• Ik hoop dat hij goed staat maar ik wil iets vertellen over hier bij mij thuis.
    Mijn vakantie zit er bijna op binnen dit en 10 dagen begint school. Van mijn vader moet ik altijd thuis werken zoals schoonmaken, de ramen, afstoffen, afwassen, strijken, en nog veel meer. Ik vind dit helemaal niet erg want daarmee help ik mijn mama mee, en dan moet zij minder doen (haar gezondheid is sinds 4 jaar niet zo 100%) maar mijn mama bedankt me altijd als ik iets doe en dat vind ik echt leuk.

    Mijn papa zegtnooit iets, hij vindt dat de normaalste zaak van de wereld en als ik dan iets niet doe, dan wordt hij boos en zaagt hij uren aan een stuk dat ik meer thuis actief moet zijn blablablaaa. Nu, mijn broer heeft deze vakantie nog niks gedaan, letterlijk nog niets maar hij mag wel overal naartoe gaan, hij pakt zijn spullen op en hup hij is weg.

    Zoals nu, ik ben heel het huis aan het schoonmaken terwijl hij met zijn vriendin gaan shoppen is in Gent, en daar wordt niets op gezegd en ik ben dat zo zo zo beu! Want als ik iets niet doe thuis dan word ik gestraft en mag ik bijvoorbeeld niet weggaan met vriendinnen.

    Ik voel me zo minderwaardig hier.. En dit zijn nog maar kleine voorbeelden, dat gevoel heb ik al jaren & als ik erover probeer te praten is het altijd 'nee nee zegt dat niet, dat is niet waar, blablabla'

    zucht...

    [ bericht aangepast op 13 sep 2012 - 12:06 ]


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Persoonlijk.. zou ik dat niet pikken.


    No growth of the heart is ever a waste

    Nja, als hij zou zeuren zou ik gewoon zeggen "Doe het dan zelf, als je het tich beter weet." of "Laat *broer* het dan doen."

    Tjah, ik zou proberen om erover te praten ook al werkt het niet. Je kan het ook altijd eens tegen je mama zeggen en vragen of zij er eens over wil praten met je vader.

    Misschien kun je eens een lijst opstellen met wat er allemaal in huis moet gebeuren en erachter zetten wie dat klusje heeft gedaan. Dan ziet je vader ook dat jij meer doet dan jouw broer.
    Of maak gewoon een klusjeslijstje dat je broer ook moet uitvoeren.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Nja, als hij zou zeuren zou ik gewoon zeggen "Doe het dan zelf, als je het tich beter weet." of "Laat *broer* het dan doen."

    Tjah, ik zou proberen om erover te praten ook al werkt het niet. Je kan het ook altijd eens tegen je mama zeggen en vragen of zij er eens over wil praten met je vader.

    Misschien kun je eens een lijst opstellen met wat er allemaal in huis moet gebeuren en erachter zetten wie dat klusje heeft gedaan. Dan ziet je vader ook dat jij meer doet dan jouw broer.
    Of maak gewoon een klusjeslijstje dat je broer ook moet uitvoeren.

    Als ik zeg dat hij het zelf moet doen dat antwoordt hij altijd dat hij al hard genoeg werkt (uiteindelijk doet hij ook helemaal niets hier thuis)

    En mijn mama heeft dat ook al geprobeerd maar dan wordt hij kwaad op haar en dan zegt hij dat ze ruzie zoekt en dat wilik ook weerniet.

    Mijn vader weet dat ik meer doe en gisteren zei hij nog over mijn broer; ja hij heeft moeten studeren voor zijn herexamens. Ja hallo alsof ik er iets kan aan doen dat hij herexamens heeft, had hij maar beter moeten werken tijdens het schooljaar, daar wordik dus ook voor gestraft ofzo.

    Als ik een klusjeslijst maak voor mijn broer gaat hij dat gewoon in de vuilbak gooien,zo is hij nu eenmaal, hij speelt liever 24/24 opzijn computer dan hier te helpen & rekening te houden met mijn mama.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2012 - 12:05 ]


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Tsja, misschien gewoon afspreken met je vrienden, gewoon gaan.
    En als je vader daar iets over zegt, vertel je hem de waarheid en als jullie ruzie krijgt, ga jij gewoon naar buiten en naar je vriendinnen, dan is het ook duidelijk voor je vader dat het menens is.

    Is het herexamen van je broer al geweest? Anders kun je dat ook eens duidelijk maken aan je vader.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dat lijkt me heel vervelend. Het zou kunnen liggen aan de manier waarop je ouders zijn opgevoed. Misschien was het toen heel normaal dat vrouwen meer in het huishouden deden enzo, maar ik weet niet of dit waar is natuurlijk.
    Het neemt natuurlijk niet weg dat dit onaanvaardbaar is. Je kunt proberen er met je moeder over te praten. En als er gezegd blijft worden dat het niet waar is, zou ik ze er eens extra op wijzen dat je broer lekker aan het nietsnutten is en jij wel degelijk meer je best doet.
    Iniedergeval, veel succes!


    You are beautiful, you are love.

    Kaboeki schreef:
    (...)
    Als ik zeg dat hij het zelf moet doen dat antwoordt hij altijd dat hij al hard genoeg werkt (uiteindelijk doet hij ook helemaal niets hier thuis)

    En mijn mama heeft dat ook al geprobeerd maar dan wordt hij kwaad op haar en dan zegt hij dat ze ruzie zoekt en dat wilik ook weerniet.

    Mijn vader weet dat ik meer doe en gisteren zei hij nog over mijn broer; ja hij heeft moeten studeren voor zijn herexamens. Ja hallo alsof ik er iets kan aan doen dat hij herexamens heeft, had hij maar beter moeten werken tijdens het schooljaar, daar wordik dus ook voor gestraft ofzo.

    Als ik een klusjeslijst maak voor mijn broer gaat hij dat gewoon in de vuilbak gooien,zo is hij nu eenmaal, hij speelt liever 24/24 opzijn computer dan hier te helpen & rekening te houden met mijn mama.

    Als ik in jouw plaats was had ik erop geantwoord: "geef dan eens 5 voorbeelden van wat hij onlangs gedaan heeft in het huishouden".

    Laat die klusjeslijsten dan door je mama of papa bijhouden?



    Nja, bij mij werkt dat niet hoor. Die crap over dat vrouwen in het huishouden moeten werken. Dat heb ik er bij ons papa al lang uit. >.<


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Van dat soort mensen word ik agressief. Als je vader weer kwaad omdat je iets niet hebt gedaan dan moet jij misschien ook maar eens kwaad worden. En misschien kan je moeder eens praten met je broer?

    Ik vind het in ieder geval niet netjes van je vader en je broer dat je broer niks hoeft te doen en jij alles. Je hebt ook een leven en ik vind het heel erg lief dat je dat doet voor je moeder maar je broer mag ook wel eens helpen. Het is namelijk ook zijn moeder.


    Physics is awesome

    Als ik het zo hoor klinkt het alsof jouw vader erg seksistisch is...


    Life is hard and then we die

    Djeez, dat is echt niet normaal van je vader en je broer. Als hij je niet respecteert en je broer niks doet dan moeten ze niet tegen jou zeiken.
    En de smoes 'hij moet leren voor zijn herexamens' zou bij mij niet opgaan, want dan kan hij ook niet shoppen met zijn vriendin.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ivan schreef:
    Persoonlijk.. zou ik dat niet pikken.

    Ivan schreef:
    Persoonlijk.. zou ik dat niet pikken.


    26 - 02 - '16

    Ivan schreef:
    Persoonlijk.. zou ik dat niet pikken.


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Ivan schreef:
    Persoonlijk.. zou ik dat niet pikken.

    Tssk, dat is hier hetzelfde zo. :/


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Als ik het zo hoor, lijkt je vader nog van de oude stempel te zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?