloot met een negen. Natuurkunde kan trouwens best een vereiste zijn.
    Haha. Ik ook al heel lang. Eerst wilde ik in Frankrijk wonen, toen vanaf mijn tiende forensische onderzoekster, toen het toerisme in, een paar maanden geleden journaliste en nu wil ik eigenlijk veldwerk doen bij warchild, in Oeganda of Aghanistan. Maar de kans dat je dat kan doen is heel klein. Dus het zal wel journaliste worden met iets van culturele antropologie/ontwikkelingssocialogie - iets wat ik sowieso wil studeren.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Scheikunde is grappig. Dingen in de fik zetten, droppannenkoeken maken, aardappels pletten... Het theoretische is helaas wat minder. Ik snapte er zo weinig van aan het eind van het jaar :'D.
    Als je het wil, kan je beter nu goed opletten. Voor je het weet praat de docent in een totaal vreemde taal met O6+SF342>SDF4DGJ5403 en haal je alleen nog maar onvoldoendes. C&m ftw!


    i put the fun in funeral

    Mockingjayz schreef:
    ik zal heel graag die 2 vakken nemen bij mijn profielkeuze, maar het is gewoon zo moeilijk.


    Van veel mensen hoor ik dat natuurkunde het makkelijkste in het VWO examen is.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Forensische onderzoek lijkt me ook wel leuk, maar ik wil het later toch niet doen. Alles wat je ziet in boeken, film en series lijkt allemaal wel heel leuk en het echte leven ook wel. Ikzelf wil analist worden. Dan onderzoek je dingen op een heel ander gebied en het is erg uitgebreid c:.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Daemon schreef:
    Forensische onderzoek lijkt me ook wel leuk, maar ik wil het later toch niet doen. Alles wat je ziet in boeken, film en series lijkt allemaal wel heel leuk en het echte leven ook wel. Ikzelf wil analist worden. Dan onderzoek je dingen op een heel ander gebied en het is erg uitgebreid c:.


    Nâh, en er worden een stuk minder moorden gepleegd, lol'd. Natuurlijk is forensisch onderzoeker meer dan alleen bruikbaar bij moorden. En dat weet ik ook, in detectives wordt het altijd opgelost, in het echte leven soms ook wel 's niet. Maar ja, leef je dromen na, zou ik zeggen!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik zou het ook nog zien zitten, maar daar is helemaal niet zoveel werk in. =) Kans dat je er een job krijgt, is heel klein.
    Daarbij ziet het er op tv nog wel mooi uit, maar wacht maar tot je lijken tegenkomt die opgevreten zijn door beesten enzo :'D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Dus ga je wetenschappen als studiekeuze nemen?
    Het lijkt me wel leuk, maar ik vermoed dat het een stuk minder is dan de wondere wereld van hollywood doet vermoeden...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Dus ga je wetenschappen als studiekeuze nemen?
    Het lijkt me wel leuk, maar ik vermoed dat het een stuk minder is dan de wondere wereld van hollywood doet vermoeden...


    Hier ben ik het mee eens. Ik studeer nu Rechten, en het is wel echt super interessant en leuk, maar wel héél anders dan je, je kunt voorstellen op de televisie.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    madeupyou schreef:
    Ik zou het ook nog zien zitten, maar daar is helemaal niet zoveel werk in. =) Kans dat je er een job krijgt, is heel klein.
    Daarbij ziet het er op tv nog wel mooi uit, maar wacht maar tot je lijken tegenkomt die opgevreten zijn door beesten enzo :'D


    Hmm, ik ga er ook niet vanuit dat het zo is als op tv of in boeken. Ik heb geen verwachtingen, alles is toch altijd anders dan je denkt. De studie lijkt mij leuk. En als je écht wilt, dan gaat het ook lukken. No matter what, ik knok er wel voor.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik twijfel ook steeds om forensische als afstudeer richting te kiezen omdat ik dat verschrikkelijk interessant vind, maar ik denk dat ik emotioneel niet sterk genoeg ben om met lijken te werken. Daarom doe ik het maar niet. Ik hou het wel gewoon bij Chemie.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?